Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1427 ggr
-Aida-
5/15/14, 10:07 PM

Nyrligen hittat hit

Hej på er.

Jag hittade hit för 35 minuter sen och har tittat runt lite, tror jag kommer titta in här ibland.

Jag själv tror på gud men har aldrig sett mig som en kristen medlem i religionen, en kompis berättade en massa om gud och jesus som fängslade mig, tror jag var cirka 8 år när hon berättade för mig, då insåg jag att det finns så mycket mer i världen än vad mina föräldrar sagt, dom undanhöll religioner från mig och min syster.

Gud har alltid varit vid min sida och hjälpt mig när jag behövt det som mest, alla små grejer däremot får jag lösa själv men ibland känns det också som en kraft från universum som löser dom allra största grejerna åt mig, de jag behöver göra är att ta chansen att uppfylla de som står framför mig, kan heller inte hjälpa att de känns som att mitt liv är planerat i förväg, allt jag vill göra går åt skogen medans mitt liv sakta men säkert pusslas ihop bit för bit och blir så mycket bättre än det jag ville göra.

Jag kan dela med mig av en liten bonus berättelse också som hände mig när jag var runt 15-16.
Det var en kväll jag låg i sängen och var riktigt ledsen, jag trodde av hela mitt hjärta att ingen i världen älskade mig eller att jag inte ens var älskvärd, när jag sa de till mig själv och verkligen trodde på orden drabbades jag av förlamning, jag kunde inte röra mig, jag kunde känna en väldigt stark.. kraft eller nåt ovanför mig, sen väldigt stora händer som gick genom min kropp och lyfte upp min själ i ett stort vitt ljus, allt var vitt, jag kunde inte se den som lyfte upp mig däremot, jag var fortfarande ledsen men kände frid på samma gång, jag tänkte att nu vill jag tillbaka till min kropp nu va de dags att gå tillbaka, jag sänktes ner till min kropp igen men var fortfarande förlamad, sen känner jag läppar kyssa på min mun och jag har alltid känt mig älskad sen dess och alltid sett mitt värde, när jag blir ledsen får jag samma känsla av frid som i de vita ljuset och vet direkt vad jag ska tänka och göra.

Nu blev de super mycket att läsa och en väldans mycket "jag" ord hoppas ni klarade av det, tack för att ni tog er tid för mitt inlägg.

Annons:
Kimmizz
5/15/14, 10:09 PM
#1

Välkommen hit!! Hoppas du kommer trivas😃❤️

Woodland
5/15/14, 10:20 PM
#2

Hej Aida!

Har du en bibel?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

-Aida-
5/15/14, 10:27 PM
#3

#2 Jag har en bok som heter Det Nya Testamentet men har aldrig läst den, fick den av min farmor som present, hon skrev en dikt i den:
Bibeln böckers bok från gud
i ditt hjärta göm dess bud
bättre är dess ord än guld
enda tröst mot synd och skuld
lykta på vår stig näring för vårt nya liv.

Tyvärr lever inte hon längre, boken och ett foto är de jag har kvar av henne.

Woodland
5/15/14, 11:00 PM
#4

#3

Jag tror att din farmor kände Jesus! 🙂  Nya Testamentet innehåller  berättelsen om honom.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

-Aida-
5/15/14, 11:12 PM
#5

#4 Det tror jag med, jag har alltid hoppats på att hon är hos honom sen hon gick bort, hon kände sig alltid tryggare av att sova med en tavla av jesus ovanför sängen.

[Juel70]
5/16/14, 8:09 AM
#6

Välkommen 🌺 Jag kan känna igen  mig i ditt möte med Jesus/helige Ande som berörde dig ❤️ Det var en gång när Gud helade mig från en akut sjukdom, då slog Guds kraft ner i mig så att jag blev "förlamad" jag kunde inte röra på mig, men samtidigt kände jag en enorm frid och kärlek strömma i mig. 

Vad underbart, 🙂Gud talade om för dig hur mycket han älskar dig!  Blir alldeles gråtmild för jag påminns om händelsen och hur god Gud är.

Annons:
-Aida-
5/16/14, 10:30 AM
#7

Tack för era välkomnande. :)

#6 Vilken underbar händelse! Gud är verkligen god.

Upp till toppen
Annons: