Annons:
Etikettböneämnen
Läst 1706 ggr
[Juel70]
2/8/14, 1:59 PM

Förbönstråden

Hittade ingen tråd för förbön. Vi kan väl be för varandra, såsom Jesus uppmanar oss till. 

Har du förbönsämnen?

Annons:
[Juel70]
2/8/14, 2:02 PM
#1

Anledningen till att jag startade tråden var att jag behöver hjälp just nu. Fick ju influensa i tisdags med feber och hosta, ont i kroppen, huvudvärk osv.

Nu har hostan blivit hemsk. Emellanåt känns det som jag ska hosta upp lungorna. Har runt 38,4 i feber. Känner mig väldigt trött och svag.

Jag undrar om ni vill be för mig så att jag får bli frisk och att det inte ska bli lunginflammation eller andra komplikationer. Blir det inte bättre tills måndag så får jag gå till läkaren.

Tack ❤️GVE

Mirrranda
2/8/14, 2:30 PM
#2

Ursäkta mig. Men jag kan tycka att det är väldigt mycket av ett lyxproblem. En förkylning eller influensa är ändå med största sannolikhet en övergående åkomma som alla förr eller senare drabbas av utan det minsta men för livet.

Det sticker i ögonen på mig som sitter här med MS - en kronisk neurologisk sjukdom. Jag kan inte göra det jag kunnat förr, som att dansa, springa, åka skidor mm mm mm. Jag går väldigt dåligt och det blir bara sämre för varje år som går. Jag har en rullstol som jag använder på mina sämre dagar. Bromsmediciner fungerar tyvärr väldigt dåligt på mig

Och här skriver någon och vill att folk ska be pga en förkylning!?!?

indra-bus
2/8/14, 3:15 PM
#3

#2 Varför inte be för någon för någon bara för att man tycker att man har de värre själv?

Ja har ep, adhd mm. O har nog haft samma virus som blev lunginflamation,  sen lungsäcksinflamation pust en pärs.

Juel70 Jag ber gärna för dig.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Juel70]
2/8/14, 4:04 PM
#4

Det är bara människan som begränsar sin bön. Jag vet flera gånger som Gud har svarat på bön ang. "obetydliga" saker. 

Jag håller på hostar upp lungorna och kallsvettas och feber, så för mig känns det inte obetydligt. Jag hoppas att jag får sova inatt och kan härda ut idag och imorgon så att jag kan ringa läkaren på måndag. Sen vet ju inte du vad jag har för andra sjukdomar som jag inte har berättat om.

Det är ju inte människan som ska begränsa Gud.  Jesus säger att vi ska be för varandra och jag ber gärna för dig också. Ja MS är ingen rolig sjukdom. Jag känner fler som har det. Själv har jag också svårt att gå, kan ej springa eller hoppa och jag kan inte göra det jag förut älskade att göra.

Bön gör stor skillnad, varje liten bön gör skillnad.

Tack Indra-bus, det är uppskattat🌺 Ja det är ju det jag oroar mig för, att få lunginflammation, för jag känner att det sitter långt ner vid alveolerna.

[Juel70]
2/8/14, 4:08 PM
#5

Inget är för litet eller för obetydligt om det är allvarligt för dig.

Mirrranda
2/8/14, 5:24 PM
#6

#4 Nej jag vet inte vilka andra sjukdomar du har men hade du haft t.ex cancer eller annan allvarlig sjukdom så tror jag inte att du skrivit om influensan som om det var det största problemet. 

Och jag förstår visst att det är jobbigt att hosta så man håller på att hosta upp lungorna. Jag vet, för jag har själv legat däckad i influensa för X antal år sedan och haft lunginflammation och måstat äta penicillin. Också haft njursten och sprucken blindtarm. Skillnaden var att allt detta kunde jag få hjälp att bli helt återställd med. MS måste jag leva med - livet ut och varje år, månad, vecka märka av fler försämringar som inte går tillbaka. Och när jag då ser tillbaka på när jag "bara" hade lunginflammation och hostade som ett tok och hade hög feber så kan jag tycka att det ändå var en skitsak att stå ut med det i 1-2 månader. Medan detta är kroniskt det jag nu har.

Annons:
Lilla Stjärna
2/8/14, 5:58 PM
#7

Juel70! Jag ska absolut be för dig ikväll, det gör jag med stor glädje!

Inget problem eller något sjukdomstillstånd är "för litet"! Det här är ingen tävling!!! Många, många gånger har jag bett för folk som haft sjukdomar, som många skulle se som långt mycket lindrigare än mina! 

Jag har själv flera livslånga sjukdomar som begränsar mig kraftigt i livet. På senare tid har jag bett Gud om ett par, inte alls livshotande problem / sjukdomstillstånd -och har blivit bönhörd!

Gud välsigne dig!

Mirrranda
2/8/14, 6:03 PM
#8

Och jag har bett till gud massor av gånger om att han ska ge mig normal gångförmåga eller åtminstone bromsa sjukdomsförloppet.

Tror ni han hjälpt mig? Nej isåfall hade jag inte varit så här bitter och uppgiven.

Så be gärna för mig ni också. Kanske han lyssnar mer på er än på mig..

[Juel70]
2/8/14, 6:43 PM
#9

#8 Jag ska be för dig. Det är ibland lätt att bli bitter och bitterhet är ju så destruktivt. Jag har själv varit det en gång i tiden. Det finns helande för dig hos Jesus. Är du frälst? Ska iallafall be för dig. Bönens kraft är stor.

Mirrranda
2/8/14, 6:49 PM
#10

#9 Nej jag kan inte kalla mig frälst (hur man nu blir det vet jag inte heller) Men bett till gud eller jesus har jag ju gjort till och från i livet men när jag aldrig märkt någon närvaro från gud eller tecken på att han hört och vill hjälpa hur ska jag då kunna tro?

Mirrranda
2/8/14, 6:50 PM
#11

#9 glömde säga tack. om du vill be för mig

Woodland
2/8/14, 7:19 PM
#12

Juel och Mirranda! Jag skall också be för er! Mirranda, om du vill börja en ny tråd om lidande eller sjukdom eller hur du upplever saker är du välkommen! Det blir bättre om du har en egen tråd med dina funderingar.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
2/8/14, 7:23 PM
#13

#11 Mirranda, hoppas på att du blir frälst! Tror att det måste komma innifrån en själv…..på nåt vis. Hur som helst vill jag också så gärna be för dig!

Gud välsigne dig också!

Annons:
MrsGoldfire
2/8/14, 7:45 PM
#14

Hur mycket orkar man inkludera i en förbön, ska vi ta hela mänskligheten- alla som lider och är sjuka?

Eller ska vi fokusera på TS och Mirranda?

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Woodland
2/8/14, 8:12 PM
#15

# 14 Bra fråga. Vi har våra önskningar, bekymmer, plikter och de som ligger oss varmt om hjärtan. Det är naturligt att vi ber för alla dessa. Guds ord säger att vi skall be utan uppehåll! Vi skall vara outhärdliga och brinnande i bön och så vidare. Som människor klarar vi inte detta utan den helige Anden. Det är Han som bär fram våra böner inför Fadern - 26 Så hjälper också Anden oss i vår svaghet. Ty vi vet inte vad vi bör be om, men Anden själv ber för oss med suckar utan ord, 27 och han som utforskar hjärtan vet vad Anden menar, eftersom Anden ber för de heliga så som Gud vill. Rom 8 Man lever med Jesus i vardagen och när någon eller något kommer för en kan man be för dem/det. Om man tänker negativt om någon börja be för den och upplev vad som händer! Det kan räcka med en suck.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2/9/14, 9:20 AM
#16

Vill tacka för bön! Jag är bättre i luftrören nu. Det släppte runt 02 på natten o jag kunde sova lite. Det piper o rosslar inte mer. Så tack underbara ni!

[Juel70]
2/9/14, 5:48 PM
#17

#14 Be bara om du känner att du har tro för det. Annars skulle man ju slita ut sig helt. Själv kan jag känna om jag har tro för att be för något/någon eller inte. Det är Gud som ger tro att be.

Lilla Stjärna
2/11/14, 9:54 PM
#18

#16, vad härligt att du mår bättre!!! Fy, jag har själv haft såna där gräsliga influensor -man tror ju inte att man ska överleva när det knappast inte går att andas. Det blev sent för min bön för er, fick inte till stillhet och lugn för bön förrän ca kl 24:00…..

Tycker att det var en väldigt bra idé med en förbönstråd!

[Juel70]
2/11/14, 9:59 PM
#19

Ja det var verkligen ett övernaturligt svar, för jag hade svårt att andas och det pep och rosslade i luftrören. Jag tänkte hela tiden att jag nog måste åka in till akuten. Jag åt halstabletter, drack massor av te med honung, men inget hjälpte. Men HELT PLÖTSLIGT runt 02 så bara släppte det och dagen efter hostade jag inte mycket alls och nu är jag både pigg och frisk igen. Så TACK! Och tack Jesus. ❤️

Woodland
2/11/14, 10:45 PM
#20

❤️ Va' bra!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: