Annons:
Etikettövrigt
Läst 993 ggr
GemTwist
1/7/15, 11:19 PM

New Age...

Hej, för ett par månader sedan var jag aktiv i new Age. Jag tyckte kristendomen var strunt och påhitt. Jag vägrade totalt att ha något som hade med Herren att göra, jag kunde inte ens bära tröjor med tryck av kors. Jag tyckte att det var löjligt. Mitt i allt detta fick jag PTSD och panikångest. Jag var väldigt nära på att gå med i massor av saker. Men ju närmare jag kom för att börja tillbe annat än gud, desto sämre blev jag. Det hände fortfarande att jag bad gud om hjälp, men jag testade honom för varje gång. Men ändå hjälpte han mig och visade att han fanns. Men jag vägrade tro på honom. Jag har alltid varit aktiv i kyrkan. Ända tills jag blev 9. Och allt dåligt började hända. Jag beskyllde Herren för allt som hänt mig. Jag började min konfirmations läsning och prästen bad oss att försöka öppna oss, för om han inte fanns gjorde det ju inget. Jag prövade. Och här är jag. Min PTSD och panikångest har lämnat mig. Och jag vet att det inte är slumpen. För jag blev rädd och stängde ut gud. Jag vet att jag gjorde det för det kändes som jag smällde igen mina dörrar och slöt om mig själv. Jag fick panik men visste att om jag öppnade för Herren som stod och bultade på min dörr skulle jag fyllas med trygghet som skulle få mig gråta. En sak som hände samtidigt var att prästen blundade och tittade uppåt. Men mitt i min panik så öppnade han ögonen och började titta på mig. Efter det har han gjort saker för att få mig djupare in i tron. Jag gick in och kollade upp new Age igen. Och jag känner medlidande för dem som håller på med det. De tillber gudar och gudinnor även änglar. De tillber lucifer och andar. Jag önskar jag kunde hjälpa dem. Men vet inte hur. För det är svårt att få någon tro. Jag började bara för jag är så lätt påverkad och litar på alla så jag gör precis som alla säger, annars hade jag inte försökt få kontakt med Herren. Jag var utan Herren i 5 år, och nu har min kontakt med honom blivit starkare än innan.

Annons:
[Juel70]
1/8/15, 8:41 AM
#1

Vad undebart att du hittade tillbaka till Gud 🙂 Gud är sååå god. Han finns där och lämnar oss inte, fast vi tvivlar, vacklar och faller. Istället hjälper han oss upp, ger oss mera tro, kärlek och hopp.   Tack för att du delade, ett starkt vittnesbörd. 🌺

Woodland
1/8/15, 1:23 PM
#2

Underbart vittnesbörd Gemtwist!   🤗  Vi får be och vittna för de som sysslar med de olika alternativa andliga inriktningarna. Gud kallar ut de sina - vi kan inte frälsa. Men Guds makt och kärlek känner ingen begränsning, vilket du har upplevt.  Pris ske Gud!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Candela
1/8/15, 5:49 PM
#3

Vad skönt att du mår bättre. Jag kom ut ur många års depression och ångest när jag väl valde att lämna min tro.

GiraffTunga
1/9/15, 6:09 AM
#4

Grattis! Gud älskar dig och jag är så glad att du mår bättre :)

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: