Annons:
Etikettjesus
Läst 1006 ggr
GiraffTunga
2014-09-03 07:35

Jesus hjärta, känslor?

Igår var jag i stan och jag såg en litet barn i en vagn han var ca 2/1 år gammal och han kunde inte sluta skrika och gråta, såg han försökte säga aaaaaaajjjjjjj.

Jag kunde se att han hade ont i sina tänder. Men han grät och hans ögon var röda och trötta men så många tårar.. Men hans mamma var sträng och skrek att han ska vara tyst. Jag fick en känsla och tyckte att det var synd om honom så jag blev ledsen inombords och det gjorde säkert jätte ont för honom. Jag brydde mig inte innan men var det så för er att ni har fått mycket känsligare känslor?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
2014-09-03 10:48
#1

Ja 🙂 Gud öppnar ens hjärta mer.  Ibland när jag har svårt att förstå någon så brukar jag be om att få se med Jesu ögon, höra med Jesu öron och känna med Jesu hjärta.

Woodland
2014-09-03 14:20
#2

Jo, jag håller med Juel, man är mera lyhörd för andra för Herrens frukt är kärlek, tålamod, vänlighet, godhet, trofasthet, ödmjukhet med mera. Gal 5

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-09-03 14:28
#3

Jag storgrät här hemma imorse för jag råkade börja titta på en dokumentär på kunskapskanalen om en ung man som fick snabb ALS, en sjukdom som påverkar all motorik i kroppen.  Från det att han fick diagnosen gick det snabbt utför och han och frun hade precis fått en son också.

Han blev snabbt sämre och kunde till slut knappt andas och prata själv och han sade att när han inte kan prata och andas i respiratorn mer så ville han att dom skulle stänga av allt livsuppehållande.

Det var så otroligt sorgligt. Han hade samlat saker i en låda till sin son, skrivit brev och blogg som han kan läsa när han blir äldre och läsa om hur hans far var.  Han efterlämnade också sin egen första nalle som han fick som barn. 

Ja då rann tårana här.

Maria
2014-09-03 14:47
#4

Även om man själv är kristen så ska man nog vara försiktig med att förkunna att det per automatik gör att man är mer känslig för andra människor och kan känna medkänsla.

Många av mina vänner som är ateister är de mest godhjärtade människor jag känner till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Woodland
2014-09-03 15:09
#5

# 4 Det är inte "per automatik" utan mer med förvåning som vi erfar en förändring av sinnestillståndet. Utifrån vårt synsätt finns ingen godhet i människan som Gud ser jämställd med sin egen godhet, därför behöver vi bli frälsta och förvandlade. Jag är säker på att du har trevliga vänner.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Maria
2014-09-03 15:48
#6

#5 Inte bara trevliga utan just godhjärtade som jag skrev. Människor med mycket medkänsla,

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: