Annons:
Etikettböneämnen
Läst 2026 ggr
omtumlad
2010-06-09 15:04

min bedjan

Be för min kära bror som blev änkling oförklarligt för c:a 1 månad sen och lämnad med en liten pojk på 3 månader. Vår Herre, jag vet att du har en mening i allt men jag vädjar till dig gör så att min brors väg blir rakare framöver, du vet vad han har redan genomgått hittils. Jag vill be för våran sjuka mor, min syster som har en underbar dotter med en psykiskt instabil pappa,min njursjuka vän och att min själsfrände finner tillbaka till mig trots all smärta och elände omkring oss. Be för att ljuset alltid kommer att vara starkare än mörkret i våra liv. Jag vill också be för er alla särkilt de som behöver dig som mest men kanske inte har funnit dig än. Omfamna mig och lyft bort den här tunga bördan som vilar på våra axlar… för herre jag vet inte om jag kan klara allt detta längre

Annons:
OlgaMaria
2010-06-10 11:36
#1

Kram. Bra att du vänder dig till vår Herre. Han kan hjälpa och trösta! Ber med dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
2010-06-10 19:04
#2

Frukta inte, för jag är med dig! Var inte förskräckt! Jag är din Gud. Jag ska ge dig styrka. Jag ska hjälpa dig. Jag ska uppehålla dig med min segrande högra hand.

Jes. 41:10

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

bottennapp
2010-06-16 03:27
#3

BeklagarRynkar på näsan

Men vill ge dig en tröstande tanke och det är det att du inte får glömma bort att ljuset lyser som starkast där det är som mörkast. Vilket betyder att det är i våra svåraste stunder då det känns som vi står alldeles ensamma i smärtan, det är då Gud är med oss som mest. Du kan även tänka på den där dikten Fotspår i sanden, den är fin och ger tröst i svåra tider.

bottennapp
2010-06-16 03:27
#4

Fotspår i sanden 

En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds. 

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv. 

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest.

HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.

Författaren okänd
Upp till toppen
Annons: