Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2706 ggr
[dcpower]
11/12/10, 11:45 AM

tror jag blivit riven av något på natten

hej, nu e jasg här igen för några dagar sen tog jag bort ett bord jag vile ha bort förlängesen eftersom det var olämpligt eftersom jag inte håller på newage längre.

Då efter någon/några dagar märker jag ett sår å på sidan nära höften fem-sex några rätt så långa rivmärken då blev jag rädd å igår satt jag å vakade på natten för jag skulle slippa få rivmärken men då blev jag trött å gick å la mig, men sen på morgonen hade jag rivmärken på ANDRA sidan.

 den kvällen kändes det som det va nått i rummet, det kändes så jag blev livrädd när ska det här eländet försvinna KOMMER aldrig dom här å försvinna dom verkar va rätt envisa iaf när jag tog bort bordet å tänkte slänga/elda upp d

Annons:
Camillhe
11/12/10, 9:18 PM
#1

Har du pratat med folk i den kyrka du går till?
Jag tror inte riktigt att du fått rivmärken av andar eller demoner. Tror det finns ngn annan förklaring. Men när du känner dig rädd så säg högt försvinn i Jesu namn.

Som kristen är du beskyddad och vår Gud har all makti himmelen och på jorden.

Det är bra att du gör dig av med NEw Age grejer, har du tittat mkt på skräckfilmer?

Har du lärt känna ngn kristen i närheten där du bor som du kan få lite stöd av?

Du kanske skulle behöva själavård, dvs stödsamtal med en kristen person i församlingen, de flesta kyrkor brukar erbjuda det, hör med din pastor.

OlgaMaria
11/12/10, 9:28 PM
#2

Hej igen vännen!

Vart har du gjort av bordet nu? Det kanske behöver eldas upp/förstöras. Vad var det som fick dig att vilja ta bort bordet för några dagar sen? Var det nåt särskilt?

Läser du bibeln och ber och träffar du kristna i kyrkan? Gör allt detta så får du beskydd. Var inte rädd! :) Jag ber för dig!

Det KOMMER bli bättre! Jag tror att Jesus vill säga det till dig så att du förstår det i ditt inre - att det kommer bli bra och att han ger dig frid. Be till Jesus, tacka honom och be om hans beskydd. Den onde försöker lura dig och säga att du alltid kommer leva i fruktan men det är lögn. Var inte rädd, säger Jesus. Stora kramar. Jag ber…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
11/12/10, 9:44 PM
#3

Den här låten handlar om att Gud har MER för dig än det du har fått se honom göra hittills. Än så länge har du bara sett början på det Gud vill göra i ditt liv. Det finns så mycket mer. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
11/12/10, 9:49 PM
#4

Tror den här kan uppmuntra dig också

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
11/12/10, 9:57 PM
#5

och här kommer en personlig favorit.. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[dcpower]
11/12/10, 11:10 PM
#6

tack så mkt ska lyssna på låtarna imorgon nån gång på kvällen å hoppas jasg kan sova gott å ja faktiskt har jag tittat på skräckfilmer som inte gör saken bättre. jag ska be ikväll innan jag sover för nu vill jag inte gå å lägga mig p.g.a det här.

jag vill bli av med bordet å velat det en längre tid eftersom jag hållt på med mina"övernaturliga" saker där men inte haft möjlighet förns nu å gjort det.

tyvärr känner jag inte så många som e kristna å som jag har möjlighet å prata med men jag ska försöka hitta några i kyrkan som jag kan prata med fast ja´g e ganska försiktig ibland å vågar inte alltid ta första steget fast jag egentligen vill det kramdcpower.

tack för att ni lyssnar det e så skönt å ha ett forum å vända sig till när man har funderingar och frågor

Annons:
OlgaMaria
11/13/10, 8:16 AM
#7

Hoppas den här natten varit bättre! Jag är så glad att du kommer hit och berättar hur det är dcpower!! Och försök ta kontakt med folk i kyrkan. Tror det finns många som skulle vilja finnas där för dig och lyssna. Kanske nån äldre också. Vi får hjälpas åt att be för det, att du ska få bra kristna vänner där du bor.

Jag bestämde mig när jag var yngre för att aldrig mer se nån skräckfilm. Har inte sett så jättemånga men jag mådde verkligen jättedåligt om jag motvilligt behövt titta på nån med kompisarna. Men idag skulle jag aldrig titta på en sån film. Även om man är stark så blir man påverkad. Och du dcpower är i en känslig period då du lämnat så mycket bakom dig och tar dig närmre Jesus. Skräckfilmer gör det verkligen inte lättare. :) Kan råda dig till att bestämma dig för att inte se såna filmer mer. :)

Stora kramar!

(Det är så bra att du kommer in här ibland för då kommer vi ihåg att be för dig :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[dcpower]
11/13/10, 9:23 PM
#8

tyvärr e jag´inte så duktig på engelska så jag hörde inte va de sjöng:(:( men tack för tipset  det va snällt:)´:) å natten var faktiskt ugn inatt

OlgaMaria
11/13/10, 10:01 PM
#9

:) Fortsätter be! :) Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

glittertind
12/4/10, 12:31 PM
#10

"Älska edra ovänner och bed för dem som förföljer er!" Säger Jesus.

Alltså bed för denne förvirrade ande och omslut honom med Guds ljus!

Bed att Jesus hjälper honom till rätta! Han kanske bara är förvirrad.

Glittertind

Camillhe
12/4/10, 1:54 PM
#11

Be för denne förvirrade ande?

Vad menar du med det?

Andar är knappast förvirrade.

glittertind
12/4/10, 2:45 PM
#12

Hur vet du det?

Glittertind

OlgaMaria
12/4/10, 3:13 PM
#13

Hej Glittertind, trevligt att du citerar Bibeln. Jag tror nog du ska kolla efter lite nogrannare dock hur Jesus egentligen förhåller sig till andar, då ser du att det blir ganska konstigt att ta denna vers och sätta den i det här sammanhanget. Mvh/Theresia

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
glittertind
12/4/10, 5:24 PM
#14

Jag vet hur han förhåller sig till andar enligt bibeln. Men jag vet också att Gud är oändlig kärlek… och då menar jag oändlig…. I alla sammanhang.

T.o.m en fallen ängel kan vända tillbaka…. Genom kärlek… En och annan gång.

Så stor är kärleken! Den förlåtande, osjälviska…

Glittertind

Woodland
12/4/10, 7:10 PM
#15

# 15

Förlåtelse finns endast tillgänglig för människan.

MVH

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
12/4/10, 11:52 PM
#16

Gud är kärlek men det är inte hans enda egenskap. Gud är också rättvisa och där synd begåtts krävs försoning. Gud har valt att erbjuda människan försoning genom Jesus. Vi kan inte få uppleva Guds kärlek om vi inte gör det genom försoningen i Jesus. Jesus levde för att försona levande människor med Gud, inte andar.

Fallna änglar lyder under djävulen och Jesus säger att djävulen är lögnens Fader. Dessa andar älskar att sprida lögner, som att de är som oss, förvirrade stackars varelser som behöver omtanke, men det enda de vill är att snärja oss och få oss att börja lyda deras vilja. Som att en person inreder sitt hem för att behaga en stackars förvirrad ande som bor där är bara ett steg till att börja rätta sig efter den Ondes vilja. Satan vet att Gud är god och att människan längtar efter godhet, därför skapar han lögner om vad som är gott som det är lätt för oss att gå på… som att det är rätt och gott att känna sympati för en fallen ängel som bara vill snärja oss in i det onda genom att verka god….

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
glittertind
12/5/10, 10:06 AM
#18

Hoppas bara att dcpower får ordning på sitt problem. Det är det som är det viktiga!

Det andra är en fråga, som är för svår att diskutera över nätet.

Tänk kärlek och ljus! Det är i tanken handlingen föds! Och som det sades på Viktorias bröllop. "Gud är kärlek, och där kärleken är, finns Gud." Ett bibelcitat, men jag vet inte varifrån.

Glittertind

glittertind
12/5/10, 11:09 AM
#19

Oj, nu ser jag….

Det var ett sådant där "tala med andar-bord" du hade… Då förstår jag!

Gör dig av med allt sådant… Lek inte med detta! Då bjuder man in, jag vet inte vad…

Det är helt rätt, det som skrivits!

Glittertind

Glittertind

[marion69]
12/7/10, 12:49 AM
#20

Man kan få stort motstånd när man vänt om och går med Jesus. Har själv varit med om det. Alla kristna har inte den erfarenheten och är rädda för det och känner inte så väl till det.

Jo, det är andligt motstånd. Det är så klart att dom inte vill att du ska komma närmare Gud.

Men stå på dig. Gud har dig i sin hand. Han tar hand om dig. Var trygg. kram

Annons:
Upp till toppen
Annons: