Annons:
Etikettjesus
Läst 1395 ggr
[postmortum91]
2014-03-19 17:46

Är han Jesus nr 2?

Hej! Jag är inte religiös eller något men jag måste bara dela med mig av vad min pappa berättade idag.
Han är gravt alkoholiserad och igår var han påväg hem ifrån sin flickvän eller kk (vet inte riktigt vad hon är). Mitt på torget small det till i ryggen på honom, det kändes som någon sköt honom i ryggen, han har aldrig haft så ont i hela sitt liv, och då är han 62 år och levt ett tufft liv. Han kunde knappt gå så han kröp fram till bussen som stod och skulle snart åka iväg. Han bad chauffören att köra honom 200 meter för att komma närmre hans bostad för han klarade inte ens att gå och klockan var två på natten så det var sista bussen.
Busschauffören svarade surt NEJ tillbaka, men istället gick en passagerare ur bussen för att hjälpa pappa hem.

Den här passageraren var en man som tydligen varit präst tidigare och var även professor i någonting OCH han kunde även zonterapi påstod han. Han bar pappa hem, som han inte kände alls. Pappa fick även reda på att den här mannen var alkoholist och hemlös så pappa erbjöd mannen stanna över natten. Mannen tog även pappas hand och sa att hans ryggont skulle vara över på morgondagen. Pappa frågade även varför mannen var hemlös, och till svar fick han: en bostad är inte lika viktigt för mig som att resa land och rike runt och möta människor.

Imorse vaknade pappa och ryggen kändes som vanligt, smärtan var borta. Sedan gick de båda tillbaka till pappas flickvän/kk. Hemma hos henne tog han henne i handen och sa "jag ser att du bara bär på en äggstock". Det gjorde hon också, men hade aldrig berättat det till pappa.

Pappa som ej är kristen eller troende och väldigt svartsjuk annars sa till mig förut: Hon kallar honom för Jesus, och hon har blivit frälst. Jag gläds om de blir ett par. jag bara "WHAAAAAAT?"

Jag säger inte att mannen är Jesus, MEN tänk på hur likt detta är från JESUS:

Jesus var ju guds barn, och hade väl egentligen potential att bli rik och mäktig. Detta valde han inte, han valde istället den enkla vägen och att resa runt och hjälpa människor. Han hjälpte ju människor som var utanför samhället. Allt detta påminner mannen om, han hade potential att bli så mycket mer (vem som helst kan ju egentligen bli alkis). Jesus predikade mycket om att vara som den hjälpsamme samariten, mannen gick av bussen bara för att hjälpa pappa hem.
Mannen var ju även en gammal präst och kunde läka pappas rygg och se hennes enda äggstock.

Annons:
Woodland
2014-03-19 20:00
#1

Det är lite svårt att veta vad din far har fått höra av denna människa men bara därför att det verkar har lite övernaturliga inslag behöver det inte vara så att Gud var i farten. Jesus sysslade inte med zonterapi. Du får kanske vänta lite och se vad som bli av allt detta; till exempel om de börjar gå i kyrkan, ber, läsa bibeln och arbeta för att rätta upp livet och så vidare.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

ALPHIRA
2014-03-19 21:30
#2

postmortum91. Verkligen intressant . Låt oss höra sen vad som händer.

Vart tog den här mannen vägen sen?

[postmortum91]
2014-03-19 21:49
#3

#1 Nej jag vet att Jesus inte dillade med Zonterapi. Men tänk då, om någon i dagens samhälle skulle påstå att de kunde trolla så hade inte många trott dem, därför måste Jesus köra en mer diskret stil genom att påstå sig kunna zonterapi. Och förra gången funkade det inte så bra för honom när han utropade att han var guds barn etc, därför är han diskret nu. Jag säger inte att det är Jesus, helt ärligt tror jag ju inte det, men det är kul och intressant att spekulera kring möjligheterna.

#2 Ja, eller hur. Jag uppdaterar så fort jag får höra någonting annat.
Jag vet inte, men jag tror att han för tillfället är kvar här i kommunen. Kan kolla med pappa imorn.

Woodland
2014-03-19 22:39
#4

# 3 Jaha, nu förstår jag vad du menar. Jesus, åtminstone de kristnas Jesus, är inte här på jorden just nu. Han är i himlen och den Helige Anden är den som finns här nu. Om du läser artikeln på sidan här om "De kristnas Gud" förklaras det lite mer ingående. Jesus skall komma tillbaka men inte "smyga" som första gången. Nästa gång kommer det att ske med makt och myndighet. Hela världen skall se det på en gång och han skall därefter döma världen.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-03-20 07:12
#5

Vilken härlig berättelse om din pappa.🌺Underbart att få vara med om en sådan händelse där Gud är inblandad (Själv råkade jag ut för samma sak igår, ryggskott, vet hur det känns.)

Svårt att säga vem det var, men helt klart gick han i Jesu spår när han hjälpte din pappa. Gud kan använda andra människor för att framför sin vilja och han kan även skicka tjänsteänglar för att utföra sin vilja.  Men mannen/prästen talade i tro läser jag av din berättelse. Gud säger att närhelst vi ber om något i Herrens namn, utan att tvivla, så är det oss givet. Och det är även Gud som ger en människa kraften att tala i tro utan att tvivla.

Men Gud har gett oss gåvor och ett av dom är kunskapens ord. Det låter lite som om mannen hade ett kunskapens ord till kvinnan. Det är när Gud uppenbarar sanningar och hemligheter för någon. Härligt att höra att hon blev frälst :)

Jag hoppas att din pappa också hittar Jesus.  Tack för att du delade 🌺

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
fladdy
2014-03-26 00:31
#7

Riktigt häftig berättelse 😇

aaaaaaaaaaaangelina

Upp till toppen
Annons: