Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 3851 ggr
ho0mii3z
2010-09-26 12:52

Jesus har blivit väldigt viktig för mig...

.. i denna svåra tid. Vi alla människor har ju svårigheter på våra säregna sätt, i familjelivet, skola, arbete etc. Och även vi/ jag. Och Jesus har blivit en stor tröst fr mig. Jag samtalar med honom varje dag, och ber om styrka och hjälp.  Självklart glömmer jag inte att tacka honom för allt det fina han redan gjort för oss.

Jesus är min kompis som jag lägger stor tröst i .
Hoppas ni känner likadant som jag gör. Kram

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
Camillhe
2010-09-26 17:46
#1

Vad roligt att höra, är glad att du har en innerlig relation med Jesus:)

Woodland
2010-09-26 18:35
#2

# 2

Håller med #1  Vilken vän vi har i Jesus!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
2010-09-26 21:36
#3

Underbart. Jesus bär och hjälper och tröstar. :) KRAM!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Hannybee
2010-10-05 23:27
#4

Härligt att höra! Glad

inisklo
2010-10-12 17:35
#5

#0 För mig också,mer  än han nånsin har varit.Han är i dag den viktigaste person i mitt liv.Glad…jag delar min glädje med dig # 0 För vist har du den bästa kompiksen som man kan ha o tänkt,att jag har Han okså.

Det har varit lite trågihetter i mitt liv med "så kallade vänner"dom har typ dumppat mig…för jag sa upp mig för,att vara dörrmatt o sopsäk..det passade inte..

Efter nån tid har jag mer,o mer förståt,att min vän är Jesus som aldrik dumppar mig eller heter det dumbbar..nå sak samma+att ingen av dom kan ge till mig såt som Jesus evigtliv…men själv klart ber jag för dom för jag älskar dom alla allafall..på mitt sätt

Din text får vara dagens sista..bätre tankar kan man inte sluta denna korta dator tid…Obestämd…sitter i biblioteket…

Lidan
2010-11-05 00:11
#6

GladJapp härligt!har samma känsla Jesus är vkitigt i ens liv, I mitt

Annons:
Highness82
2010-11-05 14:23
#7

Här kommer en härlig lovsång till Jesus som heter: Jesus you are my best friend.  Blir alltid så glad och rörd när jag ser den filmen. Alla som hoppar av glädje och lovsjunger våran Herre och Gud.

Tänkte direkt på denna lovsång när jag läste denna tråd!:D

Internettan
2010-11-07 10:35
#8

Vilken härlig låt!

"Every point of view is a view from a point."

Emmyjane
2011-04-03 11:00
#9

Jag håller med om att Jesus har blivit viktigare, men det känns dumt, fel att säga att han är en vän än, men med lite arbete, bön och studier kan jag närma mig den relationen. Är man verkligen bästa vän på en gång? Jag tar små steg framåt, ett i taget. Steg ett Jesus är viktig, på väg i steg två Jesus är viktig för mig.

Kram och go söndag

Emmyjane
2011-04-03 11:02
#10

Ps. Jag har bett många böner om overlåtelse. Men oftast är de adresserade direkt till Gud, Nu har jag bett Jesus att beröra mig, får se när och hur jag får svar. Ds.

OlgaMaria
2011-04-03 19:57
#11

Emmyjane :)

Alla tre personer i treenigheten är viktiga, men egentligen är de en och samma Gud. Men de representerar olika saker som är viktiga för oss. Fadern är källan och den otillgängliga heligheten. Jesus kom nära oss för att vi skulle kunna komma nära Fadern. Ingen oren kan närma sig Fadern men pga Jesus får vi förlåtelse för våra synder och blir rättfärdiga och rena inför Fadern. Det står att vi måste bekänna just Jesus som vår Herre för att bli frälsta. Jesus är den person som räddar oss även om resten av treenigheten också har en del i denna räddning. Den helige Ande uppenbarar Jesus i våra hjärtan och genom den helige Ande tar Gud sin boning i oss. Anden ger oss också kraft att be och tro och leva efter Guds vilja. Det står att ingen kan säga att Jesus är Herren annat än i kraft av den helige Anden (1 Kor 12:3). Anden påbörjar sitt verk i oss innan vi förstår det.

Dessa tre personer är ju som sagt en Gud, men det är tydligt i Bibeln att det är oerhört viktigt för de tre olika personerna att de andra personerna i treenigheten blir ärade. Fadern godkänner ingen som inte godkänner hans son. Jesus säger att Anden är en bättre hjälpare än han. Andens främsta uppgift är att uppenbara Sonen. Och sonen uppenbarar Fadern. :)

Jag tror att de tre olika personerna är väldigt viktiga för oss, eftersom Bibeln gör en så stor grej av det, och vi kommer halta om vi klipper bort någon av dem.

Men Anden är Gud, Jesus är Gud och Fadern är Gud. :)

Joh 14:23 Jesus svarade: "Om någon älskar mig, håller han fast vid mitt ord, och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och ta vår boning hos honom.

Ef 2:20 hörnstenen är Kristus Jesus själv. 21 Genom honom fogas hela byggnaden samman och växer upp till ett heligt tempel i Herren. 22 I honom blir också ni uppbyggda till en Guds boning genom Anden.

Vi är en boning för Gud, både för Sonen och Fadern, genom Anden. :) Vi kan inte ha någon relation med Gud annat än genom vår ande, för vår ande är plattformen för kontakt med Gud, som är ande. Berätta gärna mer om din vandring framöver om du vill. Det är alltid uppmuntrande att läsa om människor som söker sig närmre Gud!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[bebsen]
2011-04-04 23:02
#12

GladJesus e vktig. Hade jag inte möt Jesus hösten-93 hade jag förmodligen inte levt idag.Känns så i alla fall

OlgaMaria
2011-04-05 07:49
#13

Hej bebsen! Så härligt att höra att Jesus räddat dig!! :) :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
ho0mii3z
2011-04-06 16:47
#14

#9 Jag o Jesus har hängt ihop sen födseln. Min kontakt till konom har varit stark ända sen barnsben,

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Maggie89
2011-05-01 22:27
#15

Jag vet hur det känns! JAg är som en helt annan person och kan knappt minnas hur jag var innan jag var Jesus.

Vad härligt att höra andras historier!

OlgaMaria
2011-05-02 08:38
#16

#15 Wehooo underbart!! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: