Annons:
Etikettkyrkan
Läst 4426 ggr
mulac
2010-11-20 03:12

Kommer Jesus?

Vad tror ni?

Annons:
mulac
2010-11-20 03:34
#1

Den sista tiden?

OlgaMaria
2010-11-20 10:49
#2

Ja, Jesus kommer! Det är lika sant nu som det var när Paulus skrev om det… :) Det är inte upp till oss att veta tider och stunder, David Wilkersson säger ju också det att han inte vet NÄR.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[dcpower]
2010-11-20 13:46
#3

jo, jag tror oxå han kmr inom några år. Ser man vad forskarna får fram t.e.x  ingången till 2012 så ska en gigantisk solstorm utlösas.

 Solen har varit ovanligt lugn å det oroar forskarna, sen så har forskarna upptäckt något annat att år 2012 kmr planeterna ink. jorden stå i rätlinje tíl solen å även stå i rätlinje i ,så detta e nått unikt som händer jorden å som forskarna aldrig har varit med om nån gång.

detta kmr å skapa en magnetisk kraft som kmr å göra fruktansvärda naturkatasrofer men detta e bara en teori av forskarna inte ens vet dom vad som kmr å hända i dom tio sekunder som hela solsystemet står i rättlinje med vintergatan jag lägger även in några länkar så får ni se vad som håller på att hända i världen. det är dags å vakna sverige så vi inte blir inlurade i nånting.

http://www.elvorochjanne.se/profetiskt/varldsordning/EUNYTT_INDEX.html

[dcpower]
2010-11-20 13:49
#4

och här en länk tillhttp://berndtisaksson.dinstudio.se/empty_125.html

[dcpower]
2010-11-20 14:00
#5

ännu en länk som  visar på att något e på gång

http://www.ytterstatiden.nu/

Woodland
2010-11-20 19:30
#6

Jesus kommer - JA!  Oskyldig

#1

Wilkerson's utlägg om en ny "latter rain" - nej.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
mulac
2010-11-20 22:35
#7

#6 Vad menar han med " latter rain" ?

OlgaMaria
2010-11-20 22:47
#8

Det finns en del undervisning om latter rain - att det ska komma stora väckelser nu i den sista tiden innan den stora skörden kommer, men jag tycker inte att den teologi som Wilkersson förklarade här håller. Jag tror att "latter rain", det andra regnet eller det sena regnet, innan skörden, isåfall syftar på Jesus och när Anden kom över de kristna. Den tiden lever vi i nu och den tiden har pågått sen Jesus gick på jorden.

Jesus sa ju att skörden var mogen och färdig för skörd, alltså behövs det inte något MER regn än det som redan kommit och som vi kan ta del av genom den helige Ande som är utgjuten.

Håller inte riktigt med om den teologiska grunden, men tror ändå David Wilkersson har rätt i det mesta som han uttrycker, även om jag tycker att den grund han väljer till sin predikan (hans latter rain-resonemang) är lite märklig och onödig.

Jag tror också att det ska komma stora väckelser innan Jesus kommer tillbaka.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mulac
2010-11-20 23:49
#9

Då många upplever att oron stiger och media är fulla med olika tecken verkar det onekligen som vi närmar oss.

Men jag ser inte mycket aktivitet på den kristna fronten för förberedelse - eller har jag inte sett?

Camillhe
2010-11-21 00:34
#10

Visst kommer Jesus tillbaka men ingen vet när, och vi ska inte heller spåna eller försöka förutsäga det.

Tidens tecken sågs redan på Paulus tid och man har i alla århundraden hållt på precis så här, sett tecken och försökt validera de med Bibeln.

Hur tycker du att kristna borde förbereda sig?

OlgaMaria
2010-11-21 00:35
#11

För varje år som går så är vi ju ett år närmare så klart. Visst är det väldigt oroligt, men det har det varit tidigare i historien också. Mer förberedelse hos de kristna hade varit fint dock. Hur förbereder du dig mulac?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mulac
2010-11-21 00:51
#12

#10 Jag tycker bara att det borde vara mer "aktivitet" inom de kristna församlingarna, men jag vet inte hur det är då  jag inte har hela bilden!

#11 Personligen är jag så beredd som jag kan var under de omständigheter som är just nu, det kan ju komma överraskningar som man inte är beredd på. Jag har inga materiella problem vad jag kan komma på utan jag kan gå precis som jag är utan att titta bakåt. Jag bara vet att GUD har allt under kontroll för annars vore jag inte här !

Woodland
2010-11-21 20:03
#13

# 12

Jag vet bara att GUD har allt under kontroll för annars vore jag inte här !

Håller med dig och det är bl. a. därför att Han har allt under kontoll som inte Wilkerson's undervisning i detta klipp håller.  Kyrkan byggs på Kristibekännelsen* efter Gud's vilja och befallning och ingen kan stå emot den.  Vi har fått befallningen att förkunna och be.  Kyrkan kan inte hindra Guds rörelse och vilja som t.ex. hindrar väckelsen.  Wilkersons undervisning om att vi bör förlåta  varandra var bra, men W är lite ojämn i sin förkunnelse ibland, det gäller att behålla det som är gott.

_*Så säger ock jag dig att du är Petrus; och på denna klippa skall jag bygga min församling, och dödsrikets portar skola icke bliva henne övermäktiga.   Matt 16:18
_

Guds folk har levt i de yttersta tiderna sedan Jesus kom.

_1Sedan Gud fordom många gånger och på många sätt hade talat till fäderna genom profeterna,

2har han nu, på det yttersta av denna tid, talat till oss genom sin Son, som han har insatt till arvinge av allt, genom vilken han ock har skapat världen.  Heb 1
_

Latter Rain kom på Pingstdagen (Apg 2:16-17) och fortsätter alltjämt.  Så jag håller  med #8 och #10 men tror inte på en stor världsvid väckelse innan Kristus kommer igen.   Jag tror tvärt om att avfallet får överhand osv.  W. sade också i predikan att han inte hade studerat Latter Rain-rörelsen eller visste så mycket om den och det tyckte jag var lite märkligt.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
mulac
2010-11-22 00:25
#14

Jag är inte speciellt "religiös" i dessa så kallade normala förhållanden och jag vet inte om jag vill tillhöra någon församling heller för det är för många motsättningar i många.  Jag försöker att vara öppen och inte döma någon men det lyckas inte alltid , leva i kärlek till din nästa och ta bort rädslan. Men eftersom jag har en speciell bakrund och träffat och pratat med flera pastorer och predikanter så tror jag att det är något på gång.  Yttersta tiderna har kanske pågått länge men min far hade en dröm om att  det kom stora skepp som ropade att Jesus kommer och allla människor sprang och gömde sig.  Min far som är på andra sidan sedan länge hade många sanndrömmar bl.a om när andra världskriget bröt ut.

Det är länge sedan jag läste bibeln men ni får väl rätta mig i så fall men det står att människor står på fältet och den ena rycks bort medan den andra lämnar kvar.

Hur det än blir är det en mycket intressant tid vi lever i Tack!

[dcpower]
2010-11-23 20:19
#15

jodå nog e nåt på gånf t.o.m forskarna e förbryllade över vad som händer/kmr hända inom kort saker som de ALDRIG varit med om å forskarna har vi haft en bra tid bakåt i historien å t.o.m dom e förbryllade. te.x så väntar vi historiens största solaktivitet som kmr å slå ut vissa delar av världen på bara NÅGRA SEKUNDER å 2012 kmr planeterna att stå i linje med varann å även i linje med solen å vintergatan forskarna VET inte ens vad som kmr å hända dom 10-12 sekunder vi kmr stå i linje med hela solsystemet å forskarna har aldrig varit med om detta förut.

plus en massa anndra grejjer sóm händer med mänskligheten på jorden detta tror jag inte e nån tillfällighet å jesus sa att vi skulle va beredda på hans återkomst.

titta t.e.x bara på alla jordbävningar å vulkanutbrott det verkar som det ÖKAR för varje år. jag e vaken å håller mig uppdaterad å hoppas andra oxå e det.

Här gäller det å ha öron å ögon öppna dessa tider t.o.m som sagt forskarna börjar ana att nått e på gång tack för mig//dcpower

LPAE
2010-12-23 15:14
#16

Hur "står man i linje" med något som man är en ytterst diminutiv del av (Vintergatan)?

Upp till toppen
Annons: