Annons:
Etikettböneämnen
Läst 1644 ggr
Barajag1
2016-01-13 10:43

Snälla be för mig..

Snälla kan ni be för att jag ska bli gravid igen. Vill inget hellre. Jag vill få förlåtelse från gud för mina synder jag begått som gjort att jag kanske inte kan bli gravid igen. Så snälla be för mig! <3

Annons:
idaalen
2016-01-13 11:16
#1

#0 Du är inte kristen va? Tänker eftersom du ber om hjälp på både övernaturligt, häxor och tarot.ifokus med den här frågan.

Barajag1
2016-01-13 12:06
#2

Jo.jag är kristen. Dock anser jag att tarot osv är svart magi (djävulens påhitt) men det finns inget annat sätt att se in i framtiden..

OlgaMaria
2016-01-13 13:41
#3

#2 

_Om någon av er brister i vishet ska han be till Gud, som ger åt alla villigt och utan att kritisera, och han ska få. Jak 1:5
_

10 Hos dig får inte någon finnas som låter sin son eller dotter gå genom eld eller befattar sig med spådom, teckentydning, svartkonst eller häxeri, 11 ingen som utövar besvärjelsekonster, ingen andebesvärjare, ingen som bedriver trolldom och ingen som söker råd hos de döda. 12 Ty avskyvärd för Herren är var och en som gör sådant, och för sådana vedervärdigheters skull fördriver Herren , din Gud, dem för dig. 13 Du skall vara fullkomlig inför Herren , din Gud. 14 Dessa hednafolk som du skall fördriva lyssnar till dem som utövar teckentydning och spådom, men Herren , din Gud, har inte tillåtit dig något sådant. 5 Mos 18:10-14

Om du vill ha förlåtelse från din synder behöver du också omvända dig och inte göra det som bedrövar Gud. Vänd dig till Gud..

Och kasta alla era bekymmer på honom, för han har omsorg om er.
 1 Petr 5:7

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Barajag1
2016-01-13 14:12
#4

Hur ska jag få reda på om gud tänker ge mig ett nytt barn då?

OlgaMaria
2016-01-13 14:45
#5

#4 Är ett nytt barn värt mer för dig än din relation till Gud? Är det så viktigt att veta hur framtiden blir att du vill synda mot Gud för att ta reda på hur det ska bli?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
2016-01-13 14:50
#6

#0

Efter att jag har läst dina inlägg i andra forum drar jag slutsatsen att du upplever ditt liv så här: 

Ditt samvete är väldigt ömt just nu. Du vet att det du gjorde var mycket fel och i din ängslan försöker du fokusera på att bli gravid igen. I din desperation har du hamnat på en sidoväg. Du vill att Gud skall ordna någonting åt dig och svara på ditt begär för du är säker på att du kommer att älska det barnet och göra rätt för dig. Samtidigt (emot ditt bättre vetande enligt #2)  försöker du ta råd av de som inte kan hjälpa dig.  Du upplever en viss hopplöshet med en stor ånger, ömmande samvete och sedan ber du om råd från de som inte erkänner Gud som suverän. Du är rätt desperat.. . ..men det finns förlåtelse och samvetsläkedom. 

Som # 3 skrev vänd om till Jesus. Prata med  honom för att den ånger du känner kan leda dig dit.  Han förlåter syndare - det kan varje kristen erkänna. Vi är alla syndare frälsta av nåden. Men var försiktig med vem du tar råd av -  det var dåliga rådgivare som fick dig i trubbel från början. När Kristus har förlåtet dig kommer du ändå att känna samvetskval och uppleva att Satan anklagar dig. Det förstnämnda kan hjälpa dig leva mer i linje med bibelordet och det andra är lögner. Är du förlåten är du Guds barn och gömd i Jesus rättfärdighet.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
NiklasTyreso
2016-01-15 00:30
#7

Vi vet inte hur livet ska bli. Man kan göra kloka val i livet, men vissa saker ligger utanför människans kontroll. Jag tror man ska leva så gott och bra man kan, oavsett om man får det man inte kan styra över eller inte får det man ber om. Lev ett gott liv vilket som. Motgångar i mitt liv har ibland fört mig närmare Gud för de har fått mig att spendera mer tid i bön med Gud. När man får bönesvar, stort eller smått, glöm inte att tacka Gud för alla gåvor.

Upp till toppen
Annons: