Annons:
Etikettkyrkan
Läst 650 ggr
Woodland
2016-03-28 10:20

Kristna offer

Offren för en självmordsbombare i Lahore var kristna familjer som firade Påsk. Det var inte en slumpmässig attack. Talibanerna dödade minst 72 personer i en lekpark i närheten av gungorna. Det finns över 300 skadade, många troligen med svåra men för livet. Vem kan finna tilldragning till en sådan gud som dessa terrorister tjänar?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Skorpion76
2016-03-28 10:43
#1

En för stark tro på Gud, Jesus, Jahve eller Allah har tyvärr tendensen att stiga över huvudet på vissa personer och gå överstyr. När det går överstyr tappar man verklighetsuppfattningen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Woodland
2016-03-28 11:38
#2

Min retoriska fråga gäller mer den bild av Allah som finns i Koranen jämfört med Jesus Kristus i Nya Testamentet.  Allah och den Gud de kristna tillber har inte samma personlighetsdrag. Det är bara att jämföra Koranens och Nya Testamentets beskrivningar av dessa. Där en muslimsk fanatiker i  Koranen kanske kan finna stöd  för mord av alla motståndare i jihad  kan en kristen inte finna detta i NT (det är inte att säga att det inte finns de som har dödat oskyldiga i sådana syften, men det är inget som sanktioneras av NT:s text).

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[loveisall]
2016-04-01 09:21
#3

#1 Så där brukar min mamma säga 😃

-Du får tro, men inte för mycket, bara lagom.

Tror du jag lyssnar på henne? 🙂 Nej, att få ett möte med Jesus är omvälvande och man kan få både en väldig frid och tokmycket inneboende glädje 😇

Upp till toppen
Annons: