Annons:
Etikettböneämnen
Läst 2483 ggr
OlgaMaria
2010-11-02 11:48

Be för Irak

Blodigt gisslandrama i Bagdad-kyrka

Hoppas Migrationsverket kan inse snart att kristna irakier inte kan utvisas!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Lidan
2010-11-04 11:53
#1

Hej!

Ett mycket viktigt böneämne detta.

Highness82
2010-11-07 11:48
#2

http://www.easyresearch.se/s.asp?WID=790111&Pwd=98825485&key=46250,69

Här kan man skriva på att de skall stoppa utvisningen till Irak. Våra Kristna syskon och bröder skall inte åka tillbaka till ett land där de kan skadas och mördas för sin tro på Kristus. De måste stanna kvar i Sverige.  Vi får skriva på denna kampanj och sedan be till Gud att han skyddar våra syskon i  Irak och att han låter våra syskon med Irakiskt ursprung stanna i Sverige.  de behöver våra böner mer än något annat! Må Guds vilja ske i detta!

Lidan
2010-11-08 00:58
#3

Japp !viktigt kristna har det svårt i arab världen. Kristna syskon från Irak måste få stanna i Sverige

OlgaMaria
2010-11-08 07:27
#4

Så bra, tack för länken Highness!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Highness82
2010-11-08 07:58
#5

TheresiaW Varsegod!:) Man kan även skriva till stadsministern, vilket jag redan har gjort.  Hoppas nu på svar från honom. Jag vädjade till honom att låta de Kristna med irakiskt ursprung få stanna i Sverige, och att de Kristna i Irak skall få komma hit till Sverige där de kan vara skyddade.  Hoppas så att han tar detta mail till sig!:(

http://www.sweden.gov.se/pub/road/Classic/article/117/jsp/Render.jsp?a=70244&m=popup&l=sv

Medlem
2010-11-08 12:25
#6

Det extremistiska och hemska attentatet som begås mot kyrkor i Irak har inte en religiös bakgrund utan politisk. Jag har sett en intervju med de kristna som var i kyrkan och de berättade om att polisen som brukade närvara där fanns inte där den dagen vilket betyder att det var ett attentat med polisen samarbete. De få poliser som brukar bevaka de som passerar gatan där kyrkan ligger lät en bil med två säckar handgranater passera sade an av de kristna irakier.

Kristna i Irak har alltid levt i fred där, varför just nu när landet är ockuperat händer såna saker? Det kan man lista ut väldigt lätt. Så egentligen är det hela irakiska folket som behöver böner och stöd, inte bara de kristna.

Annons:
Highness82
2010-11-08 16:54
#7

#6 Tack medlem för ditt inlägg. Och du har kanske rätt här. Alla Iraks invånare behöver böner och stöd, så vi får be för dem alla. Vi får även försöka kontakta stadsministern så att de oskyldiga Irakierna som är hotade, kommer till Sverige eller till ett land där de kan leva i fred och känna trygghet för sina liv!

Läs min kommentar #5 - i den länken kan man skriva till stadsministern och vädja till honom.

Medlem
2010-11-08 18:31
#8

#7 Det första man ska tänka på är att visa sitt motstånd till ockupationen av landet. Sverige stödjer USA i ockupationen av Irak, det är den svenska staten man ska vända sig till och kräva att den slutar hålla USA om ryggen. Vi irakier är inte ute efter den falska demokratin som USA & co vill implementera i landet. Den sort av demokrati är faktiskt inget annat än en annan typ av diktaturskap. Kristna, muslimer och andra irakier är hotade i sitt hemland av ockupationen så inte konstigt att många söker asyl i bla. Sverige.

Vad jag vill komma fram till är att det som sker i Irak har inte med religion att göra. Det ä vad ockupationen skapat för att få en ursäkt för att stanna i landet. Muslimer och kristna växte upp med varandra. Vi läste i samma skolor och vi firade våra högtider med varandra så vem är det egentligen som hotar de kristna? Landet kommer att få förlust om de kristna lämnar sina hem och söker asyl utomlands speciellt när majoriteten av dom inte tänker återvända även om det blir fred där.

Woodland
2010-11-12 01:06
#9

Statsministerns frågestund 11/11

på SVT Forum

23.07 minuter frågan om kristna i Irak av Robert Halef (KD)

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lidan
2010-11-13 11:58
#10

Idag 13/11 reprisen kl.17.00 Människor o Tro . Måste vara där jag hörde ett inslag om kristna i Irak.

Lidan
2010-11-13 12:04
#11

ps

Människor går på fredagar kl 14.00 Efter nyheterna

med repris följande Lördag kl 17.00

så Radions P1

Om man inte kan lyssna då .kanske går det sen lyssna på nätet

Fast har jag inte koll på

Upp till toppen
Annons: