Annons:
Etikettjesus
Läst 1521 ggr
Jasmini
1/20/15, 2:25 AM

från en Skeptiker till Troende.

Hittade den här sidan och flera andra kristna bloggar alldeles nyligen då jag började "läsa på" om vår Gud och Jesus på nätet innan jag öppnade första sidan i Bibeln. Jag vill dela med mig om något FANTASTISKT och jag hoppas, att flera människor kan bli motiverade eller övertygade eller bara glada över det jag har att dela med mig om. (Mailet kommer vara långt så jag hoppas ni orkar läsa detta för att se resultatet men jag skriver ett helt år så kortfattat som jag bara kan) Ni får gärna pröva allt detta jag skriver, jag säger inte att jag är något mer än någon annan och jag Själv, förstår inte ens allt som hänt mig än. Vissa saker förstår jag inte VARFÖR och Hur. …? Jag vet att man ska vara försiktig med att tyda drömmar och därför kanske jag via er kan få nya perspektiv till vad det Kan betyda? Jag är bara 25 år. Jag är uppväxt i Kristen familj och som barn var jag troende. Jag var en såkallad "rebell" inför Gud och ville försöka testa honom att bevisa sig vara sann och äkta. Jag bad om att få se en ängel eller drömma om sånt men kan ju säga att jag aldrig såg en enda glimt av nåt. Med åren, glömde jag bort hela min tro. Desto svårare mitt liv blev, desto mindre kunde jag tro på något. Mitt liv blev bara värre, (kändes att varje val och väg jag valt, var precis den som var fel och mest smärtsam). Jag förlorade för varje år flera kära. Farbröder, far och morföräldrar, 3 av mina bästa vänner tog livet av sig, flera av mina vänner gick bort, av olika anledningar, mitt kärleksliv rasade och jag förlorade mitt "livs kärlek", jag var deprimerad något djupt. Tillslut, gick min närmaste, min bästa vän och någon jag älskade av hela mitt hjärta, min egna syster bort som bara 30 år. Hon "bara somnade" en natt och vaknade aldrig mer. Utan någon vettig anledning för mig. (Hon hade lugninflammation utan symptom). Jag i nötskal i alla år: Jag kan börja med att förklara att jag trodde på Gud, "typ" men har aldrig egentligen trott på Jesus. Jag kan de "vanligaste" bibelberättelserna men har aldrig fördjupat mig eller vetat om andra berättelser eller inte ens vetat om att en bok som "uppenbarelseboken" existerar. Jag har aldrig drömt om något som har med Tro att göra. Även om jag önskat och BETT som liten att få se änglar eller NÅGOT så har jag ALDRIG gjort det. (förrän nu snart….) Jag är en av de bästa exemplaren för de som "tror att "något" finns därute, en Gud typ." Jag har alltid trott stenhårt på att våra drömmar är reflektioner av det vi upplever som vakna. (något vi lärt oss, tänkt på, trott, pratat om, sett på tv, etc.) När jag hört nångång om folk som "sett änglar eller drömmar" har jag Ärligt tänkt att dom grubblat lite för mycket över detta och då såklart sett drömmar om det. -Spektiker av högsta nivå alltså. Innan jag berättar mina drömmar, vill jag berätta att jag alltid drömt mycket. Även en "mardröm" kan jag vakna ur och vilja somna om för det var "spännande". = Jag VET alltid när jag drömmer och kan välja att vakna eller sova vidare själv. Men dessa, vill jag garantera, var Inte "drömmar". Det går inte så enkelt att förklara, förutom att jag själv bara VET att i dessa drömmar, hände det påriktigt. Dröm 1. (feb 2014) Jag åkte iväg med min mamma och bror på en utomlandsresa för att "komma bort" i sorgen. Under en natt fick jag min första dröm någonsin. Jag drömde: -En man, extremt charmig, mycket vältalig och med stor utstrålning kom fram till mig. Jag såg han så tydligt, varenda rynka i hans panna och ögon och hår och ansiktsdrag. (Jag själv är egenföretagare och "business-woman" Som jag kallar mig själv hehe och mitt liv kretsar mest runt jobb.) -Han hade (Kan inte minnas VAD exakt) men han hade ett super bra erbjudande, ett förslag till mig personligen. Jag skulle tjäna Massa pengar och bli framgångsrik. Det enda kravet han hade var att vi skulle bli partners. VIA honom och hans förslag skulle Jag bli framgångsrik. Jag blev super glad och ivrig! Helt plötsligt vände jag… (Varför vet jag inte!) jag fick en känsla av att…. "Du är inte den du utger dig för att vara".. Desto mer jag tvivlade, desto mer kom hans Sanna ansikte fram. Den förvandlades mer och mer, sakta, till elakare. Då sa jag högt, "Jag VET vem du är! Du är inte en demon, Du är Satan själv!!" Då log mannen (hån-leendet kommer jag ALDRIG att glömma) eller i det här skedet såg han ut inte ut som en man längre. Han fortsatte att försöka, med alla metoder han bara kunde komma på och försökte fortfarande få mig att "gå med på hans deal". Han blev argare och listigare… Men jag kände mig högmodig, överlägsen och kollade han rakt i ögonen och sa, "Du… Du kommer ALDRIG att få mig." Sen vaknade jag. (Efter drömmen kände jag mig "fri" och "överlägsen"(på ett bra sätt). Dröm 2. (feb2014) Några veckor efter resan hade jag visst kvar drömmen i minnet, men la inte ner någon energi på den. Jag gick inte och grubblade över den utan gick tillbaka till vardagen och sov hos min pojkvän då nästa dröm kom. Den sjukaste, viktigaste, finaste, mest känslosamma drömmen jag någonsin kunde tänka mig se. -Jag var mitt i en stor stad, jag jämförde storleken av hus med New York. Så stora hus var jag omringad av. Hela himlen började bli mörk, det kom liksom ett mörker över hela staden och alla fick total panik. Alla sprang och skrek och det var kaos. Tillslut kände jag att jag har ingenstans att ta vägen, ingenstans att gömma mig och det GÅR INTE att komma undan. Jag var hjälplös och visste att allt är slut nu och då, började ett hus falla över mig. (De gick inte o vakna ur denna dröm som jag brukar kunna göra!) Huset bakom mig började falla rakt över mig och det ENDA som kom ur min mun var att skrika allt vad jag hade på JESUS! -Det som hände, är det mest fantastiska jag sett. För det var inte en Ängel som kom, det var Jesus själv. Han kom liksom svävande från himlen med sträckta armar mot mig. Jag sträckte ut mina och han drog mig upp till sig och bakom mig blev kvar det som fanns kvar av staden. Ruiner och mörker. Jag vaknade i att han drog mig UPP och då vaknade jag sittandes och jag kände att jag påriktigt Drogs upp? Då. I samma ögonblick fick jag en konstig upplevelse tyckte jag själv. -Varför skulle JAG av alla skrika på Jesus när jag vaken hade valt att skrika på Gud isånafall? Jag trodde ju på Gud o skulle trott att jag skulle skrika på honom……. Det var Bara han, Jesus som kunde rädda mig i min dröm nämligen. Efter detta har jag fått fler och fler "känslor" och ville hitta fler som trodde det jag Nu trodde. Jag några kristna hemsidor, jag såg Nyheterna med HELT andra ögon och tyckte mig inse saker, som jag blev förvirrad över "hur kan inte alla andra se det jag ser"!? Uppenbarelseboken "kom" till mig. -Jag vet inte ens själv hur. Jag VISSTE inte ens att den fanns. Då fick jag min sista aha-upplevelse. -Nu FATTAR jag. Fattar ni? …

Annons:
Jasmini
1/20/15, 2:41 AM
#1

(fortsättning som inte fick plats:) 

Sen dess, har jag fortsatt se saker från ett helt nytt perspektiv..Ett underbart perspektiv om Sanningen och Ordet. Som "ni" kristna pratar om som jag äntligen förstår. 

Här är dock…..Inte slutet av allt som händer.

Dröm 3. (sept2014) (Som jag faktiskt inte förstår än idag.) 

I drömmen var jag hos en kvinnlig läkare. Runt mig fanns flera unga och gamla vänner. 

Läkaren hade i handen 3 st "prov burkar" av plast. På burkarna var det skrivet test-resultaten. 

-På första burken stod med svart text "Gravid" (är inte det idag och har aldrig varit).

-Andra burken var tom och det stod inget på den. 

-Tredje burken hade med Röd text en "kod". 

Jag hade ingen aning om vad det betydde och läkaren vägrade säga mig vad koden betydde. Hon såg så orolig ut, jag blev jätte orolig i min dröm men bestämde mig för att minnas den här koden då läkaren vägrade berätta vad det var. 

Sen vaknade jag. 

Då skrev jag ner koden på ett papper, när jag hade vaknat var jag osäker på sista siffrorna och bokstäverna så jag skrev ner 3 alternativ som koden kunde vara. (De alternativen var jag säker på) 

Jag som nyfiken människa, skrev in koden, på Google. 

Det enda som kom fram som resultat på Google, var "medicinska förkorttningar"

(då höll jag på tappa hakan i golvet kan jag säga) 

Just denna kod, med samma börjande bokstäver är under kategorin GRAVIDITET! Beroende på vilka de sista siffrorna är, så gäller "koden" för Problem under eller efter graviditet eller vid födsel. ??? 

Dröm 4 (sept2014) 

Jag drömde att jag fick en gåva av Styrka. 

-I drömmen fylldes hela mitt sovrum med demoner. Jag kunde inte se dem men jag kunde känna hela luften fyllas, väggarna och även vissa föremål den värsta och starkaste fanns i en dator(vet inte varför). Då började jag be. Orden bara "kom" till mig om Vad jag skulle säga. Jag bad i Guds, Jesus och den Helige Andens namn att de skulle lämna oss och inte komma tillbaka. -Jag kände hur de lämnade. 

Den sista, starkaste ville inte först. Jag la min Hand på datorn och nästan skrek. (jag var aldrig Rädd i min dröm) Jag sa att Hör inte du vilka som är bakom mina ord? Jag ber inte, jag Beodrar i Guds, JESU och Helige Andes namn, att försvinna härifrån och inte komma tillbaka. O så försvann han. Jag kände hur jag fylldes av styrka och jag var inte ett dugg rädd.

-Sen vaknade jag som av blixten. 

+Det finns två till drömmar, som jag kan skriva nästa gång för nu blev detta alldeles för långt! :-D 

Kort om min syster: 

efter min systers bortgång var det jag av vår stora familj som hjälpte till med allt då jag inte ville att mina föräldrar skulle få mer börda på sig. När vi städade hennes hem, plockade och packade ner allt hon hade. Så började jag lära känna en "ny sida av henne". .. -Vilket kändes olustigt fast på ett väldigt tröstande sätt såklart. 

Hon målade och skrev. Alla hennes bilder innehåller bilder, citat och vackra färger av Regnbågar, Duvor, kors, och tröstande citat om tro och bilder på paradis. 

Hon hade sagt till min mamma att hon hört saker och även sett saker, (visst hade jag hört detta av henne också men inte tagit till mig då JAG inte trodde på detta.) 

En Djup, men snäll röst hade sagt till henne: "Du kommer att dö ung." -Hon trodde tydligen verkligen på dessa ord.  
Mina föräldrar hade tagit henne till mina föräldrars familje-vänner (som jag aldrig ens träffat) men som bad för henne och hennes Diabetes som hon hade fått 1 år sedan och som sedan tog hennes liv i sömnen.

Då hade hon sett en Vision väldigt tydligt: "En vit duva flög över hela rummet, rakt över hennes huvud" -i samma ögonblick som familje vännen hade sagt, du är Redan välsignad. 

Nå, dessa berättelser finns flera och massvis av. (allt detta fick jag höra o förstå först efter allt som hände mig, då jag började lägga ihop pusselbitarna och intressera mig över detta…PS. Vilka VACKRA tavlor hon målat, som från ett riktigt paradis……….<3) 

Jag säger inte att jag fått någon speciell gåva, men om jag fått det, så vet jag inte varför eller vad jag ska använda den till. Jag vet inte hur jag ska använda den förutom att dela med mig till andra människor. 

Jag känner mig stark, älskad och lycklig och ivrig(glad) över väntan om vad som i Himlen väntar.

Jag ber, jag talar och jag beter mig helt annorlunda idag än förr. Jag ändrades som människa och fylldes av kärlek istället för sorg och smärta och hat som jag kände mot många människor. 

Jag följer nyheterna, men jag ser tecken istället för skvaller. 

Jag vill tillägga såhär i slutet. Att jag personligen, ser att profetior håller på uppfyllas och fler kommer få drömmar och fler kommer bli räddade och hitta rätt väg. Jag tror inte världen går under imorgon. Men vill avsluta detta med att säga, från den djupaste och ärligaste delen av mitt hjärta, att vartenda ord jag skriver, är sann. 

Jesus vill vända fler. 

Kram.  ❤️

Woodland
1/20/15, 10:15 AM
#2

Hejsan!

Tack för det du berättade. Jag känner för dig då du förlorade din unga syster så plötsligt. Det måste har varit en enorm chock för dig och alla de dina.  Ibland verkar det som om Gud använder  tragiska händelser, sjukdomar med mera för att föra fram sitt folk på vägen till Jesus.  Dessa saker i sig betyder inte automatiskt att människor vänder sig till Gud. Din reaktion (från skeptiker till troende)  är inte ett resultat av drömmar eller ens de tragedier som har drabbat dig och din övriga familj utan den är ett resultat av Guds nåd (godhet) till dig. Den godheten som för oss fram till honom själv tar olika former i människors liv.

Du skrev: Ni får gärna pröva allt detta jag skriver.

Drömmar kan vara intressanta men inte en slutgiltig vägledning till Gud. Att sysselsätta sig med drömmar och drömtydning tillhör inte den troendes liv.  Det som gäller för dig som för mig och alla andra är att söka kunskapen i Guds ord- bibeln. 

Du skrev: Jag vet att man ska vara försiktig med att tyda drömmar och därför kanske jag via er kan få nya perspektiv till vad det Kan betyda?

De sorger du har upplevt och vad du redan har i din "tankebank" från barndomen använder Gud för att få dig att "vakna upp".  Det skall du vara tacksam för.  Men lägg inte så stor vikt vid dessa drömmar, även om de är omtumlande och gör förståeligt nog ett starkt intryck på dig.

Jesus är Frälsaren och Gud använder sitt ord för att förmedla kunskap till sina barn. Det finns ingen ytterligare uppenbarelse än det som står i Guds ord.  Jesus frälser oss från våra synder och utan medvetenhet om detta är vi inte riktig frälsta. Gud som börjar ett gott verk i oss fullföljer det. . eller med andra ord - vad han börjar göra med oss slutför han. 

Fortsätt att läsa bibeln med dina föräldrar och dela med dig av dina tankar med dem. Jag ställer gärna upp om du har fler frågor. Var glad! Gud vill dig väl!   Fly till honom - han älskar dig.  ❤️

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Davbjo
1/20/15, 10:47 AM
#3

#0:

_Jag i nötskal i alla år: 
_Jag kan börja med att förklara att jag trodde på Gud, "typ" men har aldrig egentligen trott på Jesus.

Det vore intressant att veta vad din definition av skeptiker är, då du själv säger att du är uppväxt i en kristen familj och alltid har trott på en gud.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Juel70]
1/20/15, 12:30 PM
#4

Tack för din berättelse. Jag satt här och blev väldigt berörd och fick gåshud emellanåt.  Gud brukar tala med mig också genom drömmar och man bara vet att dom kommer ifrån Gud, för dom är väldigt annorlunda, svårt att förklara.

Jag har också haft en dröm om den otroligt charmige mannen för många år sedan, och precis som i din dröm, så gav Gud mig urskillningsförmåga att känna att denna man inte kom från Gud och hans ansikte förändrades också mer och mer tills jag såg vem det var; satan.   Detta var när jag var på väg att få ett genombrott i min tro och i det andliga livet.

Drömmen med koden var intressant också, för jag har också haft liknande.

Sen tycker jag du fått gå igenom många jobbigheter genom att förlora så många nära i ditt liv 😢  KRAM 🤗  Men det finns en mening med det och det kommer att forma dig och göra dig starkare för den uppgift Gud har för dig.

Ja Gud ger oss andliga gåvor som vi kan använda för att bygga upp andra människor och i församlingen.   Det var riktigt upplyftande att läsa din berättelse och jag är jätteglad att Gud varit så god mot dig och öppnat ditt hjärta och dina ögon. 🌺

Visst är det spännande att vandra med Jesus!

OlgaMaria
1/20/15, 12:59 PM
#5

När jag läste din text så tänkte jag på att detta är svar på någons bön. Säkert har din familj och säkert din syster som du förlorade, eller kanske någon annan, bett mycket för dig. :-)

Om du drömmer något som du inte förstår, tror jag inte att du behöver tänka så mycket på det. Det visar sig med tiden, eller så gör det inte det. Vill Gud säga något så att vi ska förstå det här och nu, så förstår vi. Eller be, Gud vill du säga något med det här så förklara mer så att jag förstår. Man kan ju alltid skriva ner saker. Efter många år kanske man förstår.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: