Annons:
Etikettövrigt
Läst 1337 ggr
-Aida-
2014-09-20 18:46

Bibeln

Här kommer jag och delar med mig av nåt som hände denna vecka, i måndags började jag arbetsutbildande praktik i en butik, sambon var sjuk från måndag till onsdag så han tog hand om min hund, torsdagen drog han iväg och är borta ett par dagar, min 9 månader valp får då vara hemma ensam, inget nytt för honom, han brukar hitta på lite hyss och skräpa ner hela lägenheten även om jag gett honom en helt ny leksak att förstöra, under lunchtiden på torsdagen åkte jag hem för hans lunch promenad, inget var förstört, så stolt jag var!
Jag vet vad han kan göra så jag bad till gud om hjälp att han inte skulle skadas eller förstöra saker.
När jag kom hem under eftermiddagen hade han slitit sönder papper över allt, slitit sönder duntäcket så de låg fjädrar i alla rum, en hink hade han haft sönder i små bitar, sambons nya flaska med bilvax låg över hela golvet också, mitt i röran låg bibeln helt intakt, i fredags fick jag sluta tidigt och åkte hem runt lunch, då hade han öppnat hinken med kattsand och spridit ut de runt hela golvet och malt ner sambons bok i små pappers tussar, men igen låg bibeln helt intakt på golvet, han har burit på den, det ser man på bit märken på boken om man håller den mot ljuset, min bibel är en riktig överlevare och jag tackar gud som finns vid våran sida och hjälper min hund lika mycket som med mig.
Tack för att du läste.

Annons:
Woodland
2014-09-20 19:26
#1

😃

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-09-20 20:14
#2

🙂 Det var fint att läsa :)

Lilla Stjärna
2014-09-20 20:42
#3

-Aida-, vilken underbar berättelse, tack så mycket  🙂!

Du ser, Bibeln är inte bara en bok med texter -vilken som helst! Det märker även våra kära husdjur, vet jag själv. Glömde en av mina biblar framme på ett lågt bord en gång och var sedan hemifrån en hel dag. Bibeln låg där helt oskadd på kvällen. Fick då för mig att låta den ligga kvar där i två veckor. Den förblev oskadd. Nu har jag ingen hund men andra djur som brukar vilja perforera saker och ting + putta ner!

Jag har använt en bibel som "svärd" en gång mot en andlig attack (hade nyligen tittat på en video och fick idén där). Gud, Guds ord och Jesus är det mest kraftfulla vi kan få hjälp av! Där kan all slags magi och trolldom slå sig i backen så det sjunger om det…….

All lycka till dig och din lilla hundvalp 🎁!

indra-bus
2014-09-24 18:30
#4

Hur länge är hunden ensam? Den mår inte bra om den gör så . Stressad uttråkad.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

-Aida-
2014-09-24 21:47
#5

#4 De vet jag, han är ensam 2½ timme före lunch och 4 timmar efter lunch, han klarade det hur bra som helst innan unghunds tiden började, har fått nöta in de i små stunder istället för längre tid, men nu har jag ju praktik, inte mycket annat att göra, sambon är ledig ganska ofta med så han är hemma också.

pirri17
2014-09-29 06:06
#6

Har sett på tv att det var en brand i ett hus som kvinnan bodde i och hade en bibel där inne och det rummet brann aldrig upp för bibel fanns i det rummet och klarats sig och brandmännen klarats sig och hon tog en bild med sin kamera och såg Jesus ansikte mitt i brandröken i fotot!

Brunett

Annons:
[Juel70]
2014-09-29 09:08
#7

Jag var med om en händelse för flera år sedan.  Jag skulle resa bort och ville gärna ta med mig min bibel och packa ner den. Men jag bad: käre Gud påminn mig om att packa ner bibeln så att jag inte glömmer den. (Bad jag inom mig)

Jag hade packat klart och skulle precis gå, vände mig om för att tänka efter så att jag inte glömt något. Då hör jag ett duns i vardagsrummet.. går dit och tittar och ser att bibeln "hoppat" ur bokhyllan. Gissa om jag vart förvånad. Då tog jag den och packade ner den.

Ingen vanlig händelse kanske. Vissa kanske säger att det inte var Gud utan nåt annat, men isåfall var det en väldigt god "något annat" som påminde mig om att inte glömma bibeln🙂

[Juel70]
2014-09-29 10:40
#8

Oooh, inte lämna hunden ensam mer än max 6 timmar 😮 Den behöver mat och rastning och stimulation.

-Aida-
2014-09-29 18:54
#9

#8 Jag har fått de fixat att jag kan sluta tidigare från jobbet, så nu hinner jag till och med att träna passivitet utanför ICA med honom, han tror också han är bästis med alla i världen, bra att få träna på de samtidigt. 😂

Upp till toppen
Annons: