Annons:
Etikettinspiration
Läst 1313 ggr
[loveisall]
2016-04-29 09:39

Periscope

Om ni har Periscope, så kan jag rekommendera att lyssna på Apostle Darren Cheatham och hans kanal.  Han brukar sända från cirka 03:30 och framåt, svensk tid.

Om du följer honom så kan du titta på repriserna som jag brukar göra.  Han är andesmord och kan lova att han har något gott att komma med från Herren till just dig.

Periscope är en app som du kan ladda ner och sen söker du efter Apostle Darren Cheatham. Han har två konton, men klicka i FÖLJ på båda, så missar du inget.

Annons:
[loveisall]
2016-05-11 08:57
#1

Nån som kollat ännu?

Woodland
2016-05-11 11:18
#2

Nej, inte ännu men jag skall lyssna på honom snart.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
2016-05-11 15:31
#3

I nattens sändning som jag kollar reprisen på, på morgonen. Jag fick verkligen ord från Herren som rörde mig djupt i hjärtat.   Man märker att han har helige ande med sig.

[loveisall]
2016-05-11 15:32
#4

Kan säga också att han fokuserar mycket på utslagna människor, människor som känner sig oälskade och misslyckade , har missbruksproblem, känner sig ensamma eller utstötta.

Woodland
2016-05-12 22:09
#5

När sänder han? Det finns en nedräkning på hans hemsida men den verkar inte stämma. 🤔

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
2016-05-12 22:12
#6

Ja han sänder lite när han har ork och tid, men bästa är om du söker efter honom och klickar i "FÖLJ". Då får du avisering om när han sänder i mobilen.  Kom ihåg att klicka FÖLJ på båda hans konton där.

Annons:
[loveisall]
2016-05-13 13:56
#7

Han hade sändning inatt.  Jag försökte kopiera länken så att man kan kolla nattens sändning via webben och det ska gå, så här kommer  del 1 och del 2. Ibland bryts sändningarna tvärt pga dålig mottagning och då brukar han starta upp en ny sändning efter ett tag.

del 1

https://www.periscope.tv/w/agRmYDFEWkVvdllQTHhqYXl8MUJkR1lralBPTHl4WLy8KnAOP3f_D3kZlvTHwTiWjqEzKNUjqbHY0cmyRrih

del 2

https://www.periscope.tv/w/agRl6TFEWkVvdllQTHhqYXl8MVlxS0RsUFhORHpLVpas4cA3TMVypuR_MoJaK_aivC5xwIsJErLJggwBpcfC

Skulle det brytas så är det för att Periscope på webben bara tillåter att man tittar några minuter, men det är bara att trycka på länken igen och fortsätta där det slutade :)

Woodland
2016-05-13 15:50
#8

Tack för hjälpen! Jag återkommer senare med  kommentarer!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
2016-05-13 20:29
#9

Nu lyssnade jag på båda länkarna. 

Jag förstår att du upplever honom som uppmuntrade: han pepprar de som känner sig nere. Det finns värde i det. Hans sätt att tala är typiskt Sydstatspingstvän. Samtidigt är det säkrast att när man lyssnar till sådana predikningar eller förmaningar (kanske ett bättre ord) dra en gräns mellan det Gud har lovat i ordet under vissa villkor (och som han kanske gör, som att ge hälsa, penninghjälp, med mera) och de säkra löften. Vi kan ha stora förhoppningar men det är inte säkert att det är Herrens väg för hans barn.  

Jag måste erkänna att när någon kallar sig "Apostel" eller "Profetissa" går varningsklockorna igång hos mig.  Jag tar inte emot ett "ord" om det inte är Herrens ord som citeras. Med det skrivet är det med Cheatham som med alla andra dödliga (mig inkluderad) när det gäller bibelundervisning:  behåll det som är gott och lägg det på minnet, och lägg resten på hyllan.  Skämtar

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
2016-05-14 12:33
#10

Lärjungar är vi allihopa  och Gud ger oss olika gåvor som kan vara till hjälp för Kristi kropp.  Jag tror det är viktigt att inte förminska sin tro. Det är bättre att tro för mycket än för lite.  Gud säger ju själv att den som tvivlar ska inte förvänta sig något.   Jag tycker inte att Cheatham kan jämställas med många andra pastorer som bara pratar om pengar.  Gud bryr sig om oss i alla våra situationer, vare sig det handlar om hälsa, ekonomi, drömmar, osv

Han håller sig absolut inom bibelns ramar och lovprisning är en viktig del i att närma sig Herrens förgårdar.

Själv upplevde  jag senast hur jag fick ett andligt genombrott när vi bad tillsammans, och hur Gud talade rakt in i min situation. (Gud kan tala till många samtidigt också)   

Personligen har det gått upp för mig hur viktigt det är att vandra i anden och vara nära Gud varje dag.  Man dras alltför lätt med i livets vardagliga bestyr och distraktioner.  Vi tillhör Gud, vi tillhör inte denna världen men vi lever i den här världen och Gud kallar oss ut ur den.  Dvs Guds rike börjar inom oss genom den helige ande. 

 Jag hoppas att fler människor blir välsignade genom Gud via hans sändningar.

🌺

Woodland
2016-05-14 15:56
#11

Ja, jag håller helt med om att Gud bryr sig om oss och jag gläds med dig att du blev berörd och välsignad. Herren har många vägar och redskap. Och självklart är tron ett villkor för att få något av Herren (Ty den som kommer till Gud måste tro att han är till och belönar dem som söker honom. Heb 11:6).

Jag skrev - Samtidigt är det säkrast att när man lyssnar till sådana predikningar eller förmaningar (kanske ett bättre ord) dra en gräns mellan det Gud har lovat i ordet under vissa villkor (och som han kanske gör, som att ge hälsa, penninghjälp, med mera) och de säkra löften. Vi kan ha stora förhoppningar men det är inte säkert att det är Herrens väg för hans  barn.  

Min observation och erfarenhet är att när någon har växt till i tron (som du till exempel) förstår man att Herren  inte är en jultomte som gör vad en själv har befallt eller ibland ens önskar. Men för de som är nya i tron kan det verka att så är fallet om man bara hör löftena. Men den visdomen brukar komma senare i det kristna livet, att man kan ha en attityd som Petrus skrev: Gläd er därför, om ni nu en kort tid måste utstå prövningar av olika slag.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
2016-05-14 16:23
#12

Ja, det är ju så att alla möter Gud på sitt sätt och det är Gud som ger tro. Jag tror att tex jag upplevt Gud i många traumatiska situationer i början av mitt liv och därmed har det också  resulterat i  akuta kraftiga möten med Gud. Men det behöver inte vara så för alla.  

Tack för att du tycker att jag vuxit i tron och det hoppas jag att jag gjort i all ödmjukhet.

Nej precis Gud är ju ingen jultomte.  Men det jag upptäckt är ju att om man går i Guds vilja så saknar man ingenting. Ibland kan det rent av vara så att behovet förses redan innan man ber om det, just för att Gud går före och jämnar marken. (Om man söker Honom och vandrar i Hans vilja)

Hur ska man kunna vara missnöjd med en sådan god Gud? :)  Ibland får man lida, vänta och det kan bero på olika orsaker. Ibland hindrar någon synd, ibland har Gud en annan tidsplan, ibland krockar man  med Guds vilja och sin egen vilja.. osv.

Men här är några fina bibelord: 

12Jag kan leva fattigt och jag kan leva i överflöd. Jag har verkligen erfarenhet av allt: att vara mätt och att hungra, att leva i överflöd och att lida brist. 13Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft.  fil 4:12

4Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er. 5Låt alla människor se hur fördragsamma ni är. Herren är nära. 6Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. 7Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus. fil 4:4

[loveisall]
2016-05-14 16:26
#13

4Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er. 5Låt alla människor se hur fördragsamma ni är. Herren är nära. 6Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. 7Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus.

12Jag kan leva fattigt och jag kan leva i överflöd. Jag har verkligen erfarenhet av allt: att vara mätt och att hungra, att leva i överflöd och att lida brist. 13Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft. 

fil 4

Annons:
Woodland
2016-05-14 18:01
#14

Härlig läsning!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: