Annons:
Etikettkyrkan
Läst 3330 ggr
[marion69]
2011-02-05 11:02

Gud har humor

Har ni varit med om nåt roligt/komiskt med Gud nångång?

Jag tänkte berätta om två saker jag varit med om som jag tycker är komiskt. Gud har humor! Skrattande

En gång för många år sen när barnen var små och jag var ute och gick med dom. Ena spädbarnet i liggvagn och den andra två-åringen gick brevid och lekte lite.

Solen sken. Det var nästan sommar. Luften var underbar och jag började tacka Gud för mina små underbara småttingar som han gett mig i gåva..

och jag tackade för det vackra vädret, för solens sken och för att vi bara kunde vara där och gå ut i nuet med Gud.

Då blir det helt plötsligt ett stort plötsligt väderomslag och det börjar blåsa som utav bara den och sen kommer regn och sen kommer hagel!Förvånad

-Vi sprang ju hemåt och jag undrade i mitt stilla sinne…

-eh Gud… skojar du med mig?

-----------------------------------------------------------------

En annan gång, samma tidsperiod ungefär, så var jag i duschen och bad samtidigt, samtalade med Gud…

och jag fick till mig ordet OLJA i bön. Då undrade jag om Gud ville att jag skulle bli smord i olja på nåt sätt. Fick inget direkt svar och då kom jag på att man ska be om bekräftelse på det man får till sig från Gud.

Så jag sade Ok Gud, Du måste bekräfta ordet OLJA till mig på något sätt.

Nästa morgon, en lördag låg jag kvar i sängen. Min man var uppe med tuppen, barnen också.

Och så hör jag honom ropa på mig:

-Marion, du måste komma hit ut (han var på framsidan, på uteplatsen)

Det står en hink med Olja här! Vet du var den kommer ifrån?

Vi visste inte hur den hamnat där. Det var inte våran olja! Snacka om bekräftelse hehe Skrattande

Annons:
[marion69]
2011-02-05 11:06
#1

Sen beställde jag tid för förbön och bad att dom skulle använda olja på mig.

Camillhe
2011-02-06 22:49
OlgaMaria
2011-02-07 09:47
#3

Hehe :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[marion69]
2011-02-07 10:49
#4

Hinken med olja var förresten en hink olja som vår ordförande hade lagt ut åt oss (utan att säga nåt) för att vi skulle olja in ett staket.

Upp till toppen
Annons: