Annons:
Etikettjesus
Läst 1383 ggr
GiraffTunga
10/20/14, 6:21 PM

Är jag frälst eller andedöpt eller båda nu?

Hej idag fick andedop mig att fundera.. Jag läste en sida där det står hur man blir frälst och andedöpt. Jag hade 2 vita ljus tända för det var mörkt och det kände speciellt. Jag satte mig knäböjt på golvet och hade datorn nära mig.. Jag sa:

Jesus, jag tar emot dig nu. Jag bekänner dig som min Herre. Jag tror att du dog för mina synder och att du Gud uppväckte dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst. Amen.

Sen så gav jag en snabb bön till Jesus ( jag tackade honom för jag blev frälst och förlåten och att han dog för oss ) Sen så kändes det en ovanlig känsla i hjärtat och det gör det fortvarande.. Är jag frälst eller andedöpt nu? ❤️

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
10/20/14, 6:31 PM
#1

Ja 🙂 grattis och välkommen in i himlaskaran :)    Men det tror jag du var innan också, men nu vart det ju mer officiellt.  För jag märker redan hur Gud förändrat ditt hjärta 🙂Gud säger också att vi ska bekänna våra synder och be om förlåtelse, då ska du få förlåtelsen.

GiraffTunga
10/20/14, 6:34 PM
#2

åh har du märkt det? tack Juel det är tack vare dig och WD jag är här nu.

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
10/20/14, 6:39 PM
#3

Ja jag är så glad för din skull 🌺Nu är du min syster 😃 Det kommer inte alltid att vara lätt på vägen, men Gud ska bevara oss och vara med oss. 

Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. 1 joh 1:9

GiraffTunga
10/20/14, 6:49 PM
#4

Vad kul! 🌺 Aa jag känner mig som att jag tillhör Jesus på allvar nu. ❤️

You can not judge me unless you know me.

Woodland
10/20/14, 7:00 PM
#5

Vad glad jag blev!  😃 Det är tack vara Herren G! Ingen annan ska ha äran!

Ja, nu är du hans och andedöpt - den helige Ande bor i din ande. 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
10/20/14, 7:03 PM
#6

Ja säger detsamma, allt är Guds verk ❤️Och får du problem eller har frågor så vet du att du kan vända dig hit, även genom PM.  Angående din ovanliga känsla i hjärtat, ja det är helige ande. Gud ger en frid, som inte finns i denna värld.

Annons:
GiraffTunga
10/20/14, 7:16 PM
#7

taack såååå mycket. jag är jätte glad över allt detta som har hänt. alltså äntligen, har tjatat sååå mycket och nu hände det. 🤗

You can not judge me unless you know me.

Lilla Stjärna
10/24/14, 6:53 PM
#8

GiraffTunga!

Grattis till det allra mest fantastiska som man kan få uppleva i sitt liv!

Jag har märkt att du har förändrats kolossalt på senare tid. Det är ljuvligt att läsa det du skriver  -märks att du har fått Helig Ande! Det är som en total pånyttfödelse!

🎈🎁✨

 Praise the Lord!

Jag tackar Gud för JesusiFokus, en enorm guldgruva av stöd och hjälp!   🙂

GiraffTunga
10/26/14, 12:49 AM
#9

Ja jag är så glad att det finns Jesus iFokus.

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: