Annons:
Etikettjesus
Läst 1391 ggr
GiraffTunga
2014-10-13 19:01

Hur vet man?

Denna har kommit säkert många gånger men när vi ber så väntar man svar från Gud eller fråga så hur vet man vad hans svar är? Hur vet man vad han vill säga oss, vägleda oss?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-14 12:14
#1

För mig har det varit så att från början kände jag att jag aldrig fick svar/märkte av att mina böner hade effekt. Men med tiden har jag insett att man kan be på olika sätt. Om jag till exempel ber om att få massor med pengar så dräller det ju inte ner en säck med pengar men om jag ber om hjälp att klara min månad så kan jag märka när månaden är slut att det gjorde jag faktiskt. Förstår du hur jag menar? Många gånger inser man i efterhand att man fick hjälp även om det inte var på det sättet man förväntat sig.

[Juel70]
2014-10-14 12:31
#2

Jag har haft lite problem att "höra" Guds ande tala till mig under en period (av den orsaken att jag vände mig till New age tidigare)  

Men Gud talar, det är vi som av olika anledningar inte kan höra honom, men Gud försöker ändå få fram sitt budskap på olika sätt.   Jag har t ex många budskapsdrömmar, för jag är nog mer mottaglig när jag sover.  Sen har jag märkt att förutom att Gud uppenbarar sitt ord i bibeln, så talar Gud på ett sätt som når fram, väcker min uppmärksamhet. Det kan vara genom att HA upprepar ett ord för mig tills jag uppmärksammar det och tar reda på vad han vill. (Ledtråden får jag genom ordet han upprepar)  Ofta kommer bekräftelse efter detta genom ordet eller en dröm. 

Det står att vi ska vara stilla inför Honom.  Jesus drog sig undan och bad och man kan studera i bibeln hur Gud talar till sitt folk och hur han ledde Jesus. 

Ibland kan vi behöva förlåta någon eller be om förlåtelse för någon synd, som är hinder i vägen för att höra Gud. 

Var uthålliga i bönen, vaka och be under tacksägelse. kol. 4:2

GiraffTunga
2014-10-14 16:21
#3

#1 Förstår vad du menar 😉

#2 Tack Juel, alltid bra svar som vanligt. 😃

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: