Annons:
Etikettövrigt
Läst 1648 ggr
[Leelee123]
4/23/17, 11:40 PM

Vart ska jag vända mig?

Hej på er! inom loppet av 6 månader har jag: 1. Blivit utslängd av min far. 2. Psykologiska undersökningar hela tiden. 3. Gått till massa psykologer utan att de hjälpt. 4. Till och med försökt ta mitt liv xx antal gånger. Jag skriver detta för att du som läser ska få en klarare bild om vad jag skriver om. Efter sommar 2016 började jag gå till en ungdoms samling i pingst, mest för att jag bor i en håla där inget händer och de va kul att de fanns något för tonåringar. Nu börjar jag tro på Gud men svajar lite, dock lutar de mer åt att jag tror. Alla människor där är så goa och trevliga och numera hänger jag med på allt de åker iväg på. Så för någon veckasedan var de något som heter tre dagar i Jönköping, dit hängde jag med på lördagen. Så fick jag huvudvärk och satte mig i bönerummet bara för att få lite lugn och ro, sedan kom några vänner och alla bad för varandra. Vi startade med mig och jag sa att jag hade huvudvärk, och min huvudvärk försvann. Men jag tänkte att de va slumpen, sedan bad de för mig igen för att tacka Gus osv,(är inte så bra på dehär med kristendom än) och då fick en av dom upp orden att jag mår dåligt. Vilket är helt sjukt då jag aldrig sagt till någon och de är helt omöjligt att h*n listat ut de! veckan efter har jag inte kunnat göra något för jag har inte kunnat hantera att h*n fick upp dom orden. Sedan när de är onsdag är de en som smsar i en gruppchat och frågar om någon vill hänga med till en ungdomssamling en bit ifrån oss, såklart hänger jag på. Så på fredagen var vi där och jag hängde med en person (vi kan kalla h*n för sten) för att tända ett ljus och be för kvällen och lite mer. När vi är klara frågar sten om jag vill be om något/för någon. Jag förklarar vad som hände på tre dagar i Jönköping och bryter ihop. Sten och jag sätter oss på några stolar och han ber för mig. Sedan förklarade jag lite slarvigt (tror inte att sten förstod) att jag har problem hemma, går till psykologer utan större framgång, fått tabletter jag mår sämre av, gör massa undersökningar hela tiden osv.. Men grejen är att jag börjar få väldigt mycket panik nu och har ingen aning om vart jag ska ta vägen. Psykologen får mig mer stressad och jag vill inte ens ha deras hjälp. Jag känner mer och mer behov av Guds hjälp, men jag är så ny i detta med kristendom och har ingen som helst aning om vart jag ska vända mig. I mina föräldrars värld finns inget som heter psykisk ohälsa och min pappa är som en rasist mot kristna. Jag blir pressad överallt och vill bara flytta in i pingstkyrkan och be hela tiden för så fort jag kommer in där försvinner allt och jag är glad. Men nästa dag kommer bara allt tillbaka. Jag har ingen aning vad jag ska göra och ber om hjälp, pallar inte med detta länge till och kaoset blir bara värre och värre för varje dag. Jag ser bara en utväg och de är Gud, men jag vet inte hur man gör. Kan väll tillägga att jag går till psykolog för att jag har Röster i huvudet som låter hela tiden och har redan väldigt svårt att styra tankar och mig själv så allt detta kaos får mig att bara vilja flytta in i kyrkan mer (bokstavligen)… allt detta kaos gör mig galen. Detta blev ett långt inlägg och ber om ursäkt om jag formulerat mig fel, men jag är som sagt ny på detta och kan inget. Vet bara att jag känner behov av Guds närhet. Mvh leelee

Annons:
Woodland
4/24/17, 8:44 AM
#1

Du behöver inte be om ursäkt för någonting! 🙂

Du är under vård och bör arbeta med dem som försöker hjälpa dig. I och med att du är under vård och jag inte känner dig personligen så svarar jag på bara på de andliga frågar du ställer.  

_" I mina föräldrars värld finns inget som heter psykisk ohälsa och min pappa är som en rasist mot kristna."
_

Om så är fallet känner inte dina föräldrar till livets komplexitet men det kan också vara så att dina föräldrar egentligen är oroade för hur du mår och känner sig maktlösa.  De vet inte hur de skall hjälpa dig.  Det hade varit lättare för dem att förstå om du hade haft en fysisk sjukdom . Är din pappa i verkligheten så hätsk mot de kristna så har han kanske andra problem. 

"Jag ser bara en utväg och de är Gud, men jag vet inte hur man gör. . . Vet bara att jag känner behov av Guds närhet."

Var så tacksam för detta vetande.  Hade Herren inte kallat på dig hade du aldrig upplevt denna längtan. Be till Jesus: Gud är nära dig oavsett hur du känner dig. Du upplever trygghet i gemenskapen i pingstkyrkan och får förhoppningsvis stöd av pastorn eller någon annan men du behöver inte bo i kyrkan. Gud uppfyller hela universum och mer därtill. Han är inte begränsad till en byggnad. Vänd dig till Jesus i din tankevärld och ropa på Honom. Han kommer att leda dig rätt. Finn bibelord som ger dig tröst och stöd. Du kan skriva ner dem och lägga dem lite varstans: i ditt rum, bland dina skolböcker, i skolskåpet med mera.  Bibeln finns på mobil app också.   

Läs gärna detta.   Vi kommer att be för dig och det dina. Skrev gärna igen. Du är anonym här. Var inte rädd för Gud kontrollar allting. Gud har lett sina barn genom stora svårigheter i livet och de kommer alltid hem till honom. 🤗

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

setfree
4/24/17, 11:05 AM
#2

#0 Du har inte formulerat dig fel och är inte ensam om att må dåligt.

Jag kan bara vittna om att Jesus hör bön. Ditt vittnesbört vittnar om att Gud ser dig och vill dig väl. Vi är många som har varit i svackor i livet och som kan vittna om bönesvar.

Ty om du med din mun bekänner att Jesus är herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad. (Rom 10:9)

Svårare än så är det inte. Vi behöver inte prestera någon, allt är av nåd.

Jag ber för dig och hoppas du får hjälp med dina problem. Du är inte ensam.🙂

OlgaMaria
4/24/17, 11:41 AM
#3

Våga be mer på egen hand och givetvis också tillsammans med andra, men våga tro på att dina böner är hörda och efterlängtade av Gud. Bibeln säger att vi ska be ständigt. Vi kan sucka och viska till honom på insidan medan vi gör annat, och vi kan stänga om oss och bara be fritt från våra hjärtan till honom. Det finns så mycket kraft i bönen. Och när man inte vet vad man ska be kan man bara säga Jesus, Jesus eller Tack Jesus, eller Gud kom nära mig. Du kan prata med Gud om allt du tänker på och bekymrar dig över. Be honom om hjälp med allt. Det finns inget i ditt liv som han inte ser eller bryr sig om. Att personen såg och nämnde detta att du mår dåligt betyder bara att Gud ser det och att han bryr sig om det. Han bryr sig om dig och vill visa att han finns där för att hjälpa dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Leelee123]
4/24/17, 8:25 PM
#4

Tack för alla svar! Känns helt fantastiskt att någon bryr sig så jag inte är helt van vid de. Försöker be när jag kommer ihåg de, har även börjat lite att be själv men har mycket lättare att be i grupp. Ska definitivt ta åt mig era tips!

_lars_
4/24/17, 8:46 PM
#5

Kan bara instämma i #1, #2 och #3.

Gud kallar på dig. Sök upp honom i dina tankar och be om ledning och hjälp. Leta upp en plats där du får vara ifred, och där det är tyst och lugnt. Och be till Gud. Ta det lugnt, han kommer att svara dig när du är redo.

Jag rekommenderar också att du laddar ner en bibel-app till din telefon, då kan du läsa bibeln när du önskar. En del har även läsplaner som är bra.

Kom ihåg att livet går upp och ner, men Gud vill alltid vara hos dig, oavsett.

Jag ber för dig! 🌺

Heberniclobochs
9/26/17, 6:11 AM
#6

Fall inte för grupptrycket! Bara för att kyrkan är den godare av två ondskor är den inte bra. Det kanske känns bra nu men Gud vill ha din hängivenhet livet ut (och till och med efter det!). Hitta dig själv, inte någon annan ty du är hjälten i ditt eget liv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: