Annons:
Etikettövrigt
Läst 1199 ggr
GemTwist
2015-04-24 14:53

De kristna ska slängas i havet

Jag var vid affären idag, hade på mig mitt halsband som vanligt och gick med min kompis tillbaka till skolan (vi går i åttan). Helt plötsligt säger min kompis:

Lyssna inte på han. Upprepade gånger då vi gick förbi en lastbil

Helt plötsligt förstår jag vad jag menar då jag hör någon skrika:

DE KRISTNA SKA SLÄNGAS  I HAVET!

Hon säger åt mig att bara fortsätta gå och jag blir arg på honom. För tankarna i mitt huvud var hur han kunde säga så. Vad har jag gjort honom, eller de kristna. Min kompis sa till mig att han var sjuk och även en kvinnohatare.

Jag funderade först att anmäla honom för het mot folkgrupp, men alla sa att det ändå inte skulle komma någonstans.

Så hela dagen har jag gått och undrat. Hur kan samhället låta honom bara vara, han behöver ju hjälp.  Jag fick även höra att han följt efter folk och hotat dem. Bombhotat skolan och alla säger att han är sjuk.

Jag känner att jag kunnat sitta och hata på honom, men det gör jag inte. Jag mår ju inte super bra över det han sa. Men är bara besviken på samhället.

Hur kan samhället låta honom sitta på sin bänk och skrika och följa efter folk, inte bara vuxna utan barn?

Annons:
Yuuuhanna
2015-04-24 15:07
#1

Lägg inte så mycket energi på människor som gör dig förbannad. Dom är inte värda det, släpp och gå vidare. Hämnd och sånt löser sällan nåt.


OlgaMaria
2015-04-24 15:08
#2

Det bästa vi kan göra är nog att be för honom. 

Jag säger er: Älska era fiender och be för dem som förföljer er. Matt 5:44

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

GemTwist
2015-04-24 15:09
#3

#1 det är inte så att han gör mig förbannad, och hämd har jag inte tänkt utkräva. Jag förstår bara inte varför samhället låter honom vara, det är synd om honom. Att han inte får hjälp.

Yuuuhanna
2015-04-24 15:11
#4

Det är synd om många människor och samhället fungerar inte som man skulle kunna önska, tyvärr. Se till att det inte tynger ner dig, först och främst.


Yuuuhanna
2015-04-24 15:12
#5

Sen hjälper man andra :)


GemTwist
2015-04-24 15:19
#6

Tack så mycket för svaren :)

Annons:
[Juel70]
2015-04-26 18:40
#7

Alltid när jag hör människor säga hemska saker om kristna eller hånord, då brukar jag tänka på hur mycket mer Jesus fick utstå av hån och till slut korsfäst. 

Jesus säger att vi kommer att få utstå sådant, kanske till och med dö för vår tro, för i den sista tiden blir allting värre. Så det kanske var bra "träning" inför framtiden också. 

Jak 1:2
Räkna det som den största glädje, mina bröder, när ni råkar ut för alla slags prövningar.

1 Petr 1:6
Gläd er därför, om ni nu en kort tid måste utstå prövningar av olika slag.

1 Petr 4:12-13
12 Mina älskade, var inte förvånade över den eld som ni måste gå igenom till er prövning, som om det hände er något oväntat.
13 Nej, gläd er ju mer ni delar Kristi lidanden …

Matt 5:11-12
11 Saliga är ni, när människor hånar och förföljer er, ljuger och säger allt ont om er för min skull.
12 Gläd er och jubla …

Luk 6:22-23
22 Saliga är ni, när människor hatar er och stöter bort er, när de hånar och smutskastar er, allt för Människosonens skull.
23 Gläd er på den dagen, ja, hoppa av glädje! …

[Juel70]
2015-05-07 16:23
#8

Jo, sen ibland är det så /oftast  att det ärandemakter bakom.  Viktigt att vi förstår det, så att vi lättare kan förlåta och ha förståelse för ifall någon beter sig/gör/säger nåt dumt.

Upp till toppen
Annons: