Annons:
Etikettjesus
Läst 1075 ggr
ViktoriaTomaszewski
2017-04-06 17:50

Bergspredikan

Hej! Jag läser just nu om Jesus i skolan och har lite frågor då jag blev väldigt fundersam. Känner många kristna personer som alltid nämner hur homosexualitet är fel och äckligt. Men har läst bergspredikan och nu undrar jag hur dom tänker? Jesus säger att man ska älska alla, till och med sina fiender. Och om någon slår dig på din högra kind ska du då vända din andra mot honom, så att han kan slå dig igen (?) (Lite dåligt förklarat) Så borde inte dom (kristna jag känner) älska alla även fast de inte är 'perfekta' ? Tycker att det är ganska konstigt när de pratar om hur Gud ska straffa homosexuella. Men 'enligt' de ord Jesus säger och är Guds 'mening' är det ju dom som gör fel, för dom har inte behandlat andra så som dom själva vill bli behandlade. Vill gärna gjärna höra vad ni tycker, så skriv hur mycket ni vill! (Och jag menar inget dåligt till de personerna som inte håller med i vad jag tycker) Mvh Viktoria

Annons:
OlgaMaria
2017-04-06 21:09
#1

Jo, Gud älskar alla, och jag tycker du tänker bra. Det låter som att det du upplever när du läser Bergspredikan inte stämmer överens med hur dina kristna vänner agerar och talar. 

Det finns mycket att tala om i detta - hur vi ska tänka kring homosexualitet, kring synd över huvud taget, och kring dom och straff. Men det är nog lätt, så fort vi koncentrerar oss på något "fel", att vi blir kärlekslösa, och då har vi tappat bort något viktigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

unbreakable8
2017-04-07 08:34
#2

Hej, Att det är "fel" beror på att det var inte Guds tanke att män skulle vända sig till män och kvinnor till kvinnor. Gud skapade man och kvinna. Men i och med syndafallet  och denna världens furste (satan) så vänds Guds skapelse upp och ner kan man säga. Satan vill vända upp och ner på Guds skapelse, se bara vad han gjort med korset; han har vänt det upp och ner som symbol för sig själv.

Vi är alla syndare; homosexuell eller inte. Vi är alla skadade på något sätt genom syndafallet, men när man vänder sig till Jesus så kan man få förlåtelse och helande för dom områden som hindrar dig från att följa Gud.  Hoppas det var till hjälp.

Woodland
2017-04-07 12:46
#3

Hej Viktoria!

 Vi har haft detta ämne uppe många gånger förut här på JiF. Om du söker   till exempel på ordet "homosexuell" finner du många trådar där ämnet diskuteras från alla de synvinklar man kan tänka sig och där synpunkter från båda sidor framförs och bemöts.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

ViktoriaTomaszewski
2017-04-07 22:33
#4

#1 #2 #3 Hej! Tack för svaren! Har en ganska klarare bild av det nu. Trodde inte att jag och denna fråga skulle bli besvarad på ett respektfullt sett med tanke på dom kristna jag känner, men ni är ju hur trevliga som helst :) Ser ut som en trevlig sajt, och tror jag kommer titta runt lite! Blev väldigt nyfiken och inspirerad. Mvh Viktoria

Salladskyckling
2017-05-19 07:02
#5

Jesus älskar och beordrar alla hans följare att älska alla ja, men han älskar inte synden. Han älskar syndaren men HATAR synden! Därför vill han att alla ska komma till han för att bli renade från synden

Upp till toppen
Annons: