Annons:
Etikettbibeln
Läst 885 ggr
[Juel70]
10/12/14, 10:42 PM

Odjurets märke

Som rubriken lyder, så undrar jag över odjurets märke. Det finns många teorier om vad det skulle kunna vara för något. Vad tror ni?

Vi har fått ledtrådar;  dess nummer och att det krävs list för att räkna ut det och att man ska ha det på högra handen eller i pannan.

Vad finns det för bibelord om detta? Finns det på andra ställen än i uppenbarelseboken?

Annons:
[Juel70]
10/13/14, 11:00 AM
#1

Vissa tror att ett datachip är märket, som nu i vissa länder prövas att sätta in mellan tumme och pekfinger och ska innehålla personens medicinsks historia och annan info. Man ska också kunna koppla sitt konto till detta chip och betala med "handen".

Woodland
10/13/14, 12:00 PM
#2

RFID chip nämns här.

I två (tror jag) gamla manuskript är odjurets nummer 616.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
10/13/14, 1:50 PM
#3

Ok, det visste jag inte. Tack för länken.  Jag tänkte på att talet för odjuret också är att man ska tillbe en "bild" av nåt slag  och sedan står det på ett annat ställe att den stora styggelsen som ska kliva upp på guds tron och påstå att han är Gud.. och det är en bild av nåt slag, möjligen samma bild som nämndes innan. 

Det måste väl troligen vara någon form av datoriserad "bild". Tekniken har ju kommit långt.

Upp till toppen
Annons: