Annons:
Etikettkyrkan
Läst 3053 ggr
intesomdutror
1/25/11, 9:53 AM

patriarkalisk välsignelse...

jag är en fd mormon och har tänkt en del på patriarkaliska välsignelser genom åren..tycker att det är rätt intressant, dock känns hela grejen lite otroligt.. Vad står det egentligen i dom? står det liknande saker i många? jag skulle mer än gärna vilja läsa några, så undrar nu om det är någon som vill dela med sig av sin?

med kärlek/melinda

Annons:
OlgaMaria
1/25/11, 10:20 AM
#1

Hej melinda och välkommen hit! :)

Jag vet inte riktigt vad du menar med patriarkaliska välsignelser, vill du förklara vad det är för nåt?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Camillhe
1/25/11, 2:41 PM
#2

Haha tittade du på senaste avsnittet av Big Love i går^^

Patriarkalisk välsignelse finns bara i LDS,

"Patriarchal blessings are given to worthy members of the Church by ordained patriarchs. Patriarchal blessings include a declaration of a person's lineage in the house of Israel and contain personal counsel from the Lord. As a person studies his or her patriarchal blessing and follows the counsel it contains, it will provide guidance, comfort, and protection." (från LDS hemsida)

Det är alltså som en profetia uttalat av ngn inom LDS som nått graden patriark.

Melinda, denna sajten är kristen och vi ser inte LDS förkunnelse som kristen, därför tror jag inte att det direkt finns ngn här som har fått en patriarkalisk välsignelse och kan dela med sig av den.

Här hittade jag en sida om patriarkalisk välsignelse och där finns även ett par välsignelser utskrivna.

Jag är intresserad av mormoner och skulle tycka det var väldigt intressant om du ville berätta mer om ditt liv, varför du lämnade osv. Men är det för personligt ska du inte göra det:)

Hoppas länken stillar din nyfikenhet!

Upp till toppen
Annons: