Annons:
Etikettjesus
Läst 4809 ggr
Lafa
2015-08-12 23:11

exorcism

Hej,

är det nån som  vet om någon präst eller pastor som utför exorcism? 
Jag är besatt och i behov av en exorcism.

Jag är helt seriös och vill gärna ha tips

  • Redigerat 2020-09-12 16:14 av Woodland
Annons:
Calcifer
2015-08-12 23:23
#1

Sluta kolla på skräckfilmer och uppsök läkare.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lafa
2015-08-12 23:28
#2

Ne så är inte fallet. Är seriös och vill komma i kontakt med nån som utför exorcismer.

Calcifer
2015-08-12 23:29
#3

Har du provat? Lycka till att hitta någon seriös som kommer vara villig att göra något så absurt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Woodland
2015-08-13 08:51
#4

#0 Hej! Varför anser du att du behöver denna tjänst?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
2015-08-13 09:42
#5

Om du berättar var du bor kanske vi kan tipsa om en kyrka där du kan få hjälp.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Joppo
2015-08-13 23:00
#6

#0 Sök professionell hjälp om du på allvar tror att du är besatt. Du kan göra dig själv och din omgivning illa om du inte söker hjälp för dina vanföreställningar. #5 Menar du allvar att det finns kyrkor som utför exorcismer i Sverige? Vilka är dessa?

Annons:
donna128
2015-08-14 12:43
#7

# 6 Katolska präster och Imamer gör det, väljer du en Imam krävs det att man byter eller blir muslim.

Joppo
2015-08-14 13:29
#8

#7 Jag hoppas inte att detta är ett utbrett fenomen. Att handskas med psykiskt sjuka personer på detta sätt samt inte ge dem riktig vård tycker jag är riktigt vidrigt.

Joppo
2015-08-14 14:55
#9

3 Mos 12:27

"En man el­ler en kvin­na som har en an­de från en död el­ler en spådom­san­de i sig skall straf­fas med döden. Man skall ste­na dem, skul­den för de­ras död är de­ras egen."

Det är dock lite konstigt att kristna hänger sig åt exorcism eftersom deras kärlekfyllda gud mycket tydligt instruerat dem att döda de som är besatta 🤮

OlgaMaria
2015-08-14 16:06
#10

#9 I evangelierna finns många exempel på när Jesus kastar ut onda andar, och aldrig någonsin tar han till våld.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Joppo
2015-08-14 17:15
#11

#10 Hur ska man tolka det då? Borde inte er "Faders" ord ha mer auktoritet än sonens? Eller cherrypickar man bara den uppmaning som känns rätt för stunden eller den tid man lever i?

Woodland
2015-08-14 19:56
#12

#9 & 11
Enligt Mose lag var det skillnad på den som var ett offer för en oren ande (såsom de Jesus befriade i flera fall) och den som utövade de ockulta konsterna och hängav sig åt det mediala. För de kristna består förbudet mot dessa ockulta utövningar men dödsstraffet gäller inte eftersom den kristna kyrkan inte har en nationell identitet och inte är under Mose rättsväsendet. Inte ens i dagens nation Israel utmäts ett sådant straff för detta och inte heller inom de rättroende judarnas kretsar.

Nu vet jag inte hur seriös #0 var med sitt inlägg för hen har inte brytt sig om att svara. Men ämnet exorcism är och har alltid varit aktuellt i olika religioner och där ibland kristendomen. Det är någonting annat än mental ohälsa för det kan inte botas med piller, samtal eller annat och har en metafysiskt aspekt som inte går att rå på. Mental ohälsa kan vara en symptom men inte alltid det som definierar besatthet. Det är mera vanligt att det är bland de som är djup inne i det ockulta som visar symptom när de kommer inför den helige Andes närvaro under till exempel en gudstjänst. Oftast är det helt omöjligt att avgöra huruvida en person är förtryckt eller ej, för personen verkar vara normal innan anden ger sig tillkänna. Men blir en person befriad syns det med omedelbar verkan.

Liksom # 7 skrev gällande Islam är det detsamma inom kristendomen. Om en människa som har blivit befriad inte vänder sig till Gud blir den personens tillstånd värre efteråt eftersom att det endast är Guds Ande inom personen som kan hålla stånd mot fienden. Detta grundas på Jesus liknelse i Matteus 12 och Lukas 11: 23 - Den som icke är med mig, han är emot mig, och den som icke församlar med mig, han förskingrar. 24 När en oren ande har farit ut ur en människa, vandrar han omkring i ökentrakter och söker efter ro. Men då han icke finner någon, säger han: 'Jag vill vända tillbaka till mitt hus, som jag gick ut ifrån.' 25 Och när han kommer dit och finner det fejat och prytt, 26 då går han åstad och tager med sig sju andra andar, som äro värre än han själv, och de gå ditin och bo där; och så bliver för den människan det sista värre än det första.

Kan tilläggas att människor som har blivit befriade allt oftast har fått fortsatt stöd och hjälp på alla vis, men de vet lika säkert som de existerar vad de har varit med om.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Joppo
2015-08-14 22:03
#13

#12 Självklart används inte denna "lag" idag eftersom den är 100% vansinnig. Det blir ju dock lite konstigt när använder er av vissa regler från GT, men struntar i andra*. Men det är väl rätt OT i denna tråd. 

Allmän reflektion: Jag slutar aldrig förvånas över vad ni skriver härinne. Att tråden skulle ta en vändning där ni försvarar exorcism var totalt oväntat. 

Följdfrågor: Hur ofta gör ni exorcismer i era församlingar? Är de öppna för allmänheten? Hur avgör ni om en person är i behov av en exorcism? 

* Vilket jag dock applåderar, eftersom många är EXTREMT ondskefulla påhitt.

Annons:
Woodland
2015-08-14 22:51
#14

# 13

J, Det är helt naturligt att du förvånas över det som skrivs härinne! 

Du har ingen tro på någonting mer än den materiella världen. Gud och djävulen existerar inte för dig. Din reaktion förvånar inte mig (troligen oss).

Angående det  vi "struntar" i av gamla testamentets föreskrifter har jag försökt förklara det för dig om och om igen.  Det finns klara riktlinjer i det som gäller sen Jesus kom.  Det hade varit roligt om du kunde lämna de ytliga ateistiska motståndsargumenten och fördjupa dig lite i detta,  inte för ett godkännande utan för att försöka förstå vad det är du kritiserar.

Trodde du att vi inte följer mästaren Jesus som det står i bibeln?   - han som gick omkring och gjorde gott och botade alla som var i djävulens våld, ty Gud var med honom1..  Vi har otaliga vittnesbörder genom historien om att människor har blivit befriade och upprättade genom förbönstjänsten. (Men tänk inte på Hollywoodfilmerna när du tänker på exorcism.) 

Men innan du blir för indignerad läs gärna denna artikel av Stephen Diamond, Ph.D. och forensisk psykolog. 

1 Apostlagärningarna 10:38

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lafa
2015-08-14 23:34
#15

Jag lider av demoner som sagt. Ingen som vet nån som utför andeutdrivning?

Calcifer
2015-08-15 01:16
#16

Det går väl an att tro lite som man vill men det är oansvarigt att ge någon råd/tips kring det här om det inte är att de bör kontakta vården eller psykvården omedelbart. 

#15 Du behöver hjälp, men inte den sortens hjälp du tror dig söka.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Joppo
2015-08-15 01:22
#17

"Angående det  vi "struntar" i av gamla testamentets föreskrifter har jag försökt förklara det för dig om och om igen.  Det finns klara riktlinjer i det som gäller sen Jesus kom.  Det hade varit roligt om du kunde lämna de ytliga ateistiska motståndsargumenten och fördjupa dig lite i detta,  inte för ett godkännande utan för att försöka förstå vad det är du kritiserar."

Jag tycker som sagt att det är bra att ni inte följer vansinnesreglerna i GT. Det räcker väl? Godkännande? Att du ens nämner detta ord i sammanhanget är sjukt roligt😃

_"Trodde du att vi inte följer mästaren Jesus som det står i bibeln?" _
Jo, men jag tror även att ni försöker följa de andra "delarnas"* direktiv. Dock är det som sagt bra att ni favoriserar lillgrabben eftersom hans farsas regler i mångt och mycket är totalt ondskefulla och inte hör hemma i ett civiliserat samhälle.  

Vi har otaliga vittnesbörder genom historien om att människor har blivit befriade och upprättade genom förbönstjänsten. (Men tänk inte på Hollywoodfilmerna när du tänker på exorcism.) 

Jag tror inte många delar din definition av en exorcism om du jämställer den med en förbön. Jag tror inte heller att det är det som TS är ute efter. Det finns även massor av vittnesbörder där människor påstår sig ha bli bortförda av utomjordingar, pratat med andar eller helade av skogsväsen. De förefaller precis lika osannolika som de som du hänvisar till.

* De övriga delarna i treenigheten, dvs farsan och "den helige ande" (vad nu det är?)

Joppo
2015-08-15 01:28
#18

#15 Hur vet du att du lider av demoner?

Woodland
2015-08-15 07:45
#19

# 16

Jag/vi diskuterar ämnet exorcism, ingenting annat. Hur kan man veta att personen i fråga behöver hjälp av vården?   🤔 Inlägget kan vara seriöst eller endast en brandfackla för att få igång en diskussion. Det är omöjligt att fastställa utan några som helst detaljer.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Calcifer
2015-08-15 07:48
#20

#19 Det är onödigt att föra den diskussionen här om det nu är så att personen i fråga lider av mentala problem och bör söka sig till vården. Tråden är ju rätt tydligt skapad för att denne tror att den behöver en exorcism och har ingenting med själva "existerar demoner eller bör man utföra exorcister och vad tyckte Jesus om saken" diskussionen att göra. Om man tror sig vara besatt bör första steget som uppmanas till alltid vara en grundlig och lång undersökning av psykvården.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Woodland
2015-08-15 08:27
#21

# 20

Tråden är ju rätt tydligt skapad för att denne tror att den behöver en exorcism

Om man tror sig vara besatt bör första steget som uppmanas till alltid vara en grundlig och lång undersökning av psykvården.  

  # 1 och # 3?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

  • Redigerat 2020-09-10 17:44 av Woodland
Calcifer
2015-08-15 09:09
#22

#21 Ja… jag uppmanar personen att uppsöka psykiatrisk vård?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

NiklasTyreso
2015-08-15 10:56
#23

Joppo tycker det är märkligt att religiösa inte vill leva efter regler från bronsåldern, men religionerna utvecklas. Är Gud intresserad av att någon ska dö p g a andekontakter kan Gud själv verkställa straffet. Människor får inte mörda, men så kanske folk inte tänkte för 3000 år sedan. Joppo gör även antagandet att alla som tror på andebesättelse har psykiska vanföreställningar. Psykotiska tror så ofta, men personer med religiösa trosuppfattningar kan skilja på tro och bevisbar verklighet.

Woodland
2015-08-15 11:33
#24

# 17 Den andra personen i Treenigheten är den som alltid haft att göra med skapelsen. Vi känner till honom som Jesus. Gud Fadern talade endast vid två tillfällen i mänsklighetens historia: när Jesus döptes av Johannes och när Jesus omvandlades på berget och syntes med Mose och Eli. Så det är samma person i båda delar av bibeln.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
2015-08-15 11:45
#25

#22

Ja, efter uppmaningen att sluta se på skräckfilmer.  Skämtar 

Men hur som haver är det inte ovanligt att folk med ett tangentbord startar trådar i diskussionsforum med diverse påhittade problem. De driver med folk, får lite uppmärksamhet och ställer till det genom att vända medlemmar mot varandra. Vi som har hängt här på iFokus ett tag ser diverse "självmordsbelägna" människor ropa på hjälp i olika forum. Det är sorgligt för folk som verkligen har problem kan känna en oro och ångest när de läser dessa inlägg. 

Naturligtvis kan man råda dem att uppsöka vård (som i vårdcentralen i första steget) och det har jag gjort förut. Vi har också haft kontakt med de som är under vård och stöttat dem.   Att hänvisa till psykvården direkt är som att ringa efter ambulans för en skråma. Det sista psykvården behöver är att bli överöst med sådana fall. Den går redan på knän.  

Efter flera år på nätet vet jag att jag bör ta dessa inlägg med en nypa salt. Man kan bli vem man vill på nätet. Några saker jag lade märke till i denna tråd- 

Fastän det finns försäkran från Lafas sida om att Lafa är allvarlig är bristen på detaljer i Lafas inlägg  talande. De flesta som är ett ämne för exorcism (eller om det tilltalar dig mer, psykvård på den nivån) vet inte att de behöver det. Det brukar vara omgivningen som märker det. 

#0 frågar efter en kyrka. OK. En kyrka kan ägna sig åt exorcism men varför inte ta kontakt med en kyrka  direkt på orten? Varför gå in på ett diskussionsforum om man verkligen har problem? En präst i till exempel Svenska kyrkan kan ta sig an ett själavårdssamtal och hänvisa hen vidare. 

När den anonyma personen bakom signaturen i #0 svarar på mitt PM eller skriver ett svar till de andra här i tråden och förklarar varför hen tror sig behöva exorcism kommer jag att kanske ta det mera på allvar. Annars kan diskussionen om exorcism fortsätta . . .

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Joppo
2015-08-15 11:49
#26

@Niklas, FYI: Din tankeläsningsförmåga verkar inte speciellt träffsäker baserat på informationen som presenteras i tråden. Dock hinner jag inte gå in på några detaljer, då jag måste kila iväg på en loppis. Du kan ju försöka gissa vad jag kommer hem med för grunkor om du vill öva?

Calcifer
2015-08-15 11:54
#27

#25 Jag har varit medlem på iFokus i rätt många år, jag har också stött på folk som inte menar vad de skriver. Men lider man av genuina vanföreställningar och tror att man är besatt är det definitivt psykvården man ska kontakta omgående då det kan utgöra en direkt fara inte bara för sig själv men för andra också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Joppo
2015-08-15 21:27
#28

#23 Joppo tycker det är märkligt att religiösa inte vill leva efter regler från bronsåldern, men religionerna utvecklas. Är Gud intresserad av att någon ska dö p g a andekontakter kan Gud själv verkställa straffet. Människor får inte mörda, men så kanske folk inte tänkte för 3000 år sedan.

Jag tycker inte är dugg märkligt att religiösa människor inte vill leva efter regler som stammar från bronsåldern. Merparten av de religiösa människorna i världen tror jag är vanliga hederliga människor som inte vill delta i steningar, tortyr eller andra ondskefulla saker. Vad jag däremot tycker är märkligt är godtyckligheten i hur de väljer att hörsamma vissa påstått gudomligt satta regler, men ignorerar andra. Om de nu ändå kan välja själva hur de vill göra förstår jag inte poängen med deras instruktionsmanual? Här är ett mer konkret exempel på vad jag menar: https://richarddawkins.net/2015/08/pat-robertson-christians-can-ignore-the-book-of-leviticus-but-the-anti-gay-parts-still-apply-/ (Observera att länken leder till demonen Richard Dawkins sida, så känsliga tittare  bör inte klicka på länken)

Joppo gör även antagandet att alla som tror på andebesättelse har psykiska vanföreställningar. Psykotiska tror så ofta, men personer med religiösa trosuppfattningar kan skilja på tro och bevisbar verklighet.

Nej, det gör jag inte. I alla fall inte om du syftar på att ha en psykologisk diagnos. Däremot tror jag att sannolikheten är stor att någon som tror att den är besatt är psykiskt sjuk på ett eller annat sätt. Vidare så anser jag i likhet med Bellatrixs inlägg ovan, att dessa personer bör söka professionell hjälp och inte "kureras" av religiösa lekmän. 

Menar du verkligen att alla religiösa kan skilja på tro och verklighet? Det finner jag extremt osannolikt. Det räcker väl med att läsa random tråd härinne för att det påståendet ska falsifieras? 

Hur går det förresten med tankeläsandet? En ledtråd är att den dyraste saken börja på b.

  • Redigerat 2020-09-10 17:47 av Woodland
Joppo
2015-08-15 21:32
#29

@Woodland: Hur avgör ni om någon är besatt eller inte? Är det ett lättfattat beslut som ni avgör snabbt eller är det en grundlig och stor process? Observera att jag inte trollar eller försöker provocera. Jag är genuint nyfiken på svaret.

JAG HAR SKAPAT EN NY TRÅD FÖR DISKUSSION ANGÅENDE INNEHÅLLET I DETTA INLÄGG HÄR.    WOODLAND, SAJTVÄRD

IceTee
2015-08-15 22:09
#30

Vad är det som får dig att tro att du är besatt och är i behov av exorcism? Och folk som är besatta brukar väl oftast inte veta om det? Demonen styr väl bort det? Eller? Jag baserar dock det här på filmer…

Medarbetare på Skor iFokus

NiklasTyreso
2015-08-15 22:39
#31

Ja du Joppo i inlägg 9 tyckte du det var märkligt att kristna inte stenar personer som blivit besatta för det står så i bronsålderstexten. Du fick en förklaring om att det inte är godtyckligt vilka bud som ska efterlevas. Kristna och judar dödar inte besatta, häxor eller olydiga barn med hänvisningarna att Gud förbjuder mördande (kan ju drabba oskyldiga) och är Gud allsmäktig är Gud kompetent att döma och straffa de som syndat mot Gud. När människor syndar mot andra människor, då är det viktigt med ett rättsväsen men att straffa brott mot Gud är inte viktigt för oss idag. Kul att du bekräftar att du anser att personer som tror sig vara besatta är psykiskt sjuka, då missuppfattade jag dig inte i inlägg 6, jag ägnade mig alltså inte åt det du kallar "tankeläsning". Det svar du fått om att religiösa kan skilja på trosuppfattningar och objektiv bevisbar verklighet var relevant. Religiösa kan skilja på tro och vetande precis som ateister klarar det, men så finns undantag. Undantagsvis förekommer psykiskt sjuka religiösa och psykiskt sjuka ateister sominte kan skilja på det de tror och det de kan veta. När du svamlar om tankeläsning har jag ingen aning om vad du avser, för jag kan bara utgå från det du skriver.

Joppo
2015-08-16 02:00
#32

#31

"Ja du Joppo i inlägg 9 tyckte du det var märkligt att kristna inte stenar personer som blivit besatta för det står så i bronsålderstexten."  
Inlägg #9 var såklart ironiskt menat, men sådant framgår kanske inte så tydligt i skriven text. I övrigt hänvisar jag till min förklaring i #28. Jag anser alltså inte att din sammanfattning av mina åsikter är korrekt.

"Kul att du bekräftar att du anser att personer som tror sig vara besatta är psykiskt sjuka, då missuppfattade jag dig inte i inlägg 6"

Mitt svar bekräftar inte ditt påstående: "Joppo gör även antagandet att alla som tror på andebesättelse har psykiska vanföreställningar." I mitt svar nämner jag bara de som tror att de själva är besatta. Det inkluderar inte de som rent generellt tror att andebesättelse är möjligt. Observera även att jag inte lägger någon negativ värdering i att de som påstår sig vara besatta lider av psykiska vanföreställningar. 

_"När du svamlar om tankeläsning har jag ingen aning om vad du avser, för jag kan bara utgå från det du skriver." _
Nästa gång får du gärna fråga mig vad jag avser istället för att skriva märkliga tolkningar. Ett tips i all välmening.

En avslutande fråga: Anser du att den kristne guden har sagt följande eller är det en mänslig påhittade regel: "En man el­ler en kvin­na som har en an­de från en död el­ler en spådom­san­de i sig skall straf­fas med döden. Man skall ste­na dem, skul­den för de­ras död är de­ras egen"

Woodland
2015-08-16 11:51
#33

Jag har skapat en ny tråd för diskussion om ämnet i inlägg #29.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

  • Redigerat 2020-09-10 17:45 av Woodland
[loveisall]
2015-09-10 12:31
#34

Lafa,  vad har du för tro?  Man behöver inte en exorcist för att bli fri från diverse andar och demoner. Det räcker med att gå till t ex själavårdsbön eller att gå till någon som är smord (med helig ande) för att bli fri/befriad.   Själv visste jag inte att jag  var under påtryckning av andar, men under en själavårdsbön, så befriande helige ande mig.  Jag varken tuggade fradga eller fick spasmer 🤪 Mitt hjärta slog bara väldigt fort och jag mådde lite illa, sen gick det över. Hoppas du får hjälp, men vad får dig att tro att du är besatt?  Du kan själv också hjälpa till genom att ta emot Jesus i ditt liv och ta emot helige ande. I auktoritet av Jesus så kan du själv också befalla andar att ge vika från dig.

Annons:
[GlorytoGod]
2015-09-19 21:46
#35

Av en slumpa hitta jag hit.

Jag fått intrycket av att många kristna inte tror på demoner idag. Oj, det är en stor del av Jesu tjänst och den första kristna kyrkan. Skulle demonerna ha försvunnit?

Att driva ut demoner kallas även Inom kristenheten "deliverence ministry"  googla på det. Finns folk som jobbar med att driva ut andar ur människor, främst i utlandet, men som använder skype och liknande. 

Ett exempel på en sådan är (Above and beyond deliverence ministry)

De har mycket information om demoner och besättelse på youtube. Fått intrycket att de är grundliga och bibelenliga.

Finns även "Self deliverence" om hur man gör det själv, om du är kristen och vill prova det.

Finns även folk på youtube som driver ut demoner. Chris lasala är en person som använder skype för att driva ut demoner ur folk, och han gör det gratis. Finns klipp på "The last reformation" när de driver ut demoner, och de finns i norden.

Sen finns det inner healing & deliverence på nätet. Om du finner det bibelenligt.

Gud är starkare än demoner.

Lycka till!

Calcifer
2015-09-19 21:50
#36

Youtube är inte en bra källa för någonting överhuvudtaget. Bara för att man hittar någon där som påstår att de sysslar med något betyder inte att det stämmer för fem öre. Sen angående demoner och att man inte tror på dem längre på det sätt som förr i tiden är väl lite för att man helt enkelt kommit längre inom vetenskapen. Förr i tiden trodde man ju t:ex att mental ohälsa var demoner. Där hade man helt enkelt fel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[GlorytoGod]
2015-09-19 22:28
#37

Du har rätt, att det finns på youtube behöver inte det betyda att det stämmer, men om det fungerar för folk och det är bibelenligt så är det en utväg från någon som plågas av demoner.

Är du kristen? Demoner finns i bibeln och orsakade alla möjliga problem, bland annat problem med mentala hälsan. Ett exempel mannen som var besatt av legion (Mark 5:1-15)

Om de kunde orsaka människor de problemen på den tiden, varför skulle de inte kunna det idag? Erfarenheter och dokumenterade fall från människor som blir befriade från dem och återställda visar att det fortfarande händer.

GiraffTunga
2015-09-20 00:56
#38

Du är ej besatt för tror inte den onde skulle tillåta dig skriva detta i ett forum. Varför tror du att du är besatt? 

Du skulle inte ens kunna röra ett finger om du va besatt för då är du utom kontroll.

You can not judge me unless you know me.

Denna kommentar har tagits bort.
Woodland
2015-09-20 10:13
#40

# 35

Att "driva ut demoner" över Skype eller "self deliverance"  är inte bibliskt. Håll dig bort ifrån sådant nonsens. Varken "Above eller Beyond" eller "The Last Reformation" vilar på skriftens grund i dessa frågor. Vill du diskutera detta mera ingående är du välkommen att börja en ny tråd eller ta det i ett PM till mig. 

Vi människor vill gärna ha snabba åtgärder. Bibeln säger vi skall motstå fienden och arbeta fram vår frälsning dag för dag genom att lära oss att lyda Gud och vandra med honom. Det är inte glamoröst men det är äkta. (Jag kan en hel del om detta och jag varnar dig med ett uppriktigt hjärta inte av elakhet.)

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

blåbärspajen
2015-11-01 13:08
#41

Jag var med om en konstig sak när jag var liten. Jag åkte på ett kyrkläger och vi skulle sova över i ett församlingshem. På kvällen så kom det dit några personer och vi fick gå in i ett rum helt själva med dom. Dom som gick in började tala i tungor och svimmade till slut av. En ledare slog till slut larm och en präst kom och alla föräldrar hämtade sina barn. Jag vågade aldrig gå in till rummet så jag har ingen aning om vad som hände.. hör det till kristendomen att prata i tungor? Det finns vissa ställen här som fortfarande gör det.. Kommer man i kontakt med onda andar då?

Annons:
OlgaMaria
2015-11-01 13:54
#42

Det är ju lite svårt att veta vad som egentligen hände på det där lägret. Var det någon som tog illa vid sig på något sätt? Personerna som kom kanske inte hade kommit överens med ledarna om vad de skulle göra? Det kan bli väldigt konstigt om någon kommer in och gör något som ledarna inte är med på. Tala i tungor hör till det kristna livet, även om inte alla kristna gör det. Du kan läsa om det i Bibeln.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sons
2016-03-26 06:35
#43

om man upplever att man är besatt finns flera alternativ att tillgå:

Att söka vård , det kan ju vara en kollaps och man kan behöva hjälp

Om det visar sig att man överträtt saker som anden i glaset eller typografer sluta omedelbart med detta

Söka hjälp av utomstående det finns demoner eller andar som tar en kropp i besittning

En ande som hamnat snett kan ta en kropp i beslag

Man kan tillkalla präst och be om hjälp,    och att inte efter att man fått hjälp befatta sig med anden i glaset Gör inget över Skype Det kan bara bli värre Ta till en riktig präst och sök sjukvården samtidigt

[Rulander]
2016-08-26 12:05
#44

Självklart är det bibliskt att driva ut demoner. Det är bara inte så vanligt som det borde. Jag blir bedrövad över att människor som ber om hjälp får felaktiga svar. Uppsök en levande församling och be om förbön. Åberopa namnet Jesus. Bekänn också dina synder och be om förlåtelse.  Det är klart att det finns troende som kan hjälpa dig.

[loveisall]
2016-08-26 22:45
#45

Du kan själv be till Gud och till Jesus så kommer Han till din undsättning och gör dig fri. Gud är god och han vet redan vem du är. Han gör en ny skapelse, han bryter ner tankemönster.. finns inget som han inte klara av.   Det enda du behöver göra är: att be med ditt hjärta. Han kommer.  Gud är ande och sanning. Be i ande och sanning.

Woodland
2016-08-27 11:26
#46

Jag tror att det är i sin ordning att påpeka att i denna relativt gamla tråd #0 är troligen inte seriös utan vill endast skapa diskussion. Detta ser man ofta i internet forumen. Man slänger in en brandfackla och tar sedan ett steg tillbaka och läser hur olika sidor driver sin sak. I och med att Lafa* inte har kommenterat efter #0 är det inte värt att lägga för mycket krut på detta. *"Elvis has left the building" så att säga.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

2Sirius
2017-03-25 18:07
#47

Fullt möjligt "Woodland"! Elr kände denne sig inte tagen på alvar, och därigenom mobbad. Varför det inte var någon mening att fortsätta. Det är ju väldigt lätt att racka ner på andra som upplevt någonting, om man inte själv har samma erfarenhet. Ta det här med " Psykisk ohälsa - Viljelöshet" som vården kallar det. Så många jag mött genom åren som haft åsikten, "-Men det är bara till att ta sig i kragen och rycka upp sig." Tills de själva har ramlat dit, då ångrar de vartenda föraktfullt ord de sagt om det. Vad det sedan är elr kommer ifrån. Kan vara olika faktorer, som behöver utvärderas, och inte bara smälla på en medecin, så ska vi se… Överlever du ett halvår så ses vindå! :) Väl mött / Doktorn…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
2017-03-25 19:06
#48

IceTee, :) filmer är ju oftast överdrivna, och därigenom inte helt verklighetstrogna. För min del skiljer jag på "Besatt" av en Demon, alltså tagits över aven Demon, och besutten, Dvs Förfölj av, elr stundomsinnat påverkad/besutten av… Och jag tror att man i båda fallen kan vara medveten om det elr inte. Lite som Mani/Hyperaktivitet, som har mycket gemensamt. I ett mani-tillstånd, kan man euforiskt sälja hus och hem… Och dagen efter inte fatta varför man inte äger sitt hem längre…? En basatt person, kan därigenom uppleva sig fångad i sin egen kropp, och någon annan styr den, och därigenom vara oförmögen att söka hjälp. Besutten: där kan man vara sig själv, men ibland inte veta "vad det var som flög i en!" Hur länge jag i sådana fall varit besutten vet jag inte. Men kan vara ända sedan 1993, då jag gjorde "Anden i glaset", och utan att fördjupa sig i det nu, så kan jag gå i god för att, vad det än var, så var det något annat än mina Fysiska fingrar som flyttade glaset, och jag tänkte frågan… Efter att varit förtryckt/mobbad (sårbar) i flera år, så började det 2002, bli mer kroniska återkommande depressiva svackor, med nedstämdhet, orkeslöshet, lättiritation, närminnesförlust och självmordstankar. Under mer än 10 år har jag nu varit inne i vården, med än fler läkare och medeciner, så har livet fortsatt att rasa över mig, och jag har blivit mer och mer oförmögen att kämpa emot. ADHD medecinen "Elvanse" (Metylfenidat/Amfetamin) SLÄPPTE IN DEMONERNA….!

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: