Annons:
Etikettövrigt
Läst 1933 ggr
Barnatro
3/17/15, 8:34 AM

Vad gäller här?

Jag som är ganska ny här inne skulle vilja fä hjälp att tydliggöra en sak -  vad gäller på sajten? Är detta ett diskussionsforum eller ett informationsforum? 🤔

Det som fick mig att fundera över frågan och sedan ställa den är alla dessa trådar som låses direkt de är skrivna, och även det faktumet att det tycks vara lite utrymme för just diskussion i ordets rätta bemärkelse.

Jag känner att det kan vara bra att veta vad som gäller…

Annons:
Woodland
3/17/15, 9:43 AM
#1

Jesus iFokus är både informations och diskussionsforum. Den har dessutom ett undervisande syfte för alla har inte tillgång eller tid till källorna som jag har. Trådarna som låses är i regel artiklar. Jag skriver artiklarna som en referensbas för de som kommer hit och vill veta vad som gäller inom den kristna tron. Jag kan se att dessa i vissa fall har lästs tusentals gånger, så detta funkar bra. Dessutom vill jag inte behöva upprepa grunderna över och över igen. Artiklarna hjälper också de troende att läsa sig till vad sajten har för hållning i vissa frågor. Vissa forum håller artiklarnas kommentarruta öppen och andra inte Det finns absolut inget hinder att börja en diskussion rörande det som skrevs i en artikel.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Barnatro
3/18/15, 8:21 AM
#2

Bra då vet jag att det går bra att diskutera kristendom här inne. 🤓Det verkade bara lite udda att man först skriver en artikel eller ett inlägg för att sedan stänga tråden för kommentarer. Det ger signaler att man kanske inte är så intresserad av att diskutera det man har skrivit. Men nu vet jag att det bara är så ni vill ha det här inne.

[Juel70]
3/18/15, 8:24 AM
#3

#1 Jag gillar verkligen alla predikan från Spurgeon. Hittade en del av honom även på youtube.

OlgaMaria
3/18/15, 8:35 AM
#4

Barnatro, känn dig fri att starta egna trådar om sådant du vill diskutera! :) Det går också bra att spinna vidare på sådant som står i låsta trådar om man vill.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Barnatro
3/18/15, 8:41 AM
#5

Tack! ❤️

Lilla Stjärna
4/12/15, 12:12 AM
#6

# 0

Ny? Jag tycker snarare att du känns otroligt välbekant…..nygammal möjligtvis 🚬

Annons:
Barnatro
4/12/15, 8:40 AM
#7

Hellre det än lillgammal. 😉

Lilla Stjärna
4/12/15, 4:46 PM
#8

# 7

Amen på det!  😉

Jag blev bara rätt så paff över din fråga, eftersom du är gammal i gamet här inne egentligen!

Du vet ju att de olika sajterna kan se helt olika ut. Det finns ryggdunknings-sajter med oändliga trådar av inbördes beundran, pussar och hjärtan.  😴 😴

Sedan finns det sajter som i stort är en enda lång monolog. Det enda spännande som kanske händer är att sajtvärdinnan börjar prata med sig själv  👍  😎……😉 

Jag tycker i alla fall att JesusiFokus är helt unikt här på iFokus och att det ofta är otroligt intressanta, givande diskussioner och viktig information -fart och fläkt! Alla får ha funderingar och komma till tals. Ingen ska bli kallad fula saker för sin tro! Ingen åker ut p g a sin tro eller icke-tro!

En ren gudagåva, som jag brukar säja!

Lilla Stjärna
4/12/15, 7:44 PM
#9

Ett allmänt tips från mig bara:

Innan jag skriver någonting alls på en sajt som jag aldrig har skrivit på tidigare, så går jag alltid in och läser sajtens egna regler först. Det är jag väldigt noga med. Är något oklart för mig skriver jag PM till värd/värdinna först.

Sedan får man ju hoppas att där inte finns några oskrivna regler, vilket jag själv har råkat ut för på andra andliga sajter. Särskilt när jag var ny på i Fokus . Det var inga trevliga upplevelser!

Jag måste säja att på Jesus beskriver Woodland väldigt tydligt och omfattande vad hon har för avsikter med att driva sajten och hon har tydliga regler. 

# 0:

"… och även det faktumet att det tycks vara lite utrymme för just diskussion i ordets rätta bemärkelse.

Jag tycker tvärtom;  hela sajten består mestadels av diskussioner!

Lilla Stjärna
4/12/15, 9:24 PM
#10

Glömde skriva att Woodland -om någon -verkligen välkomnar diskussioner här!

Woodland
4/12/15, 9:54 PM
#11

# 10 Ja, det gör jag verkligen. Det finns en enorm substans som bekräftar vår tro på Herren, hans ord och ämnen runt det. Det finns så mycket fantastisk förkunnelse därute i kristendomen, arkeologiska stöd för bibelns tidslinjen och händelser. Det finns dokumenterade helanden. Och störst av alla under, Gud gör stora saker i människans hjärta när hon omvänds.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
4/12/15, 10:06 PM
#12

# 11

🙂👍

Tant Grön
4/13/15, 2:23 PM
#13

#8 Du skriver att ingen åker ut på grund av sin tro. Men nu har tydligen signaturen Barnatro åkt ut. Så det kan ju inte stämma. ??🤔

Annons:
copse
4/13/15, 3:54 PM
#14

#13 Jag vill gärna veta hur ett skrivförbud för att ha kringgått ett aktuellt skrivförbud är lika med ett skrivförbud på grund av tro. Om du kan förklara detta för mig tittar jag mer än gärna över vårt beslut.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

[Juel70]
4/13/15, 3:56 PM
#15

#13 HÄR står varför.

Lilla Stjärna
4/13/15, 4:54 PM
#16

# 13

Nej! Barnatro har definitivt inte åkt ut p g a sin tro! Helt andra saker!

Var snäll och bevisa det!     Se # 14 & # 15 ovan också!

Upp till toppen
Annons: