Annons:
Etikettbibeln
Läst 2839 ggr
copse
6/29/14, 6:25 PM

Trossystem?

Saxat från denna tråd på grund av Off Topic.

--

#42 av: Regnfru

#40
Iofs så är även kristendomen ett ihopsnickrat trossystem.

--

#43 av: Woodland

# 42
Bevisa det.

--

#44 av: Regnfru

#43
Vad är det jag ska bevisa? Det är ett trossystem, för du vet inte att det är sant, Människor har skrivit bibeln, det är det ingen som hymlar om.

Bara för att du vill tro det är sant betyder inte att det är sant.

--

#45 av: Woodland

# 44
En diskussion om bibeln är Off Topic i denna tråd. Att jämföra kristendom med ockultbaserade trossystem håller inte. Hur många universitet förutom Hogwarts delar ut examen i det ockulta? Dessutom finns det historiska fakta bakom det vi tror på och så vidare. Det är inte detsamma som när någon säger att Jesus eller änglar har uppenbarat sig själv för dem och har gett dem ett annat budskap eller en annan personbeskrivning än vad som står i bibeln.

--

#46 av: Regnfru

#45
Nu förstår jag inte vad du pratar om, examen i det ockulta? Hogwarts är en påhittad skola i ett litterärt verk. Om du menar skolor som lär ut teori så finns det olika utbildningar om just religion även på svenska universitet.

Det finns inga historiska fakta som bevisar att gud existerar, eller att Jesus skulle varit guds son.  Och religionen har ändrats genom tiderna, tidigare var det judendomen som var rätt, sen ändrades det till kristendomen. Vem är du att säga att gud kanske uppenbarat sig för någon och strykit allt det och vill ha en ny religion? Är du avundsjuk enbart för att det inte var du hen uppenbarade sig för?

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Annons:
Woodland
6/29/14, 6:49 PM
#1

Ursäkta Regnfru, jag skall göra det enklare och klargöra steg för steg. Man kan ta för givet att alla är insatta i det som diskuteras här på sajten. Detta med Hogwarts var ironi. Men det finns, särskilt ute i världen, många högskolor som undervisar i religion men det är mest den kristna religionen som man koncentrerar sig på och ger ut olika examen i. Det gör man inte med de ockulta för att det finns så lite att studera. Det finns få gamla skrifter med en solid historisk bakgrund inom New Age. Nej, jag är inte avundsjuk på någon som skulle få ett möte med en "gud" som ger dem en ny religion. Jag skulle vara ledsen för deras del därför att Gud har talat till oss människor för sista gången genom Jesus som berättas om i bibeln. Det finns endast en Jesus (som Gud vill säga,) och han finns i bibeln. Han hittas ingen annanstans när det gäller berättelsen av vad han har sagt, gjort eller skall göra. Alla som kommer (mig inkluderade) med ett nytt budskap, religion eller Jesus personliga drag är grundlurade. Bibeln är färdig och komplett. Det finns ingenting att lägga till.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Regnfru]
6/30/14, 8:20 AM
#2

Nejdå, new age startades på 1800-talet, och det finns mycket text från den tiden. Jag tror du talar om äldre religioner, men även där finns det texter man kan läsa. Som fornnordisk mytologi och de olika religionerna som existerade i Grekland och Italien innan kristendomen kom dit. Dessa religioner lärs det även ut om.

Men där kom det igen, du sätter dig över gud hela tiden. Vem är du att bestämma vad gud ska göra? Om nu gud vill skapa en ny religion, måste hen fråga dig om saken då? Om gud är allsmäktig, och längst upp i toppen är det väl hens sak att bestämma? Men du verkar anse att det är du som bestämmer, tror du att du är gud?

[Juel70]
6/30/14, 9:03 AM
#3

#2 Varför skulle Gud vilja skapa en ny "religion"?  Första budordet är ju: Du skall inga andra Gudar hava jämte mig. 

Guds frälsningsplan är fullkomlig. Som Jesus sade på korset: Det är fullbordat.

Jesus är ju vägen, sanningen och livet.   Vad Gud vill står ju hur tydligt som helst i bibeln.

[Regnfru]
6/30/14, 9:06 AM
#4

#3 Gud kanske bestämmer sig för att kristendomen inte var helt okej, och känner att en annan religion skulle vara bättre.

Men även du sätter dig över gud, och säger vad hen får och inte får göra. Är det verkligen korrekt beteende?

[Juel70]
6/30/14, 9:14 AM
#5

#4 Detta som jag skrev har Gud själv uttalat i bibeln.

Gud kan ångra sig absolut! Det har han gjort tidigare, t ex i och med syndafloden när han bestämde sig för att utplåna människorna, förutom Noa med familj och djur som han ansåg vara rättfärdig.

Det har inte tillkommit några nya budskap eller en ny bibeln, så det är bibeln vi läser och skulle Gud ångra sig och vilja utplåna oss och ångra sin frälsningplan, så lär vi märka det.

Men Gud ljuger inte. Det bor ingen falskhet i Honom.

Dessutom skulle han rädda dom rättfärdiga först, för dom tillhör Honom. Om du tänker efter så är ju Jesu frälsningsplan det som det går ut på. Rädda dom som tillhör Gud och sedan utplåna människorna och jorden och den onde, för att återigen skapa en ny jord och en ny himmel.

[Regnfru]
6/30/14, 9:32 AM
#6

#5 Fast nu kanske gud bestämmer sig för att det inte är värt att rädda några människor.

Eller så bestämmer sig gud för att en ny religion är det bästa sättet att få reda på vilka som verkligen är de rätta att rädda, de som inte är rädda att lyssna på gud, när gud visar dem en ny tro.

Vad du gör är att du sätter dig över gud, och bestämmer vad hen får och inte får göra. Det låter som du  anser att du står över gud.

Annons:
Woodland
6/30/14, 10:30 AM
#7

# 2 Demonerna bakom New Age-villfarelse har funnits sedan innan världen skapades. Men New Age som ett begrepp uppkom med Alice Bailey som var elev till bland annat Madame Helena Blavasky. Det finns gamla skrifter men de kan inte jämföras litterärt och innehållsmässigt med bibelns böcker eller de stora arvet vi har inom kristendomen. Så är det bara och det är bara att söka på nätet för att få ett litet hum om det hela, om du har lust. Du påstår att jag sätter mig över Gud och bestämmer vad han skall göra men jag gör tvärtom. Vi kristna står stadigt på en stark och evig grund.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Regnfru]
6/30/14, 11:11 AM
#8

#7 Och om nu gud bestämmer sig för att kristendomen inte riktigt håller måttet, utan en ny religion behövs. Om du avfärdar det helt, så lyssnar du inte på gud alls.

Du sätter dig över gud, när du påstår att hen inte kan ändra sig, eller ens får ändra sig.

[Juel70]
6/30/14, 12:19 PM
#9

#6 Jag är definitivt inte över Gud  :) Jag utgår från Guds ord och jag får vara frimodig i Guds ord. För jag litar på Guds ord. 

Men det är ju du nu som säger att Gud kanske tröttnat och vill ha en ny religion, varför envisas du med det? Är det inte du nu som sätter dig över hans vilja eftersom du struntar i hans ord. Och varifrån skulle du fått budskapet från Gud om att han skulle vilja starta en ny religion?

Gud/Jesus är inte religiös. Religion är ett ord som innefattar många olika trossystem baserat på en tro på en gud.  Och ordet Kristna kommer av de människor som valde att bli kristusföljare.

Lilla Stjärna
6/30/14, 12:33 PM
#10

Regnfru, det är alltså Woodland som har satt sig "på höga hästar" och tyglar Gud ?

Är det därför som jag aldrig någonsin har fått information om alla dessa nya religioner och trossystem  -från Gud?

Lilla Stjärna
6/30/14, 12:58 PM
#11

#9: "Gud/Jesus är inte religiös." 👍

Varför skulle han då hitta på en massa nya religioner på löpande band 🤔?🤪

[Regnfru]
6/30/14, 2:37 PM
#12

#10 Du kanske helt enkelt inte lyssnar på gud, eftersom du anser dig för mer än honom.

[Regnfru]
6/30/14, 2:39 PM
#13

#9 Fast du vet inte om det är guds nya, uppdaterade ord, som gäller nu. Du kanske helt enkelt inte lyssnar på gud längre, och istället anser han är en demon.

Jag kanske har större kontakt med gud, och vet vad hen vill.

Annons:
Lilla Stjärna
6/30/14, 3:10 PM
#14

#12! Det är just Gud (den äkta) som jag lyssnar på nuförtiden!

Jag anser mig inte alls för mer än Gud! Det gjorde jag däremot under min tid inom nyandligheten, då ville jag inget hellre än att sätta mig upp  mot den där guden, för då var mitt trossystem ungefär som ditt och att det var utomjordingar som hade skapat oss människor!

Lilla Stjärna
6/30/14, 3:25 PM
#15

#13:   "Fast du vet inte om det är guds nya, uppdaterade ord, som gäller nu"

Jasså………….men du vet alltså??????

" Du kanske helt enkelt inte lyssnar på gud längre, och istället anser han är en demon. "

-Nej du -helt tvärt om!  Jag går med Gud så mycket jag bara kan och Han varnar mig om och om igen för alla falska profeter. Jag fick till slut uppenbarat för mig vilka som dolde demoner inom sig och vilka som var de riktiga författarna till alla "nya biblarna" och budskap .

Blev visad deras rätta skepnad!

[Juel70]
6/30/14, 3:38 PM
#16

Regnfru, nu förstår jag att du tillber Lucifer, som du tror är en god ängel, fast inte satan ( i era ögon). Ni tror att Lucifer är Gud och att Gud är den onde. Då har den onde lyckats väl med att föra dig bakom ljuset. Jag har stött på Lucifer-anhängare här på iFokus som tror att lucifer fortfarande är den största ängeln och att han inte alls är utslängd från himlen.

Lilla Stjärna
6/30/14, 4:35 PM
#17

#13:  "Jag kanske har större kontakt med gud, och vet vad hen vill."

-Ja, så kanske det är, men det kan inte jag alls svara på! Jag besitter inga som helst kunskaper i att bedöma sådant. Får jag överlämna till alla de som anser sig veta!

[Regnfru]
7/1/14, 8:24 AM
#18

#14 Utomjordingar som skapat oss? Det var seriöst vad du trodde? Det är långt ifrån vad jag tror, iofs. 

Det är kanske så att du lyssnar på demoner och djävulen, som varnar för den äkta tron.

[Regnfru]
7/1/14, 8:36 AM
#19

#16 Tillber lucifer? Wow, försöker du förolämpa mig, med det du anser är det värsta någon kan göra?

Ganska otrevligt av dig, och inte speciellt kristet.

[Juel70]
7/1/14, 8:46 AM
#20

#19 Så istället för att gissa, så kan väl du berätta vad du tror. Någon förolämpning är det inte, utan det finns lucifer-ängla-dyrkare här på i fokus.

Annons:
[Regnfru]
7/1/14, 8:49 AM
#21

#20 Så du anser att det är helt okej att dyrka lucifer alltså?

Nej, jag tänker inte berätta vad jag tror, det finns det ingen anledning till. Blir du nervös för du inte vet vad jag tror?

[Juel70]
7/1/14, 9:01 AM
#22

#21 För mig är det inte ok att tillbe något annat än Gud och Jesus. 

Men vad jag säger är att det finns människor som tror att Lucifer är en ljusets ängel och dom tror att han är god och inte alls utslängd från himlen.  Då har ju lögnaren, satan, lyckats lura en hel del människor. Förstår du nu?

[Kathja]1
7/1/14, 11:16 PM
#23

Jag får säga att jag inte ens förstår diskussionen kring ny respektive gammal tro. Självklart kan det komma nya budskap från Gud men det innebär inte att kristendomen på något sätt blir obsolet. Det ena är inte mer rätt än det andra. Och självklart finns det bara en Gud därför kan det inte finnas en Gud som är rätt och en som är fel - Gud bara är, och hen är allt. Alla gudar i ett och samma. Så länge som man låter Guds kärlek vägleda tror jag inte det kan bli fel. Det är när man låter rädslorna styra som man lätt halkar fel. Men inte fel som att nu står du på de dömdas lista utan fel som i nu kommer du att må dåligt. Vilket är tvärt om mot Guds plan som är att vi ska leva i kärlek och harmoni till allt som är.

[Juel70]
7/2/14, 8:45 AM
#24

#23 Det finns många vägar till Rom, men bara en väg till Gud och det är den vägen som Jesus visat oss. Det är inte lätt att hitta rätt i den andliga röran, det var ju därför jag också gick vilse ett tag och lät mig luras in på andra vägar.  Det vi måste förstå är att Lucifer, satan är otroligt slug och charmerande. Han känner oss mycket väl och vet vad vi behöver och försöker att ge oss alternativa vägar som faktiskt leder bort från Gud.   Allt är inte guld som glimmar. 

Genom att läsa Guds ord regelbundet varje dag och ta del av undervisning så kan jag lova att Gud öppnar ens ögon och hjärta. 

Det var så Gud gjorde med mig och till slut hade Gud uppenbarat hela falskheten i det jag höll på med och jag satt och undrade "vad i hela världen håller jag på med.. hur hamnade jag här.. så långt bort från Gud"?

"Var nyktra och vaksamma. Er motståndare djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter vem han ska sluka. Gör motstånd mot honom, orubbliga i tron…" (1 Pet 5:8-9).

Den här världens sätt att tänka och handla är inte Guds sätt, utan den som styr denna världens just nu, åtminstone till Jesus återvänder är Lucifer. Vi måste bryta ner felaktiga tankemönster som inte kommer från Gud, utan tillhör den här världen. 

"liksom ormen med sin list bedrog Eva, så ska också era sinnen fördärvas och vändas bort från den uppriktiga och rena troheten mot Kristus" (2 Kor 11:3).

Vi ska inte ge Satan något tillfälle att fresta oss, vi ska stå emot honom med vår tro, ty genom vår tro kan vi övervinna världen (1 Joh. 5:4).

[Kathja]1
7/2/14, 9:18 AM
#25

Och där håller jag inte med, det finns lika många vägar till Gud som det finns människor. Vi kan ju börja att titta på den uppsjö av vägar som leder till Gud via Jesus och Bibeln! Det är hur många som helst och de skiljer sig ganska bra åt. Men det de har gemensamt är att de alla vilar på sin tro.

Woodland
7/2/14, 11:03 AM
#26

# 23 "Jag får säga att jag inte ens förstår diskussionen kring ny respektive gammal tro. Självklart kan det komma nya budskap från Gud men det innebär inte att kristendomen på något sätt blir obsolet. Det ena är inte mer rätt än det andra." Det är sant att kristendom inte är obsolet. Samtidigt erkänner Kristendomen inga "nya" läror som underminerar hennes unikt exklusiva ställning som den andliga sanningens budbärare om läran om Jesus Kristus som frälsare. Det uppstår oundvikligen en konflikt mellan detta ställningstagande och vad du hävdar. Det är en förnekelse av allt som har att göra med Jesus Kristus genom att göra kristen tro till en utav alla påstådda vägar till Gud. Gud är en - det har du rätt i, men samtidig har Han som de ende också en exklusiv ställning. Alla andra gudar (avgudar enligt oss) har ingen liknelse med den Allsmäktige så som han beskrivs i bibeln. Hans personlighet, karaktärsdrag, kommunikationen och gärningar gentemot människor står i total kontrast mot gudarna i andra religionsyttringar såsom Buddhism, Hinduism, Shamanism och så vidare. Det är detta som är ett stor motsägelse för de som i NA anser att de kan innesluta den judiska/kristna Gud i deras trosuppfattning. Genom att utesluta de mest grundläggande läror som Gud har gett oss kan man inte påstå att man vandrar i Guds kärlek. Att leva rätt har ingenting att göra med känslor. Känslor definierar inte sanningen. Till och med känslokalla människor gör fel… och det rejält. Och när det gäller rädsla bör man inte kväva den heller, för rädsla kan rädda ens liv om man beaktar faran och flyr från den. All rädsla är inte av ondo.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Kathja]1
7/2/14, 11:51 AM
#27

Det är inga nya läror, det är bara en annan förklaring av det gamla. Men vi vet att vi ser på det på olika sätt och så får det vara. Själv är jag helt övertygad om att vi har fått vårt känslosystem som ett sätt att vägleda i livet. Vårt sanna jag är att leva i kärlek, ren kärlek, essensen av Gud. Så det enda sättet att veta att man är på rätt väg ( rätt som i vägen som leder till vårt sanna jag, vårt Guds jag) är att känna det. Inte läsa om det eller lyssna på andra. Bara känna och vara.

Annons:
Woodland
7/2/14, 12:06 PM
#28

Hur definierar du "ren kärlek", och vad baserar du din definition på?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Kathja]1
7/2/14, 12:19 PM
#29

Det är när vi vägleds utan blockeringar, när vi är ett med allt som är och inte vägleds av vårt mänskliga ego. Det samma som ni talar om när ni talar om att ni är vägledda av helig ande, av Jesus och av Gud.

Woodland
7/2/14, 1:02 PM
#30

# 29 Tjaaa…. I don't think så! Det är absolut inte detsamma. Det är absurt att tro att tanke över materia (som är grunden till LA) har någonting att göra med Guds person och influens på människan. Gud leder oss i livet baserat på sitt ord, och oftast går det tvärtemot våra känslor. Han leder oss in i gudsfruktan. Vi har också uppmaning i bibeln att frukta Gud och rädsla är någonting ni anser vara negativt. Ännu en gång vill jag poängtera att din filosofi inte är och inte har någonting att göra med kristendomen. Hur ställer du dig till Jesus ord "ta upp ditt kors och följ mig"?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Kathja]1
7/2/14, 1:16 PM
#31

Som sagt vi tror olika. ;-)

Woodland
7/2/14, 2:13 PM
#32

# 31 Jo, det är klart vi gör. Vad jag vill påpeka är att det inte finns någon grund i bibeln för den lära du följer. Jesus ord är klara och tydliga - det finns ingen annan väg till Gud än genom Honom. Jesus definierar evigt liv. Han sade att han är livet - han ger evigt liv och evigt liv definierar han själv med att känna Gud Fadern och Honom (Jesus) som Fadern har sänt. Jesus säger också att han är sanning och sanningen skall göra den som tror fri från fördömelse inför Gud. Tolkning behövs inte - det är klart som kristall.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
7/2/14, 2:46 PM
#33

# 32 Word 👍!!!

[Kathja]1
7/2/14, 3:04 PM
#34

#32 Precis! Genom Jesus som i att följa hans väg, hans bud och hans sätt att leva. Det har jag aldrig ifrågasatt. Man gick från att vara judar att bli kristna för att Jesus valde att tydliggöra för oss hur vi kan skapa oss liv i kärlek och harmoni. Genom att tydliggöra att det han var är vi alla - Guds avbild.

Annons:
Woodland
7/2/14, 3:24 PM
#35

# 34

_Genom att tydliggöra att det han var är vi alla - Guds avbild.
_

Men han är Guds unika son. Gud och människa i förening. Det är inte vi. Han sade aldrig att vi var det.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Kathja]1
7/2/14, 6:55 PM
#36

Men vi är alla Guds avbild och målet med allt är ett bli Guds avbild i allt genom att följa Jesus.

"Mina älskade, vi är nu Guds barn, och vad vi skall bli är ännu inte uppenbarat. Men vi vet att när han [Kristus] uppenbaras, kommer vi att bli lika honom, ty då får vi se honom sådan han är" (1 Joh 3:2)

Jesus Kristus är normen, mönstret, inte bara för det här fysiska livet, utan för det som är det mänskliga livets mål och mening - en fullkomlig, evig, andlig tillvaro som Gud från början har avsett för varenda människa som någonsin levt och kommer att leva, och som han ger till var och en som tror på honom och accepterar hans erbjudande.

"Ty alla som drivs av Guds ande är Guds söner."  (Rom 8:14)

Eller har jag helt missuppfattat det där, för det är iaf min tolkning av texten. 🤔

[Miramax]
7/2/14, 7:32 PM
#37

Ursäkta, men jag vet inte riktigt om Ni alla missat en del……

Jesus Kristus som stavas med stor M i Människosonen (1917-års utgåva) för att göra skillnad på människosöner till familjen människor.

Varnade bland annat för ALLT som är ord och lagvrängare……

Vad jag kan förstå av ovan inlägg så är Ni vär bevandrade både i Den Heliga Skrift som andra irr - och villoläror.

Förmånen med att vara döpt i den Helige Ande och vandra i Jesus Kristus

är att Jesus Kristus låter de som är redo att lära känna Fader Sann Skapare,

även de som kommer ovanifrån som Jesus Kristus gjorde kan "se" Fader till Jesus Kristus.

Väljer att sluta här med förhoppning att Ni alla ska Jesus Kristus Frid och Helige Ande levande i Er.

Woodland
7/2/14, 9:07 PM
#38

# 36 Det är vackra verser du postade. Men vet du vad som står i kapitel 1 i samma brev?

6Om vi säger att vi har gemenskap med honom men vandrar i mörkret, ljuger vi och handlar inte efter sanningen. 7Men om vi vandrar i ljuset, liksom han är i ljuset, då har vi gemenskap med varandra, och blodet från Jesus, hans son, renar oss från all synd. 8Om vi säger att vi är utan synd bedrar vi oss själva, och sanningen finns inte i oss. 9Om vi bekänner våra synder är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss synderna och renar oss från all orättfärdighet. . 10Om vi säger att vi inte har syndat gör vi honom till lögnare, och hans ord finns inte i oss.

Här kan man se att det är rening i Jesu blod och syndarnas förlåtelse som sätter individen i barnaskap och gemenskap med Gud. Man måste läsa hela brevet och inte bara saxa ur en vers för att den låter bra. Vi måste fråga oss vad det är Gud egentligen säger och ge honom uppmärksamheten genom att läsa saker i sina sammanhang.

Romarbrevet 8 är ett underbart kapitel men alla kapitlen i det brevet som kommer före talar om hela världens synd och behov av försoning med Gud.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Kathja]1
7/2/14, 9:22 PM
#39

Som sagt, vi ser på det olika. Jag orkar inte föra en diskussion via citat, det är helt meningslöst då som jag sagt innan - vi tolkar det olika - mer givande är det att diskutera med egna ord. I det syns det vad man har tagit till sig och inte bara vad man har lärt sig. Och eftersom det är min inställning är jag självklart dåligt rustad för en citat - kamp. Erkänner mig besegrad då det kommer till det. :-D

Davbjo
7/3/14, 8:04 AM
#40

Rörande grundfrågeställningen, från SAOL:

TROS-SYSTEM . system (se system , sbst. ¹ 3 ) av trossatser utgörande (enhetlig) troslära, troslära ss. (enhetligt) system; jfr religions-system . Enligt Zeeländarnes tros System. Cook 3Resa 41 (1787 ). Den katolska kyrkans hela trossystem kräver en ofelbar, synlig och personlig auktoritet som toppunkt på sin byggnad. Almquist VärldH 7: 70 (1928 ).

Att kristendomen är ett trossystem råder det väl egentligen inga tvivel om, det torde väl vara ett totalt icke-kontroversiellt påstående.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Woodland
7/3/14, 8:20 AM
#41

# 39

Vi behöver inte "kriga" med citat.  Det var inte mitt syfte.

Som jag skrev -  Man måste läsa hela brevet och inte bara saxa ur en vers för att den låter bra. Vi måste fråga oss vad det är Gud egentligen säger och ge honom uppmärksamheten genom att läsa saker i sina sammanhang.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Woodland
7/3/14, 8:22 AM
#42

# 40

Det var inte "trossytem" utan ordet "ihopsnickrat" som ifrågasatts. 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Davbjo
7/3/14, 9:29 AM
#43

#42: Då är jag med. Men med tanke på hur många författare Bibeln har är väl inte heller detta kontroversiellt. Eller?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Woodland
7/3/14, 12:14 PM
#44

# 43

Antalet av  gudomliga ledda författare bakom bibel böckerna är faktiskt en styrka därför att budskapet ändå är enhällig .

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Davbjo
7/3/14, 12:18 PM
#45

#44: Du vill alltså göra gällande att det inte finns några motsägelser eller olika versioner av samma händelser i Bibeln?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Woodland
7/3/14, 12:55 PM
#46

# 45

Olika versioner av samma händelser finns men kompletterar varandra. Några väsentliga motsägelser finns inte. Men detta är  Off Topic här T.  Du kan skapa en ny tråd om det om du vill.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
7/3/14, 9:39 PM
#47

Thursday.. Har inte du hängt här länge nog för att få dom svar du behöver? 🙂 Du är så klart välkommen, men du bör ju rannsaka dina motiv. Kram

[Kathja]1
7/3/14, 10:10 PM
#48

Hur länge har du letar efter svar Juel? Bör inte alla få den tiden de behöver?

Annons:
[Juel70]
7/3/14, 10:18 PM
#49

#48 så klart Katja att alla får den tid dom får. Jag är bara en människa med kort tålamod som alla andra. Jag är inte olik någon annan.

Upp till toppen
Annons: