Annons:
Etikettövrigt
Läst 1355 ggr
GiraffTunga
4/9/15, 7:43 PM

Israel - Palestina vems är landet?

Hej ni verkar kunniga men nästa vecka ska jag få uppsats att skriva vems är landet? Är landet Palestinas eller Israels.. Ni får ta o hjälpa mig lite här 😎 Jag tror att landet egentligen är Israels eftersom Moses lovade Judarna landet eller så Israel hade landet först sen så kom Palestina och tog över om jag fattar rätt här?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Woodland
4/9/15, 8:40 PM
#1

Detta är ett svårt och invecklat ämne som skulle kunna fylla flera sidor (och har gjort det också). Har inte läraren gett en specificik uppgift, till exempel om man skall skriva utifrån arabers, judars eller den internationella synvinkel? Det är flera som velat ha hjälp av oss med skoluppgifter i religion. Vi brukar inte hjälpa direkt med skoluppgiften genom att ge svar här i forumet, men vi kanske kan peka åt vilket håll du kan hitta information.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
4/10/15, 10:11 AM
#2

Ja de skulle vara snällt men är inte det mest Israels när för längesen Moses lovade landet de tänker jag typ aa men då är de Israels land?

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
4/10/15, 10:47 AM
donna128
4/10/15, 11:14 AM
#4

Skriv att det är Gud

Denna kommentar har tagits bort.
Woodland
4/10/15, 4:46 PM
#6

# 2

Denna wikipediaartikel är rätt bra men säkert inte helt opartisk.

En grupp som jag inte hittar i artikeln är de ortodoxa traditionella judarna. Enligt dem är landet Messias och judar kan endast upprätta en stat när Messias kommer. De är helt emot "staten" Israel i dagsläget och dess behov av militärmakt för att bibehålla staten. De anser att Zionisterna stal Palestiniernas land och borde ge tillbaka det, och att judarna måste återvända till Gud och Torah.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: