Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1133 ggr
Woodland
6/15/16, 10:01 PM

Houston we have a problem!

Ett YouTubeklipp som har blivit aktuellt igen. Alla muslimer är överens om vissa saker enligt denna talare i Norge… https://m.youtube.com/watch?v=anar9vIGGiY

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
NiklasTyreso
6/18/16, 9:55 AM
#1

Varje människa har rätt att välja hur den vill leva sitt eget liv men ingen har rätt att tvinga andra tro på sitt sätt, tvinga andra att klä sig som den tycker är rätt eller tvinga flickor att vara hemma men pojkar får leka ute. Mänskliga rättigheter ger var och en rätt att bestämma över sitt liv, inte över andras liv. Frågan om sekulära lagar eller religiösa lagar avgjordes i vårt land på 1700-talet efter häxförföljelserna. Samma gäller där, sekulära lagar ger alla frihet att praktisera sin egen religions levnadsregler samtidigt som de sekulära lagarna förbjuder att man tvingar på andra (ex kvinnor) sina religiösa regler. Mänskliga rättigheter kan inte tas för givna, de måste varje generation göra till sina egna.

Woodland
6/18/16, 5:47 PM
#2

Jag håller med dig. Sakerna du skriver som självklara är enligt denne talare  inte självklara eftersom de strider mot koranen för alla muslimer, oavsett om de titulerar sig som "moderata" eller radikala.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
6/18/16, 5:54 PM
#3

Trevligt med "fridfulla" muslimer.. men håller med #2.   Om t ex IS hotar att mörda både kristna och "fredliga" muslimer, så väljer muslimerna IS sida, men det gör inte den kristne. Han offrar sitt liv för Jesus. Muslimen dödar och torterar.

[loveisall]
6/18/16, 6:11 PM
#4

Jag menar att om en fredlig muslim ställs inför en IS- exekutor och får ett val; gör som allah säger eller få huvudet halshugget, då vet jag vad svaret blir. Folk ska ange varandra i den sista tiden.

Upp till toppen
Annons: