Annons:
Etikettkyrkan
Läst 6070 ggr
Flickaa
1/31/11, 7:48 PM

Livets Ord

Hej!

Jag skriver en uppsats i religion om Livets Ord.. Men hittar ingen av den informationen jag behöver. Det finns ingen här som kan hjälpa mig lite?

Det jag behöver veta är vad de har för gudsbild, vilka riter de har, levnadsregler, speciella högtider? Några heliga texter och deras historia. Hur skulle mitt liv påverkas om jag gick med? Har männen och kvinnorna olika mycket inflytande, ges de olika roller?

Tacksam för svar.

Anna

Annons:
OlgaMaria
1/31/11, 9:38 PM
#1

En del svar kan du nog få svar på om du ringer dit

018-489 80 00

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Camillhe
1/31/11, 9:48 PM
#2

googla så får du upp hur mkt som helst. Låna hem böcker från Biblan skrivna av avhoppare. Läs vad det står på Livets Ords hemsida, läs vad det står på tex FRI's om L.O.

Hannybee
2/8/11, 6:30 PM
#3

Jag är medlem i Livets Ord Göteborg och nu går jag på Livets Ord Bibelcenter i Uppsala… Glad Du får gärna ställa lite frågor till mig om du vill. Sen är ju ett tips att gå in på hemsidan också, www.livetsord.se. Kan även rekommendera en bok som Ulf Ekman har skrivit: "Denna välsignade press". Har själv inte hunnit läsa hela ännu, men den handlar i princip om hur Livets Ord startades och har byggts upp.

[Hellion]
2/20/11, 1:39 AM
#4

#0

Som #2 anmärkte -- försöka gärna att belysa organisationen från flera olika perspektiv. Läs gärna böcker från avhoppare. (Livets ord av Per Kornhall är en ytterst intressant bok.)

Ta upp det faktum att det ofta kallas för en sekt. (Jag menar att den bild som Livets ord själv vill ge uttåt kanske inte alltid är den mest rimliga.)

Sedan måste du naturligtvis också ta med det underbara faktum att man i bland samlas i grupp för att kräkas upp demoner i vita plasthinkar och att Ulf Ekman låter så här härlig när han talar i tungor.

Glad

Upp till toppen
Annons: