Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1562 ggr
GiraffTunga
2014-08-31 14:43

Brev från Gud

Brev från Gud/Fadern

Mitt barn

Du vet kanske inte vem jag är, men jag känner dig Jag vet när du sitter och när du står Jag är förtrogen med allt du gör Till och med varje hårstrå på ditt huvud är räknad För du blev skapad till min avbild I mig lever du och rör dig och är till För du är min avkomling Jag kände dig innan du blev bildad i moderlivet Jag valde dig då jag planlade skapelsen Du är inget misstag, därför att alla dina dagar var redan skrivna i min bok Jag fastställde en bestämd tid för din födelse och var du skulle bo Du är underbart skapat Jag vävde dig i moderlivet Från din första stund har jag varit ditt stöd De som inte känner mig, gjorde felaktiga bilder av mig Jag är inte långt bort ifrån dig eller arg på dig, utan jag är den fullkomliga kärleken Det är mitt begär att få ge dig min kärlek, bara därför att du är mitt barn och jag är din far Jag erbjuder dig mer än en jordisk fader kan någonsin erbjuda dig För jag är den fullkomliga fadern Varje fullkomlig gåva som du får, kommer från min hand För jag är din försörjare och möter alla dina behov Min plan för din framtid har alltid varit fylld med hopp Jag älskar dig med evig kärlek Mina tankar om dig är lika tallösa som sandkornen på stranden Jag fröjder mig över dig med jubel Jag vill aldrig sluta att göra dig gott För du är min dyrbar egendom Av hela mitt hjärta och all min själ önskar jag att du ska slå rot Och jag vill visa dig stora och förunderliga ting När du söker mig med hela ditt hjärta, ska du finna mig Ha din lust i mig och jag vill ge dig vad ditt hjärta begär För det var jag som gav dig denna önskan Jag förmår göra långt mer än du kan föreställa dig För jag är din största uppmuntran Jag är också fadern som tröstar dig i dina svårigheter Jag hör dig och räddar dig ur all din nöd Som en herde bär ett lamm, bar jag dig tätt intill mitt hjärta En dag skall jag torka alla dina tårar från dina ögon Jag är din far och jag älskar dig liksom jag älskar min son, Jesus För min kärlek till dig är uppenbarad i Jesus Han är en avbild av mitt väsen Han kom för att visa att jag är för dig, inte emot dig Och för att meddela att Han inte räknar till dina synder Jesus gav sitt liv för att du och jag kan försonas Hans död var det yttersta uttrycket av min kärlek till dig Jag gav upp det jag älskade för att vinna din kärlek Om du tar emot min son som en gåva, så tar du också emot mig Och ingenting skulle någonsin kunna skilja dig från min kärlek Vänd om och kom hem och det skall bli fest i himlen såsom ingen har sett förut Jag har alltid varit din far och skall alltid förbli din far Min fråga är: Vill du vara mitt barn? Jag väntar på dig

/ Gud.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Twiggys]
2014-08-31 14:47
#1

Skickade han det via Posten? 😃

GiraffTunga
2014-08-31 15:13
#2

Haha inte direkt 😉 Några meningar ur bibeln såklart. 😃

You can not judge me unless you know me.

Woodland
2014-08-31 17:40
#3

Jag märker att vissa verser är från Psaltaren, Profeterna och Nya Testamentet.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
2014-08-31 17:49
#4

Japp ;)

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: