Annons:
Etikettövrigt
Läst 1290 ggr
[Juel70]
10/10/14, 3:15 PM

Tetraden

Intressant om de fyra blodmånarna. Tetraden.   Med Mark Blitz på Sid roth channel.

https://www.youtube.com/watch?v=ew1FBRnw9ao&list=PLy9QJX2oahL4LLQMOLCdpAyDGCev0Z27k

Annons:
[Juel70]
10/10/14, 3:16 PM
#1

Ni kan börja från 3:12 för att slippa reklam och prat.

Woodland
10/10/14, 6:29 PM
#2

# 2

Sid Roth är lika trovärdig som Benny Hinn = noll. Han betraktas som en falsk lärare och lär ut New Age tekniker på sina program. Läs detta Juel. Om du tittar på Royal Astronomical Society of Canada diagram ser man att förmörkelsen kunde inte ses i Israel över huvudtaget. 🤔

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
10/10/14, 7:36 PM
#3

Tack för infot Woodland.  Hemskt att man inte kan lita på någon enda.  Men vad tycker du om  själva teorin att tetraden infaller på dessa högtider? Det var en intressant teori iallafall.

[Juel70]
10/10/14, 7:42 PM
#4

Eller så fårman göra som jag brukar göra. Ta åt mig av sanningen och kasta bort alla konstigheter.

Woodland
10/10/14, 8:34 PM
#5

Men vad tycker du om  själva teorin att tetraden infaller på dessa högtider?

Jag skall kolla upp detta och återkomma!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
10/11/14, 6:25 PM
#6

# 4

Jag har lyssnat igenom Mark Blitz’s utläggning och den var intressant men samtidigt är jag inte helt hundra på att han har rätt i allt. Det där med att Christoffer Colombus var jude är fel och utan stöd någonstans. Det är som vanligt en blandning av bibelns händelser och så en tolkning som söker stöd i bibeln för händelserna.

I antiken trodde folk att himlakropparna förebådade viktiga saker genom förmörkelser, planeternas läge och så vidare. Sedan Gud skapade himlakropparna kan han använda dem i sin plan och det tycker jag mankan finna stöd för i skriften. Men för en profetia att fullbordas måste alla tecken sammanfogas och man kan inte bara dra fram detta med månen.

Det kan hända att detta har med Israel att göra. Jag kollade Jerusalem Post och Haaretz för att se om de skrev någonting om detta med blodmånar. Det fanns en kort artikel i Haaretz men den behandlade händelsen som astronomi och nämnde ingenting annat. Men jag tror inte att Tetraden förebådar Herrens återkomst av flera orsaker:

Om vi läser vad Petrus sade på pingstdagen när han citerade Joel 2 ser vi att profetian gäller efter vedermödan. 

Och jag skall låta tecken synas på himlen och på jorden: blod, eld och rökpelare. Solen skall vändas i mörker och månen i blod, innan Herrens dag kommer,  den stora och fruktansvärda.

Mike Oppenheimer på Let Us Reason påpekar att det finns flera tecken som förebådar Herrens tillkommelse i Lukas 21:11 och v.25-28, Upp. 6:12-14.

Ett villkor måste först uppfyllas och det skriver Paulus om i Rom 21: 25 - 26  Bröder, jag vill att ni skall känna till denna hemlighet, för att ni inte skall ha för höga tankar om er själva: förstockelse har kommit över en del av Israel och så skall det förbli, till dess att hedningarna i fullt antal har kommit in. 26 Och det är så hela Israel skall bli frälst, som det står skrivet: Från Sion skall Frälsaren komma och skaffa bort all ogudaktighet från Jakob.

Vad tror du?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[Juel70]
10/11/14, 6:35 PM
#7

Tack för att du kollade upp information. Jag tror Mark Biltz menade att tetraden kan förespråka att den sista tidens  vedermödor/prövningar men samtidigt ha en betydelse för Israel.  Ja det lät ju helt möjligt, men bara att vänta och se ifall något händer. 

Den 8 oktober var det ju tydligen fullmåne och blodmåne igen, om jag minns rätt, men inget av betydelse hände just den 8:e oktober.. vad jag vet iallafall. 🙂

Jag måste studera lite mer angående Guds förhållande till Israel, vet inte om han ska slutligen frälsa eller inte frälsa Israel.

Upp till toppen
Annons: