Annons:
Etikettinspiration
Läst 1204 ggr
OlgaMaria
2017-02-17 11:23

Meditera över vad Gud gör nu i våra liv

Det här tycker jag var en fin text om att meditera över vad Gud säger och gör i våra liv nu. Om vi verkligen ska bli påverkade och formade av det Gud lär oss behöver vi kanske avsätta lite tid till att be och meditera över det. 

http://brilliantperspectives.com/cultivating-art-meditation/

Men när han kommer, sanningens Ande, då ska han leda er in i hela sanningen. Han ska inte tala av sig själv utan bara tala det han hör, och han ska förkunna för er vad som kommer att ske. Han ska förhärliga mig, för han ska ta av det som är mitt och förkunna för er. Allt som Fadern har är mitt. Därför sade jag att han ska ta av det som är mitt och förkunna för er.
 Joh 16:13-15

_Därför ska ni lämna ert gamla liv och lägga bort den gamla människan som går under, bedragen av sina begär. Låt er förnyas till ande och sinne och klä er i den nya människan, som är skapad till likhet med Gud i sann rättfärdighet och helighet. 
Ef 4:22-24
_

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
retep
2017-02-17 14:04
#1

Tänka sig, här har vi Graham, en kristen som inte räds meditation utan ser en möjlighet att genom meditation komma närmre Gud.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

OlgaMaria
2017-02-17 14:47
#2

#1 Det finns enormt många kristna som inte varit rädda för meditation genom hela historien. Sen används inte alltid ordet "meditation" men den meditativa bönestilen har alltid funnits i kyrkan. Sen kan det kanske finnas en skillnad i hur man uppfattar begreppet meditation i en kristen respektive österländsk kontext. Trodde nog du skulle gilla artikeln :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

retep
2017-02-17 15:26
#3

Tänker också att meditation funnits genom historien även här i väst. Kanske då mer i form av begrundan och kontemplation. Intressant från artikeln är att Graham uppmärksammar på tanken att " Many are satisfied with collecting random truths on the surface of their consciousness. It is all good, but in reality there is so much more to explore." Detta uttalande får mig att tro att han egentligen har mer erfarenhet av djupare meditation än han vill medge i artikeln.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

OlgaMaria
2017-02-17 16:03
#4

Jag tror inte han undviker att medge något. :) Du kan lyssna mer av honom på youtube om du vill veta mer kring vad han menar :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
2017-02-17 23:34
#5

Jag har lyssnat på honom.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: