Annons:
Etikettkyrkan
Läst 3962 ggr
[vamir]
1/21/11, 12:58 AM

Hjälp mig..

Hej på er, jag har upptäckt kristendomen för ca ett halv år sedan, eller ja, blev riktigt troende då.
Nu är det såhär att jag skulle vilja hjälpa mig med en sak, nämligen att be för mig.. (detta var den enda kristna gruppen jag kunde finna här på iFokus..)
Mitt liv håller på att krascha totalt, och jag vet inte vart jag ska vända mig.
Såhär är det:

Har under hösten 2010 drabbats av något som liknar halsfluss, har fått medicin från läkare, och sedan jag slutat med denna går det några dagar så är jag sjuk igen.
Har sedan fått konstaterat att dom inte kan hitta några bakterier eller streptokocker, alltså läkarna vet inte vad det är för fel på mig.
Har skyhög sänka, mätaren kunde bara mäta upp till 200, och jag hade alltså 200 eller mer, otroligt hängig med andra ord.
Dom har undersökt mig för allt känns det som, sorkpest, schalakarnsfeber och massa annat, tom sjukdomar jag inte ens visste om, men dom kommer inte på vad som är fel.

Kan någon hjälpa mig? Är sjuk igen just nu, min kropp mår inte bra av all medicin jag fått och ätit, min mage har spårat ur, och jag tappar mängder med hår, det kan bara inte fortsätta såhär.. Har även missat väldigt mycket studier osv.

Mina halsmandlar är stora och svullna, gula prickar på dem, tidigare när jag varit sjuk har dom varit vita.
Känns ändå bättre denna gång, eftersom jag har haft lika ont i 3 dagar nu, annars brukar det bara bli ondare och ondare för varje dag..
Hjälper heller inte att ta bort dem, eftersom det inte är halsfluss jag har, och jag vill gärna ha kvar dem pga att de tillhör imunförsvaret…

Mår otroligt dåligt över detta, min kropp tar skada av det och min framtid också, som sagt så missar jag otroligt mycket studier..

Brukar ofta be över detta, men skulle bli väldigt tacksam om någon annan kunde be för mig..

Annons:
Woodland
1/21/11, 12:01 PM
#1

Jag ska be för dig!

Frukta inte, för jag är med dig! Var inte förskräckt! Jag är din Gud. Jag ska ge dig styrka. Jag ska hjälpa dig. Jag ska uppehålla dig med min segrande högra hand.

Jes. 41:10

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[marion69]
1/21/11, 4:07 PM
#2

Fortsätt att be, så ber jag också för dig.

Highness82
1/21/11, 8:00 PM
#3

Jag har bett för dig Vamir! Jag tror att Han - Vår Store Gud och Skapare som är större än allting annat och skaparen och läkaren och Herren över allt och alla kommer att göra dig frisk igen!

[vamir]
1/21/11, 8:16 PM
#4

Tack så mycket allihopa, känns så underbart bra att någon verkligen bryr sig…! :')

Highness82
1/21/11, 8:22 PM
#5

Vamir - klart att vi bryr oss om dig. När du lider så lider även vi med dig. Vi är en kropp - där vi tillsammans är Kristi Kropp och som enskilda individer är vi Kristi lemmar.  När du har ont i öronen, så får du även ont i tänderna och huvudet - därför att dessa kroppsdelar tillhör samma kropp.  Så är det med oss Kristna. När en lider så lider alla andra - när en får beröm och när det går bra för honom/henne så glädjer sig hela kroppen!

Så du går inte igenom detta ensam och vi bryr oss om dig - därför att du är endel av Kristi kropp - där Kristus är huvudet för kroppen!

[vamir]
1/21/11, 9:25 PM
#6

Blev lite rädd att jag skulle mötas av otrevliga och snäsiga kommentarer som ofta uppstår på alla andra sajter här på ifokus..

Annons:
Highness82
1/21/11, 9:34 PM
#7

#6 så behöver du inte känna Syster/broder i Kristus!

OlgaMaria
1/23/11, 12:09 PM
#8

Jag gick igenom något liknande för ganska många år sen. Jag var sjuk så oerhört länge. Pencillinkurerna hjälpte, men när kuren var över blev jag sämre igen. Från början var det halsfluss, men sen kunde de inte hitta några bakterier fast jag var ju fortfarande sjuk. Har de tittat på ditt hjärta, ekg? I mitt fall var det nog en halsfluss som helt enkelt sänkte min kropp oerhört mycket och även när bakterierna inte gav utslag på proverna så var min kropp så dålig och krävde väldigt lång tid på sig att repa sig. Sen hade jag problem med mitt hjärta men det visste jag inte då, men det kanske var en förklaring till varför jag blev så svag. Till slut blev det bättre hur som helst. Troligen tar det bara onormalt lång tid för din kropp att repa sig.

Ska verkligen be för dig! Jesus är med dig!

Sen vill jag verkligen uppmana dig att gå och köpa D-vitamin på en hälsokostaffär. Styrkan ska vara 2000 IE (du kan inte hitta det på apoteket). D-vitamin är helt nödvändigt för att vårt immunförsvar ska fungera och en majoritet av svenskarna har brist på D-vitamin pga att vi har så lite sol här. Jag hade ofta flera veckors långa förkylningar förut, men nu har jag tagit D-vitamin i 2 år och sen dess fastnar förkylningarna aldrig på mig. Jag kan känna lite symptom (typ bara lite lite känning i halsen) under ett halvt dygn och sen är det borta. Så skönt. Så gå och köp det så snart du kan.

Du kan läsa mer om det här om du vill kostdoktorn.se/d-vitamin

Det har för övrigt varit mycket prat om D-vitamin i medierna på sistone. I Finland rekommenderar man alla barn under 18 att ta D-vitamin som tillskott nu. I Sverige gäller ju rekommendationen för barn under 2 år. Jag ger min dotter som är 2 och ett halvt år D-vitamin och kommer inte sluta med det. Hon har hållt sig väldigt frisk den här hösten trots att hon går på förskolan.

Kram och Guds välsignelse över dig! Förstår verkligen hur du känner dig.

Läser ditt inlägg igen… ge inte upp i relation till vården! Önskar dig det bästa!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[vamir]
1/23/11, 4:54 PM
#9

#8 Tack så mycket, fick hoppet tillbaka..! Ska verkligen kolla upp det där med D-vitamin..
Har blivit bättre nu, helt av mig själv! Kanske kroppen håller på att repa sig tack vare er, och Gud!? :)

Highness82
1/23/11, 4:55 PM
#10

#9 Helt underbart att läsa och bättre skall du bli genom Guds hjälp - det skall vi be för!=)

[vamir]
1/23/11, 5:26 PM
#11

Febern är helt borta, och svullnaden och det onda är borta i ena halsmandeln, det är ett under !
Bara att fortsätta be för den andra halsmandeln nu då..

En sån otroligt härlig känsla att uppleva, att man faktiskt har fått svar för sina böner, underbart…!

OlgaMaria
1/23/11, 5:33 PM
#12

#11 Härligt att höra!! Hoppas och ber att du snart ska vara superfrisk!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Highness82
1/23/11, 7:44 PM
#13

Vamir - har bett för dig än en gång. Jag bad att när du imorgon stiger upp ur sängen så skall du vara helt frisk i halsen! Jag tror att Gud hör bön och att han är Läkarnas Läkare! Israels Gud är mäktig och han kan göra fantastiska under. Jag tror att du imorgon när du stiger upp ur sängen så kommer du att vara helt frisk! Men om inte - så fortsätter vi att be för dig!  Så berätta imorgon hur du känner dig! :)

Jag har nämligen en känsla inom mig att du kommer att bli bra imorgon - men jag vet inte om det är ett svar från Gud eller endast en inbillning! Därför skulle jag vilja att du imorgon berättar hur du känner!:)

Gud välsigne dig!

Annons:
[vamir]
1/25/11, 12:56 AM
#14

Bättre även idag! Dock är det den högra halsmandeln som spökar lite fortfarande, speciellt när jag pratat mycket eller druckit någonting kallt..

Highness82
1/25/11, 7:51 AM
#15

Då fortsätter vi att be Vamir!:)

[marion69]
1/25/11, 1:04 PM
#16

Vad glad jag är att du är bättre! Glad

Jag kan berätta vad som hände mig i tonåren för att ge dig lite tro och uppmuntran.

Jag hade fruktansvärt ont i halsen en gång och det tog säkert en halv minut för mig att bara kunna svälja och halsmandlarna var svullna.

En natt kunde jag inte sova. Då bestämde jag mig för att be till Gud.. så klockan 03.00 på natten satte jag mig vid mitt skrivbord, knäppte händerna och började be av hela mitt hjärta.  Jag bad säkert i 15 minuter och utan svar… så jag gav upp och satte mig på sängkanten och undrade varför gud inte ville svara mig.

Då, helt plötsligt, uppfylldes jag av en enormt "varm och solig" energi. Jag kunde inte ens röra mig. Jag visste att det var Gud. Det var en fantastisk känsla. Jag blundade och såg ett starkt ljus inom hela mig…

sedan koncentrerades energin på min hals. Jag kunde inte röra mig på några minuter, men jag tackade Gud under tiden.

Sakta men säkert avtog den här starkaste kraften och jag kunde röra mig och jag svalde, kände på halsen. Jag var HELT FRISK, på bara några minuter! Jag blev överlycklig!

Men hela den natten hade en "cirkulerande kraft" på/i min hals.

Så ge inte upp när du ber och söker Gud. Var envis och be med hela ditt hjärta :-)

kram

[marion69]
1/25/11, 1:06 PM
#17

….Och sen några år senare, fick jag problem med halsmandlarna igen och Gud gjorde samma sak igen! Jag riktigt kände hur ena halsmandeln "drogs" tillbaka.

OlgaMaria
1/25/11, 1:45 PM
#18

Wow marion! Tack för att du delade! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lidan
1/26/11, 5:17 PM
#19

Välkommen!Ber för dig!

Så finns Att dela kristus med varandra

sök på

http://katabomberna.ning.com

[marion69]
1/26/11, 5:22 PM
#20

Länken verkar inte fungera.

Annons:
maaro
2/15/11, 9:54 PM
#22

Vamir hur mår du nu?

Jag ber att du ska bli frisk i Jesunamn!

[vamir]
2/15/11, 10:20 PM
#23

Var frisk ett bra tag, dock kom febern igår.. Har även lite ont i halsen, men än så länge är bara den ena halsmandeln lite svullen, men inga prickar på dem ännu.. Försöker göra allt för att det ska stanna upp och gå tillbaka så jag blir frisk…! :)

Woodland
2/16/11, 7:02 PM
#24

# 5

Glad Så sant!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: