Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2490 ggr
mulac
2010-11-23 20:59

Är vi Guds barn?

Vad tror ni om att vi är Guds barn?

Annons:
Woodland
2010-11-23 21:44
#1

Vi?  Vad menar du?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

mulac
2010-11-23 23:46
#2

Jag undrar bara om vi "människor" är Guds barn eller det är Darwins teorier eller någon annans……………………. !?

Camillhe
2010-11-24 04:43
#3

Jag blir lite förvirrad mulac, du ställer frågan på en kristen sajt, det är väl ganska självklart att vi tror att vi är Guds barn.

Highness82
2010-11-24 10:37
#4

Så som jag har förstått det då jag studerat i den heliga skrift - så blir man Guds barn när man tror på Guds son. Vi är av oss själva inte Guds barn men blir det pga. Jesus var Guds son.

Men skulle jag ha fel så får ni gärna rätta mig!:)

Woodland
2010-11-24 17:40
#5

#5

Håller med # 4.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
2010-11-24 18:44
#6

Tycker att Lukasevangeliet hela kapitel 15 ger bra tankar kring detta. Speciellt liknalsen om den förlorade sonen.

Luk 15:11 Vidare sade han: "En man hade två söner. 12 Den yngre sade till sin far: Far, ge mig min del av egendomen. Då delade han sin egendom mellan dem. 13 Kort därefter packade den yngre sonen ihop allt sitt och for långt bort till ett främmande land. Där förde han ett utsvävande liv och slösade bort det han ägde. 14 Men när han hade gjort slut på allt, kom en svår hungersnöd över det landet, och han började lida nöd. 15 Då gick han bort och slöt sig till en av inbyggarna där, som skickade ut honom på sina ägor för att vakta svin.* 16 Han skulle gärna ha velat äta sig mätt på de fröskidor* som svinen åt, men ingen gav honom något. 17 Då kom han till besinning och sade: Hur många daglönare hos min far har inte mat i överflöd, och här håller jag på att dö av svält. 18 Jag vill stå upp och gå till min far och säga till honom: Far, jag har syndat mot himlen och inför dig. 19 Jag är inte längre värd att kallas din son. Låt mig få bli som en av dina daglönare. 20 Och han stod upp och gick till sin far.

Medan han ännu var långt borta, fick hans far se honom och förbarmade sig över honom. Fadern skyndade emot honom, föll honom om halsen och kysste honom. 21 Sonen sade till honom: Far, jag har syndat mot himlen och inför dig. Jag är inte längre värd att kallas din son. 22 Men fadern sade till sina tjänare: Skynda er att ta fram den bästa dräkten och klä honom i den och sätt en ring på hans hand och skor på hans fötter! 23 Och hämta den gödda kalven och slakta den, och låt oss äta och vara glada. 24 Ty min son var död men har fått liv igen, han var förlorad men är återfunnen. Och festen började.

En människa som kommer hem till Gud och får förlåtelse för sina synder är som en förlorad son/ett förlorat barn som kommer hem och får vara Guds barn. Att vara Guds barn är inte bara en "titel" utan det för också med sig många rättigheter som det står om i Bibeln. Dessa rättigheter är bland annat att få vara nära Fadern och ärva evigt liv.

Alla människor är skapade av Gud till hans avbild, men att vara Guds barn är mer än så. Ett barn som lever borta från sin Fader kan inte få hans välsignelser och hans eviga liv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[marion69]
2010-12-07 01:12
#7

Alla vi som vill ha Gud som vår Fader, då kan vi kalla oss Hans barn.

[marion69]
2010-12-07 01:13
#8

theresia, du är en klippaGlad

inisklo
2010-12-07 13:27
#9

Glad#4…så tror jag också

Upp till toppen
Annons: