Annons:
Etikettjesus
Läst 1871 ggr
GiraffTunga
11/11/14, 7:26 PM

Halsband & känslor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ville ta ut lite o berätta om detta halsband. Jag köpte detta halsband som en påminnelse när jag mår dåligt som nu t.ex. (depression) jag älskar det halsbandet för kan känna av att den är med kärlek och tro. Först var det bara ett halsband men har haft den vid tillfällen när jag pratar med Jesus & Fader. Har haft halsbandet några månader och varje gång jag sätter på den på mig så får jag en känsla i hjärtat och blir känslig. Har alltid den i handen när jag ber. Det känns som det halsbandet är ganska speciellt. Känns som jag får mer kontakt med Jesus & Gud. ( Varning nu ska jag ta ut mina känslor, är ganska ledsen o vill ta ut dem) Jag tycker att jorden är en hemsk plats med vacker skapelse. Jag trivs inte ett dugg här. Jag blir alltid sårad och ledsen och jag vill bara dö o gå till Jesus det tänker jag på hela tiden. Ebola, Cancer, sjukdomar det är hemskt och gör så jag vill inte va här. Jag blir så ledsen över att jag inte har Jesus vid mig så jag biter på mina fingrar och dom blir röda. Om vi aldrig kunde ha bett eller att dom inte kunde ha hört våra böner så skulle jag inte klara mig. Jag är ensam i tro i familjen, har inte mycket vänner, har dåliga betyg och får depression då och då. Jag tar ut känslorna med Jesus och kan känna att han klappar mig sakta på ryggen. Jag trivs endast i kyrkan jag skulle kunna vara där hela tiden. För att klara att leva i jorden måste man ha tro. Folk tror jag är kall & elak men det är jag inte. Jag hatar att vara här, jag vill vara med Jesus varför inte? Alla mina problem skulle försvinna.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
11/11/14, 8:04 PM
#1

Ja, så där kan jag också känna ibland; att man hellre skulle vara med Jesus där kärlek och frid råder. Men Jesus har lovat att inte överge oss, utan styrka oss genom svårigheter, forma oss till den människa han tänkt att vi ska vara. (Ofta formas man genom svårigheter)  Men stor belöning väntar dom som får lida för sin tro och han ska torka alla våra tårar och vända det till skratt. 

Lite bibelord till dig:🌺

De skall inte längre hungra och inte längre törsta, varken solen eller någon annan hetta skall träffa dem. 17Ty Lammet som står mitt för tronen skall vara deras herde och leda dem fram till livets vattenkällor, och Gud skall torka alla tårar från deras ögon.” UPP. 7:16

Gud skall utplåna döden för alltid och skall torka tårarna från alla kinder. 
(Jesaja 25:8)

Det skall vara en ständig dag - Herren vet när den kommer - och ingen växling mellan dag och natt, utan när kvällen kommer skall det vara ljust. 
(Sakarja 14:7) 
 
Jesus sa: Den dagen skall ni förstå att jag är i min Fader och ni i mig och jag i er. 
(Johannesevangeliet 14:20)

Var inte rädd. Jag är den förste och den siste och den som lever. Jag var död, och se, jag lever i evigheters evighet, och jag har nycklarna till döden och dödsriket. 
(Uppenbarelseboken 1:17-18)

Gud skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.
(Uppenbarelseboken 21:4)

Woodland
11/11/14, 10:26 PM
#2

Bra skrivet av Juel…. Och fina bibelord.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
GiraffTunga
11/12/14, 6:00 AM
#4

Tack Juel det var fint ♥

You can not judge me unless you know me.

Iselinka
11/16/14, 12:39 AM
#5

Har du kollat upp Rosenkrandsen?

(The Holy Rosary)

Woodland
11/16/14, 9:24 AM
#6

# 5 Vi tror på spontan bön till vår Fader i himlen i Jesus namn såsom Jesus har lärt oss i bibeln. Vi ber inte till Maria eller helgonen. Vi upprepar inte bönen till Maria att frälsa oss (Hail Mary) flera gånger om såsom det utövas i Rosenkransen. Vi tror inte att hon har någon ställning utöver någon annan människa som har dött och är i himlen och därför hör hon inte bön och svarar inte på bön.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Iselinka
11/18/14, 5:41 AM
#7

Hail Mary/ Hell Dig Maria, betyder inte "fräls oss" som du tänker det, utan är den hälsning som Ängeln Gabriel yttrade till Maria i Bibeln. (Det är ett Bibelcitat). Att hon var mer välsignat vet vi, eftersom det är just det Bibeln poängterar när det står, citat: "välsignad är du bland kvinnor." 

Och vad grundar du din tro på att människor  i Himlen inte kan höra? Går de sysslolösa i Himlen? Har de proppar i öronen? Om du har ett problem som du behöver förbön för, går du då till den lataste, vidrigaste minst andeliga personen i din församling? Nej, du väljer ut någon du tror ber mycket, någon som du tror älskar Gud mycket och som är en andlig person och säger: "Kan du be för mig?" Varför kan man inte göra samma sak med Guds Moder? Gå till henne, citera Bibeln och sen säga "Be för mig!"? Eller hade alla Kristna som levde INNAN Luther fel? Lät Gud hela kristenheten göra bara fel helt till för 500 år sen? 

Du måste skoja:)

GiraffTunga
11/18/14, 6:56 AM
#8

Iselinka. Hon kanske inte tror så, alla har ju inte direkt exakt samma tro. Alla är olika

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
11/18/14, 9:13 AM
#9

"Och vad grundar du din tro på att människor  i Himlen inte kan höra? Går de sysslolösa i Himlen? Har de proppar i öronen?"

Har du källa på detta i bibeln? Gud uppmanar oss att inte tillbe andra och heller inte att tala med de döda.

"Om du har ett problem som du behöver förbön för, går du då till den lataste, vidrigaste minst andeliga personen i din församling? Nej, du väljer ut någon du tror ber mycket, någon som du tror älskar Gud mycket och som är en andlig person och säger: "Kan du be för mig?" "

Varför ber du inte till Gud och Jesus? Duger inte dom?

Woodland
11/18/14, 9:46 AM
#10

# 7

Vad bra att du återkom med ett svar! 🙂

Luther var en frontfigur i Reformationen. De fanns många före honom som ville återgå till en bibliskt baserad tro. Reformationen innebar inte så mycket "nytt" utan en återgång till det gamla med stöd av kyrkofädernas lära. Många av de som förespråkade en återgång led martyrdöden genom de regeringar som var lydriken till den Romerska kyrkan.  

Jag har redan skrivit om några av de stora skillnaderna mellan den Romersk Katolska kyrkans tro här och hur den skiljer sig från en biblisk tro. Jag tar upp Påvedömet i # 1 och 2.  I inlägg #3 och 4 tar jag upp detta med bön till Maria och helgon. I inlägg # 5 skrev jag om Transubstantionen. Det är inte alla katoliker som egentligen tänker på vad deras kyrka lär ut. Tonen i texten är väldigt rakt fram för den innehåller mycket fakta. Ta det inte personligt utan bemöt gärna det jag skriver, helst i en ny  tråd.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Iselinka
11/18/14, 3:48 PM
#11

Har du en källa för din Bibelkanon utom Katolska Kyrkans Kyrkomöten?

Bibeln säger att hela skriften är inspirerad av Gud, men vart definieras det vad som är hela skriften? Det måste du ty till Katolska källor för att veta. Utan Katolska Kyrkan skulle du inte ens ha en Bibel. Det är ingen som vördar inspirerad skrift som Katolikerna.

Det som är farlig, är när privatpersoner som du tolkar skrifterna lite hur som helst, och gör sig själv till en egen "påve" genom att omdefiniera vad som är "biblisk tro", stick i strid med all Kristen Tradition från Apostlarnas tid och fram till idag.  Det är det som i skriften kallas att vrida och vända på skrifterna till sitt egen fördärv.  

Och vad får dig till att tro att jag inte ber direkt till Gud? Ber du enbart om forbön från andra, men ber aldrig själv?

Woodland
11/18/14, 5:51 PM
#12

Om du menar den katolska kyrkan med tonvikten på ordet universell som jag skrev i andra inlägg håller jag med dig. Listan av böckerna som fastställdes bekräftades därför att de var bland annat universellt accepterade, det innebar av kyrkan i hela den kristna världen. Den Romerska katolska kyrkan är inte den ursprungliga kyrkan oavsett vad du har fått lära dig. Den har utvecklats till någonting som fäderna hade inte känt igen idag. Den bibliska kanonen fastställdes genom de stora koncilierna och det innebar att kyrkan var universellt representerad och om Roms biskop ens var med hade han ingen överhöghet över de andra utan var en bland övriga. Enligt kyrkofäderna är skriften självtillräcklig för sin egen tolkning med mera, det vill säga, sola scriptura. Det trodde de på. De trodde också på att allt skulle underordnas skriften - inte traditionen. Jag kan ge dig mängder av citat från fäderna om du vill det. Vi har den Apostoliska tron i bibeln. Den står klar och tydlig i skriften. Sedan finns/fanns olika traditioner i både öst och väst men tradition är alltid underordna bibeln. Det blir svårt att bekräfta detta med en vördnad av skriften inom den Romerska kyrkan med tanke på alla tillägg till den Apostoliska tron som inte står däri. Visserligen går det bra att äga en bibel och läsa den men man få själv inte tolka den även inom ramen av självaste texten. Och att ifrågasätta till exempel varför ingen av Maria doktrinerna finns däri är förbundet med att vägras sakramenten som anses förmedla nåd. Bra att du vill diskutera!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Iselinka
11/18/14, 10:36 PM
#13

Det finns en väldigt bra bok som heter

"The Bible proves the teachings of the Catholic Church. "

Man kan beställa oct läsa delar av den här:

javascript:nicTemp(); (www.vaticancatholic.com)

En annan link om hur Jesus gjorde St:Petrus till den 1:a påven:

http://www.mostholyfamilymonastery.com/catholicchurch/bible-papacy-st-peter/#.VGu6UUvB5aU

Och lite om  Jungfru Maria i Bibeln

http://www.mostholyfamilymonastery.com/Articles/the_bible_on_the_blessed_virgin_mary.pdf

Annons:
Iselinka
11/18/14, 10:53 PM
#14

För den som tycker om att läsa, har St: Francis de Sales (död 1622) skrivit en rad manuskript när han predikade för Calvinister för att få dem att återvända till den Katolska Tron.

Boken kan läsas online här:

javascript:nicTemp(); 

https://archive.org/stream/catholiccontrove00sain#page/n43/mode/2up

Så får Woodland fortsätta tro att Kyrkofäderna predikade "sola scriptura", men jag undrar hur många Kyrkofäder han har läst? Och då menar jag inte enskilda citat plockat ur sitt sammanhang, utan något med lite mer substans, en gammal primärkälla kanske?:)

Woodland
11/18/14, 11:33 PM
#15

# 14

Gillar inte Francis Kyrkofädern Augustinus? 🤔

Så får Woodland fortsätta tro att Kyrkofäderna predikade "sola scriptura", men jag undrar hur många Kyrkofäder han har läst? Och då menar jag inte enskilda citat plockat ur sitt sammanhang, utan något med lite mer substans, en gammal primärkälla kanske?

Vill du ha bevis?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: