Annons:
Etikettjesus
Läst 3499 ggr
[Juel70]
9/16/14, 9:23 AM

Sista tiden

https://www.youtube.com/watch?v=A39yX9bMsvY 

WHAT IS HAPPENING TO THE WEATHER ? - JUNE 2014

Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det skall bli hungersnöd och jordbävningar på den ena platsen efter den andra. Matt. 24:7

Det skall bli stora jordbävningar och svält och pest på den ena platsen efter den andra. Fasansfulla ting och stora tecken skall visa sig från himlen. Luk. 21:11

….en tredjedel av allt liv i havet dog…  Upp. 8:9

Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten. Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet. Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra…" (Matt 24:4-7)

"Strax efter den tidens lidanden skall solen förmörkas och månen inte ge sitt sken. Stjärnorna skall falla från himlen, och himlens krafter skall skakas" (Matt 24:29)

Annons:
Lilla Stjärna
9/16/14, 3:45 PM
#1

Vad jag ryser när jag läser de texterna, Juel. Visserligen har väl Tellus alltid varit och kommer alltid att vara i ständig förändring, som allt annat här i världen, men man blir särskilt medveten om detta när det blir jordbävning här i Sverige!

"… men det är ännu inte slutet"….

Woodland
9/16/14, 8:51 PM
#2

Cyklar av extremt väder har skett på jorden under alla tider. Men det är klart att med dagens snabba kommunikation nås nyheten av dessa fenomen världens alla hörn på ett ögonblick.

Förut visste man inte om det för att moderna kommunikationer inte fanns. Enormt kraftiga jordbävningar, stormar, cykloner, tyfoner, virvelstormar, vulkanutbrott är inget nytt men vi tror att det är så hemskt annorlunda. Jag tvivlar på det.

Tänk bara på de historiska vulkanutbrotten på Island som man kan läsa om här

 "1783 var på flera andra sätt också ett ovanligt år med jordbävningar och extremt väder med en väldigt varm sommar följd av en särdeles kall vinter. Man sökte vetenskapliga förklaringar till de geofysiska och meteorologiska fenomen som observerades, men många tolkade också dessa som järtecken för kommande katastrofer. Särskilt jordbävningarna antogs ha samband med dimman, en inte helt felaktig teori då liknande torr dimma noterats vid jordbävningar."

Folk dog som flugor på kontinenten, det blev missväxt och hela samhällen förändrades.

Och jag tror att det största av dem alla var 27/08/1883 när Krakatau (Krakatoa) exploderade på en liten ö nära Sumatra i Indonesien. Dödsantalet beräknades till 36000 där minst 31000 dog på grund av tsunamis. Det beräknas att 4500 fler brändes till död på grund av askan som flöt över havsvattnet och nådde Sumatras kust 48 km från vulkanens utbrottspunkt.

Vi har matats med “klimatförändringar” precis så som om vi kan kontrollera dessa saker - det kan vi inte. Konspirationsteorier om klimatmanipulation florerar idag. Det finns enligt vissa vetenskapsmän inget bevis för att till exempel kolutsläpp har någon påverkan alls. Klimat går inte att kontrollera, men samtidigt bör vi vara aktsams om vår jord.

Bör vi vara mera uppmärksamma på vad som sker i Ukraina? 🤔

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
9/16/14, 9:09 PM
#3

Något som är relativt nytt iallafall, är alla slukhål (sinkholes), fiskdöd, fågeldöd och plötsligt död av andra däggdjur, men även bina är hotade.

Woodland
9/16/14, 10:33 PM
#4

# 3

Tror du det?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Joppo
9/17/14, 11:59 AM
#5

För att nyansera denna domedagspredikan lite, så fick jag nyligen veta att 1/3 av alla barn i romarriken dog innan de hunnit fylla ett år och hälften av dem dog innan de hunnit fylla 10. De om några borde väl ha levt i den "yttersta tiden"?

Överlag tycker jag såna här trådar är väldigt naiva om man ser till välståndet som ändå råder på Jorden. Missförstå mig inte nu, självklart finns det mycket kvar att göra gällande vår situation, men om man ser på vårt relativa välstånd historiskt så har vi det ju väldigt bra. 

@Woody: Du, jag undrar en sak: Anser du att er gud styr vädret på Jorden eller har han så att säga lämnat det vind för våg och låter det styras av sig självt rent fysiskt?

[Juel70]
9/17/14, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Människors hjärtan blir väl inte kallare heller, för i gamla tider var man kall och grym. Ja, vi kanske inbillar oss allt.   Slukhål uppstår pga underminering  av regn, men nu har dett uppstått underliga jättehål som är väldigt runda och djupa. Det är inte särskilt naturligt.  Översvämingar runt om i världen pga vädermanipulation.

Annons:
Joppo
9/17/14, 5:24 PM
#7

#6 En del såna där hål beror väl på mänsklig påverkan? Det var väl inte så länge sen som det uppstod ett liknande hål vid Kiruna pga att marken underminerats av gruvhålorna under? 

Är förresten den där bilden riktig? Den ser väldigt  fejk ut. Var hittade du den?

Woodland
9/17/14, 5:47 PM
#8

# 5 Jag (vi) anser att Gud styr makro och mikrokosmos genom de naturlagar som han har tillsatt i skapelsen. Efter syndafallet kom döden in i bilden och marken blev "förbannad" för Adam och hans avkomlingar. När Gud väljer att göra undantag i sina egna naturlagar kallas det för under eller mirakel.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
9/17/14, 5:54 PM
#9

#7 Sök "Slukhål" på google och klicka på bilder.  Finns många såna här precisionsrunda slukhål.  Ja det finns teorier också om att Haarp med sina elektomagnetiska strålning orsakar dem, men dom flesta orsakas av vatten i rörelse under marken (regn, läckage i avloppsrör och gruvorter)

Woodland
9/17/14, 6:10 PM
#10

# 6 Bilden Juel är från Guatemala och hålen öppnades 2010. Det finns mycket under ytan. Har du läst om sjön som försvann i Louisiana i USA? Sök på Lake Peigneur. Slukhål kan ha både mänskliga och naturliga orsaker. Här är en länk till en sida med förklaringen till varför de händer. http://news.nationalgeographic.com/news/2013/08/130812-florida-sinkhole-disney-world-explainer-urban-science/

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: