Annons:
Etikettinspiration
Läst 2195 ggr
Woodland
4/15/15, 6:15 PM

Mirakel

Jag måste lägga upp dessa två videolänkar under "Inspiration". 

En är en video med Dr. Gary Habermas (kolla Uppståndelseartikeln) och Dr. Craig Keener, två giganter i deras fält.  Keener började med Apostlagärningarna och fortsatte sedan med att samla in bevis för mirakel runt om i världen idag, inkluderande medicinska bevis. Keener har sammanställt fyra volymer om mirakel. Han bevisar att Humes argument mot mirakel är cirkulärt.

Här finns en video till som också kan vara av intresse.  Enjoy!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[Juel70]
4/15/15, 9:28 PM
#1

Tittade hela, den var bra! Tack för tipset.

Woodland
4/21/15, 4:13 PM
#2

Haberman berättade i en annan video att det finns ett fall i Keeners bok där en kvinna vars mjälte opererades bort, fick förbön. När hon gick tillbaka för kontroll syntes en ny mjälte ! Det var svårt för läkarna att neka det: de hade tre uppsättning plåtar på en sjuklig mjälte- ingen mjälte- mjälte. Det finns också ett fall i boken där en ung pojkes njure opererades bort. Han fick förbön och när han gick in på efterkontroll fanns två njurar! Dessa saker är inte vanliga, naturligtvis men de är så väldokumenterade att några av Habermans agnostikerkolleger kom fram till att den Kristna Guden gör under.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
4/21/15, 6:44 PM
#3

Ja fantastiskt :)  Gud förbarmar sig över den han vill.

OlgaMaria
4/22/15, 9:08 AM
#4

#2 Häftigt, känns som det rätta ordet! 😂

En kvinna i min stad hade ett hål i hjärtat. Då hennes symptom blivit allvarliga så fick hon en remiss till kranskärlröntgen. Men kvällen innan blev hon helad, vilket hon inte själv förstod förrän efter hon blivit utkastad från sjukhuset eftersom det inte var något fel på hennes hjärta.

Så fint att hennes ordinarie läkare sen sa: ”Du ska veta att sånt här pratas det om bland oss läkare och vi vet att det händer saker när kristna ber. Men det är första gången jag fått vara med om det på nära håll”. 

Ni kan läsa hela berättelsen här.

(Jag hörde kvinnans berättelse en gång och då berättade hon att det var en kvinnlig läkare på hjärtmottagningen i Västerås. Det finns bara en kvinnlig läkare där och hon är chef på avdelningen. Känner till det eftersom jag själv går på hjärtmottagningen där men har en annan läkare. Roligt att tänka på att alla ordinarie läkare där antagligen känner till den här berättelsen, och kanske andra mirakler också…)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
4/22/15, 5:37 PM
#5

Gud är så god! Det var underbart att detta skedde. 

Men jag ryggade inför det som står i reportaget. . . "Själva tror de att den personliga, djupa gemenskapen med Gud är en av nycklarna till bönesvar" och "Jag tror hemligheten ligger i att söka Gud mer."

Hon blev helad utan att fatta det själv. Tror de att det är på grund av deras prestation som helandet kom?  Det kan naturligtvis vara ett misstag i reportaget. Det är nästan som ett slag i ansiktet för de som är lika eller ännu mera trofasta, ivriga i bön med mera och inte blir helade. Naturligtvis så ligger helande helt och hållet i Guds händer. Även otroende människor helas samt de som inte väntade helbrägdagörelse så deras slutsats kan inte stämma.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
4/22/15, 6:42 PM
#6

#5 Håller med! :-) Här hade det verkligen varit på sin plats att säga att miraklet var helt och hållet på Guds sida. :-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: