Annons:
Etikettkyrkan
Läst 991 ggr
GiraffTunga
8/30/14, 1:16 AM

Fredag, 29 Augusti

Igår i fredags hade jag inte en direkt bra dag. Nästan dålig nästan bra. Hade idrott så pratade med Jesus och kändes som han lyssnade och var i naturen för vi var ute så kände mig mer avslappnad. Jag hade inte bra dag efter det. Bestämde mig att gå till kyrkan och när jag gick in så fällde jag en tår och den kom från ingenstans. Kände mig trygg i kyrkan men undrar varför en tår släpptes. Jag bad en bön och gick runt i kyrkan och kollade. Sen så tänkte jag på lukten. Kyrkan luktade så gott och har inte märkt det förut. Jag bad till jesus om att ge mig ett tecken att han hörde mig. Var i youtube i min spellista så dom började starta av sig själva asså en video kommer om 30 sek så kommer en annan så sa om det är du Jesus så byt en gång till så böt den. Sen så slutade det. Juste när jag skulle ur kyrkan så mådde jag bättre och gick ut med ett leende.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
8/30/14, 10:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Härligt att du mår bättre 🙂 Ja det är en speciell stämning och lukt i kyrkor ofta tycker jag med.  Jag vet att Gud i början när man blivit kristen vill visa sin närvaro och kärlek. Jag fick höra av någon att man kan ha en "kärleksmånad" med Gud där Gud ofta ger sig till känna för att visa sin kärlek och närvaro, men det kommer att avta mer och mer för att Gud vill att du ska växa i din tro och kunna tro utan att "se".

När man är nykristen så får man di, mjölk. Det är ungefär som när en förälder uppfostrar sitt barn. I början får den omsorg och di och ju mer tiden går, desto självständigare blir barnet. Ibland får föräldern avvisa förfrågningar om för mycket godis och uppmärksamhet och får tillrättavisa när barnet går fel eller gör fel.

Slutligen vill Gud att du ska kunna övergå till att äta "kött" (Detta är symboliskt och maten är Guds ord) och kunna vara stark och självständig i din tro.

Det finns troende människor i världen idag som t ex går igenom förföljelse och andra svårigheter där man är tvungen att lita till Guds ord, även om Gud ibland kan verka långt borta.

**Säll är den som hoppas uppå Herren
Med en barnslig tro som Abraham,
Ty han trodde, där allt hopp var fjärran,
Och han aldrig, aldrig kom på skam.
Säll är den, som med ett trofast hjärta
Vandrar stadigt uti Herrens bud.
Och i prövningarnas bittra smärta
**tyst och stilla bidar inför Gud. (Från hjärtesånger av Emil Gustafson)

29Jesus sade till honom: ”Du tror därför att du har sett mig. Saliga de som inte har sett men ändå tror.” Joh 20:29

Gud ska aldrig överge dig. Han ska alltid finns vid din sida och leda dig genom svårigheter i livet. 

Vet inte om du läst denna kända text?

Den här är lite förkortad version (bilden)

Woodland
8/30/14, 10:30 AM
#2

Instämmer helt med Juel! Kunde inte ha sagt det bättre själv! 😉

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
8/30/14, 1:48 PM
#3

Woodland du har jätte bra svar som Juel som vanligt. :)

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: