Annons:
Etikettjesus
Läst 1252 ggr
[JenniferHammarstedt]
1/2/14, 8:36 PM

Är det något fel på mig?

Hej, jag heter Jennifer och jag tror på Jesus Och Gud. 

Men.. Jag känner att jag sviker dom hela tiden. Jag har nyss kommit ur en Depression på 3år. Jag skadade mig själv och försökte ta mitt liv flera gånger. Min kropp ser hemsk ut. Men jag mår bättre idag, fast jag känner att jag börjar dras ner i det igen. 

Från och till har jag varit på Satans sida. Men det är Gud jag älskar.

Jag skulle läsa Bibeln förr, och när jag började läsa så vart jag obeskrivligt glad, men bara för stunden.

Jag känner att jag sviker dom genom att jag svär, ljuger någongång ibland, jag vill fortfarande skada mig själv, ibland kommer min dödslust fram och jag är lesbisk osv. 

Jag vill hamna i himlen, men jag är osäker på om jag kommer det. 

För ett tag sedan när jag var på Satans sida så vaknade jag vid 3-4 på morgonen av att någon drog i mig, men det gick över. 

Jag ber Gud att förlåta mig, men jag sviker honom bara igen. 

Älskar Gud mig?

Är det något fel på mig? 

Mvh, Jennifer.

Annons:
[[tjattehonung]]
1/2/14, 8:39 PM
#1

Jesus älskar dig. Han slutar aldrig att förlåta dej, och du kan alltid komma till honom och be om förlåtelse och kraft. Om du har tagit emot honom, kommer du till himlen och han hjälper dig när du kommer till honom.

Mitralis
1/2/14, 8:45 PM
#2

Har du pratat med en läkare om det?



Woodland
1/2/14, 11:02 PM
#3

Ja, jag håller med #1 att Gud älskar dig. Som människa kan det vara svårt att kontrollera alla tankar som "flyger förbi" ibland. Det kan vara så att vi får tankar som inte avspeglar vad vi egentligen tycker och tänker. Dina känslor att fienden närmar sig är troligen bara känslor som framkallas av mardrömmar. Har man haft det jobbigt, som du har haft, måste man har hjälp av kunniga människor i vården. Det finns mycket som man kämpar med i en depression där medicin kan vara till hjälp. Du bör tala med de som har hjälpt dig förut. Sedan kan vi peppa dig här. Du är värdefull. Jag skall be för dig!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
1/3/14, 1:14 PM
#4

Ja Gud älskar dig!

Jag har själv gått igenom en massa svårigheter i livet, men det finns helande, hjälp och förlåtelse. Den onde kan leda en vilse med olika slags frestelser, men Gud har lovat att aldrig lämna dig.  

Läs gärna berättelsen om den återvändade sonen. Nån som minns var det står?

Själv sitter jag just nu och lyssnar på berättelsen om Job (en väldigt prövad man) via voxbiblia.se

🌺

[SonjaG]
1/4/14, 6:18 PM
#5

Lukasevangeliet 15:11-32

Yon
1/5/14, 2:24 AM
#6

Vi alla syndar.. Se synd som en möjlighet till att lära dig något om dig själv och som något för att förbättra dig själv, och inte som något som du måste straffa dig själv för. Ödmjukhet och medkänsla för dig själv hela vägen. Vi är alltid älskade, även om vi själv inte alltid känner så. Gör ditt bästa. Det räcker. Jag öppnade upp mig för Jesus och Gud, och insåg hur dåligt jag levt. Jag beslutad mig att ändra mig, men föll tillbaka igen, och jag faller tillbaka igen. Oavsätt hur ovärdig jag känner mig, måste jag hitta min ödmjukhet. Jag måste vara ödmjuk mot mig själv, och när jag släpper taget om avskyn mot mig själv, då ser jag att Gud fortfarande älskar mig. Gud trycker inte ner mig, men jag själv gör det, om jag inte är uppmärksam. Bry dig inte om misslyckanden, för Gud vill bara att vi fortsätter kämpa, oavsett hur hårt vi har fallit. Alla har vi olika vägar.

Annons:
[JenniferHammarstedt]
1/10/14, 11:55 AM
#7

Tack så mycket för alla fina svar. Det är skönt att veta att Gud älskar mig. Kram till er alla!

Upp till toppen
Annons: