Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 2222 ggr
[dcpower]
8/17/10, 1:57 PM

fantastisk kommunikation mellan gud å mig igår:D:D

igår så tog jag lappar för jag skulle fråga GUd om mina drömtydningsböcker om jag skulle ha kvar dom elr ej å då skrev jag på lapparna ha kvar  och på den andra ta bort å då bad jag om att guds heliga ande skulle va med när jag frågade å sen så blanda jag lapparna å på första fick jag svaret ta bort å då skulle jag testa igen för jag trode jag inte riktigt på det först å då fick jag en varning genom korten för då fick jag upp ha kvar som han sa tror du inte så kan du ha kvar dina saker om du ändå inte litar på mig då sa jag ursäkta å bad om förlåtelse sen så skrev jag nya lappar där det stod om böckerna tillhörde det goda och det onda å då när jag tog lappen fick jag upp "ondska" å då idag hade jag sönder böckerna ena hade jag fått av min syster i födelsedag å jag fick lite ånger men då kom jag ihåg va Gud hade upplyst genom lapparna å då lydde jag fast det kändes lite svårt men det kändes som om jag gjorde det bästa kram från lyckliga jag:):)

Annons:
OlgaMaria
8/17/10, 11:54 PM
#1

Jag tror Gud ledde dig helt rätt i detta. Känns jättebra! Vet inte vad för böcker du hade men vet att många såna där böcker kan vara rätt skumma. Vad modig du är som vill göra Guds vilja! Det är så bra att du delar med dig om sånt här. Det är ALLTID bra att stämma av sånt som man tror är från Gud med andra kristna, för Gud kan och vill leda oss och ena gången kan det vara tydligt men nästa gång kanske man missar Gud och tror att något är Gud som inte alls är han. Du är så ny i din vandring med Gud också och då är det inte så lätt att veta vad som är bibliskt. Så jag blir SÅ glad att du berättar! Och vad roligt att du känner dig lycklig! Det är ett underbart ord! :D Jag känner mig också lycklig ikväll! Hihi. Godnatt fina!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[dcpower]
8/18/10, 12:04 AM
#2

ja, för jag hoppas det e från gud så det inte e från den onde själv men eftersom jag bad om att den helige ande skulle va där så skulle väll inte den onde vara där. Jag vill gärna inte bli vilseledd men jag tror dettta e en suverän grej å komunicera med gud jag har frågat fler saker idag å det känns bra å stärker min tro tusen ggr om å göra såhär det känns underbart!!!!:D:D å jag hoppas det e från gud å eftersom jag vill att den helige anden ska vara med när jag gör laparna så tror jag det e han:):)

[dcpower]
8/18/10, 12:08 AM
#3

va bra att du/ni  vill hjälpa mig med detta:):) å jag ska skumma igenom lite i bibeln ikväll om jag orkar. Jag lärde mig faktiskt det här med lapparna när dom skulle dra lott om en ny person som skulle bli jesus sändebud (när judas svek sitt uppdrag å dom behövde en ny person som sändebud)

OlgaMaria
8/20/10, 12:59 PM
#4

Ja, jag tänkte också på det bibelstället när du berättade om detta! :) Jag tror verkligen att Gud kan leda på det sättet när man ber om den helige Andes ledning och när vi inte vet svaret själva. När vi vet vad som är rätt så ska vi handla efter det utan att dra lott om det för Gud vill bygga upp sin vilja i oss och när vi vet hans vilja vill han att vi handlar efter det utan att vela onödigt mycket. :)

Rom 12:1 Så förmanar jag nu er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud - er andliga gudstjänst. 2 Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom.

Det betyder att när vi ger vårt liv till Gud och vill göra det som är rätt inför honom, när vi inte lyssnar bara på vad som är rätt i världen utan vad som är rätt inför Gud och handlar efter det, då kommer Gud mer och mer att förvandla vårt sinne så att vi förstår vad som är hans vilja och också vill göra hans vilja.

Många har berättat hur de börjat tänka annorlunda direkt när de blivit frälsta, att de börjat tänka snälla saker om människor de tidigare tyckt illa om osv.

Så du kommer förstå mer och mer vad Gud vill därför att du visar honom att du vill veta och också leva efter det! :)

Och underbart att din tro stärks!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: