Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1221 ggr
alekta
7/30/14, 1:18 PM

Hade tänkt bli frälst.

Har en längtan att bli frälst och möta Jesus, men efter att läst runt här inne verkar det ju vara väldigt svårt, de som anser sig mötaJesus (har inte träffat den riktiga Jesus) enligt andra, och det den ena tror på är fel enligt en annan oj så förvirrande detta var, nä jag blev inte så upplyst av detta så, jag får nog studera vidare tror jag.

Annons:
[Juel70]
7/30/14, 1:27 PM
#1

Du kan ju be för dig själv, ta dig tid och be ensam och be att Jesus ska visa sig för dig (kanske inte bildligt då) med Gud svarar ju på bön och skickar den helige Ande, Han ger en frid som inte kommer utav denna världen. Då vet du. 🙂 Lycka till.

alekta
7/30/14, 1:44 PM
#2

Jo det har jag ju gjort, men än har jag inte fått nåt till mig, och om jag skulle det så vet man ju inte om det äkta, enligt många kan det ju vara nåt annat som vilseleder har jag fattat det som. Ja jag vet inte riktigt va jag ska tro faktiskt.

Men tack för svar i alla fall Juel70

Kram

[Juel70]
7/30/14, 2:08 PM
#3

#2 Förstår vad du menar, men fokusera inte på det. Gud ska hjälpa dig att skilja mellan gott och ont.

alekta
7/30/14, 2:14 PM
#4

Tack Juel <3

Woodland
7/30/14, 3:00 PM
#5

Hej alekta!

Jesus och frälsning som vi håller för sant här inne på JiF är baserade på bibeln och den traditionella kristna tron. Skillnaden mellan oss och andra sajter om andlighet här på iFokus är att vi talar om Jesus som frälsare. Han räddar oss från ett förlorat tillstånd. Vår gemenskap med Gud är bruten på grund av synd, och vi kan inte komma till Gud förutom genom Jesus.

På andra sajter får man höra att man duger som man är och att man är lika mycket gud som Jesus. Här säger vi att man inte har något att komma med inför Gud och att vi inte kan bidra med våra egna gärningar för att göra Gud glad.

Det går inte att blanda den kristna tron med alla dessa andra "andliga" inriktningar. Så du har ett val: antingen söker du bibelns Jesus, eller så låter du dig luras av det subjektiva i nyandlighet. Om du väljer att söka Jesus ska du läsa om honom i bibeln [och artiklarna här på sajten kan hjälpa dig]. Vänta dig inte att Jesus ska göra sig synlig för dig, för jag kan nästan garantera att han inte kommer göra det. Vad jag kan garantera dig är att den som söker Jesus Kristus Guds unika son med hela sitt hjärta kommer att finna honom. Och den som han tar emot kommer han aldrig lämna ifrån sig. Må Gud hjälpa dig att hitta rätt.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

alekta
7/30/14, 3:24 PM
#6

ok då vet jag skillnaden, har svårt att tolka svåra texter, vill helst att folk förklarar i klart och tydligt som du gjorde här och inga konstiga ord och slingerikrokar ord, därför har jag svårt att förstå bibeln, fattar inte ett dugg vad som menas.  Jag har verkligen bett med hela mitt hjärta att Gud och Jesus ska ta emot mig, och jag hoppas att jag kommer finna honom. En fråga bara, hur vet man när man är emottagen? Dum fråga kanske, svaret blir väl, det vet man :)

Tack Woodland <3

Annons:
[Juel70]
7/30/14, 3:54 PM
#7

Woodland- Vänta dig inte att Jesus ska göra sig synlig för dig, för jag kan nästan garantera att han inte kommer göra det.

Han gör sig faktiskt "synlig" på en massa olika sätt, genom bönesvar, Guds frid och glädje och alla de andliga frukterna och även genom de andliga gåvorna.

Jag skulle inte trott på Gud/Jesus idag om inte han ingrep i mitt liv på ett starkt sätt. Jag tror Gud ingriper olika in i människors liv och endast Gud själv vet hur och varför.🌺

Woodland
7/30/14, 6:53 PM
#8

# 6

Jag har verkligen bett med hela mitt hjärta att Gud och Jesus ska ta emot mig, och jag hoppas att jag kommer finna honom. En fråga bara, hur vet man när man är emottagen? Dum fråga kanske, svaret blir väl, det vet man :)

Ingen dum fråga alls! 

Längtan att tillhöra Gud kommer från Gud själv. Han väcker den inom oss. Fadern drar en person till Jesus och Jesus frälser den personen. Alla som bli frälsta är Gud Faderns “gåva” till Sonen Jesus. Gud inkluderar den troende i kärleken mellan Fadern, Sonen och Anden. Vi är ett objekt av Guds kärlek. 

Aposteln Johannes skrev:Se hur innerligt vår himmelske Far älskar oss. Han tillåter att vi kallas hans barn, och det är vi ju också. Tänk på vad det betyder! Men eftersom de flesta människor inte känner Gud, förstår de naturligtvis inte att vi är hans barn. 1 Joh. 3:1

Det är ingenting vi förtjänar eller har arbetat för. Så när du ber av hela ditt hjärta att Gud och Jesus ska ta emot dig är det faktiskt på grund av Guds godhet emot dig att du ens ber det. Jag skriver detta så du skall förstå lite bättre vad det innebär att tillhöra Herren. Det är så enkelt, så enkelt. Gud Fadern drar dig till Jesus och ger dig en längtan att bli ”hans”. Gud har redan börjat verka i ditt liv och det som tillhör Gud har varit utvald sedan innan världen ens skapades. 

Ta det steg för steg. Vi kan hjälpa dig med frågor och svar här men du kommer behöva kristen gemenskap i en kyrka. Det kanske blir en senare fråga beroende på dina omständigheter. Men har du frågor så är det bara att ställa dem.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
7/30/14, 6:53 PM
#9

# 7

Håller helt med dig Juel! 🙂 Jag ber om ursäkt om jag skrev lite oklart. När det gäller  "synlig" menar jag såsom en kroppslig uppenbarelse.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

alekta
7/30/14, 7:40 PM
#10

Tack Woodland, då kanske det är på gång i alla fall :)

GiraffTunga
7/31/14, 8:52 PM
#11

#1 Tack Juel! Ska också göra det hihi

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
7/31/14, 8:54 PM
#12

#8 Tack Woodland. Ojoj massa bra kommentarer som kan hjälpa mig! Tur att jag gick in i tråden 😃

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: