Annons:
Etikettjesus
Läst 1087 ggr
akba2010
10/11/15, 2:16 AM

Bön

Hej på er alla Jag har funderingar runt böner. Jag ber dagligen men jag undrar om jag gör på rätt sätt? Är ofta trött på kvällen vid aftonbönen och känner då att den blir lite plikttrogen och babblig fast jag menar varje ord i bönen. Är det oförskämt mot Gud och Jesus att inte vara helt fokuserad? Hoppas det inte är en dum fråga, men jag har ingen annan än er att diskutera detta med.

Annons:
Woodland
10/11/15, 8:07 AM
#1

Är det oförskämt mot Gud och Jesus att inte vara helt fokuserad? 

Nej.  Var inte orolig över detta! Herren vet hur svaga vi är. Vi kan inte överraska Gud. David skrev så här - Innan ett ord är på min tunga, vet du, Herre, allt om det.

Läs gärna hela Psalmen och  Spurgeon här och här där han skriver om Jesus sätt att be.  Fortsätt att be - Gud hör bön!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
10/11/15, 12:12 PM
#2

Håller med - fortsätt att be, även om du är trött och ofokuserad. Även här säger ju den onde till oss att vi borde sluta be, så trötta och oengagerade som vi är. Det är bara hans försök att få oss att vara tysta, för han vet att det finns kraft även i den svagaste bönen. Fortsätt be! :) Läs gärna Bibeln högt för dig själv också. Det står att ordet är levande och verksamt, det händer något när vi talar ut Bibelordet. Kram på dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[loveisall]
10/11/15, 12:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

:)

Upp till toppen
Annons: