Annons:
Etikettjesus
Läst 1120 ggr
powerofthebass
2014-11-29 19:02

Lite hjälp.

Läste någonstans att jesus sade att när man hatar livet har man funnit livet. Vart hittar jag det i bibelen, helst gamla testamentet , då det är den enda bibel jag har. Ha en bra kväll

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
Woodland
2014-11-29 19:22
#1

Versen finns endast i Nya Testamentet. I Johannes Evangeliet 12:e kapitlet står det så här- Jesus svarade: "Stunden har kommit då Människosonen skall förhärligas. 24 Amen, amen säger jag er: Om vetekornet inte faller i jorden och dör, förblir det ett ensamt korn, men om det dör, bär det rik frukt. 25 Den som älskar sitt liv förlorar det, och den som hatar sitt liv i den här världen, han skall bevara det och vinna evigt liv. 26 Om någon vill tjäna mig, skall han följa mig, och där jag är kommer också min tjänare att vara. Om någon tjänar mig, skall min Fader ära honom. Bibeln finns på alla språk och flera olika översättningar av varje. Man kan söka på wwwbibeln.se

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-11-29 19:40
#2

Jag fick ljus över just vad "att hata sitt liv i den här världen" betyder.  

Jesus säger också att vi ska ta avstånd från den här världens anda (som tillhör den onde) 

Vi ska inte tråna efter världsliga ting och bli slavar under materiella saker och heller inte bli "mainstream" med världen; alltså att inte följa strömmen utan fokusera på Jesus och Guds ord som ger liv. Inte beblanda oss med världens sätt att tänka.  Att leva i ande och sanning. 

När Jesus skickade iväg sina apostlar så sade han åt dom att inte ta med sig något, utan bara sina sandaler och sin särk. Meningen var att dom skulle förlita sig på Gud och inte på människor.

powerofthebass
2014-11-29 21:45
#3

Tack ..

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: