Annons:
Etikettjesus
Läst 2335 ggr
Ljuskristallen
10/10/13, 8:19 AM

Oj Oj Oj

Vad säger ni om det här ? som tidigare aktiv inom kyrkan för många år sedan reagerar jag starkt och det här har tydligen upprört många Kristna.För mig är Jesus högst levande och verklig även om jag vandrar en annan andlig väg än för många år sedan men det här gör mig ärligt illa till mods och det skriker totalt stopp inom mig när jag läser.

Era tankar när ni läser artikeln för enligt den då skulle Kristendomen nu vara hotad vilket jag personligen inte köper en sekund. Kejsaren av Titus Flavius,nä absolut inte men däremot Jesus Kristus.

Dela gärna med er av era tankar och reaktioner om denna artikel för jag förstår att det här upprör många Kristna inklusive mig fast jag idag inte är kyrkligt aktiv.

Jag sitter faktiskt och blir förbaskad ska jag erkänna för det här det känns absolut inte rätt 😡

Jag tänker här på att den onde som vill skapa oro,att man helt enkelt vill invagga olika former av tro i en osäkerhet genom att komma med en massa uppgifter som inte innehåller någon form av sanning.

Annons:
[Juel70]
10/10/13, 10:12 AM
#1

Det ska komma en tid då man ska säga precis som det står i artikeln, att bibeln är uppdiktad, allt för att leda bort från sanningen. 

Om någon då säger till er: Se här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte. 24 Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda. 25 Jag har nu sagt er detta i förväg. 26 Om de alltså säger till er: Han är i öknen, så gå inte dit, eller: Han är i de inre rummen, så tro det inte. 27 Ty liksom blixten går ut från öster och syns ända borta i väster, så skall Människosonens ankomst vara.

Läs först artikeln, kolla sedan på denna video!

http://www.youtube.com/watch?v=6rpSZMBr320

Ljuskristallen
10/10/13, 12:09 PM
#2

Exakt den biten tänkte jag också på,tyvärr kan min dator inte se video för den bara fastnar men jag förstår vad du menar där och jg förvånas inte över starka reaktioner på den artiklen för i min värld är Kristendomen den som är gammal medan det är är nåt nytt från en vimsig gubbe eller hur man ska uttrycka det.

Även om jag inte längre är kyrklig så kan jag inte låta bli att reagera mot det här och det uppriktigt stör mig.

Woodland
10/10/13, 9:09 PM
#3

TS - Tja, personligen blir jag inte upprörd. I detta fall tycker jag det är så dumt att jag skrattar. Samma gamla angrepp. Boken publicerades förresten 2005. Om Atwill vill begå självmord med sin egen trovärdighet har han lyckats rejält. Palestina var ett utav många erövrade områden med ett upproriskt folk. De var inte de enda som gjorde uppror mot Rom. Atwill får troligtvis väldigt svårt att förklara romarnas förföljelser av de kristna om kristendomen var en kejsarkult. Historiskt sett ansåg de att de kristna var avgudadyrkare för de tillbad inte kejsaren. Kan Atwill har tjänat en slant på vägen här? Hmmmm låt mig tänka .. . . Juel, Detta är ytterligare en konspirationsteori som har byggts upp av lögner. Kommer du ihåg Y2K? Hur de sålde batterier, flaskvatten, generatorer, burkmat osv! Många talade inte om någonting annat. Nyår kom och inget hände. Varför håller vissa på att framhäva sådana teorier? Svar- oftast för pengar. Man kan tjäna mycket på folks okunnighet och få lite tid i rampljuset. Och så finns det människor som lever för sånt här. De hoppar från den ena katastrofvarningen till den andra. Det kommer alltid att finnas naturkatastrofer tills Jesus kommer igen. Sedan finns det paranoida människor som vill förklara efteråt för att finna stöd för sin egen världssyn. Visste du att vissa sektmedlemmar beordras att ha sju års förnödenheter hemma? Det finns pengar att tjäna där. Det ena ger det andra. Är det så att verkligheten är så skrämmande för vissa att de måste ha ännu hemskare saker att grubbla över för att klara vardagen?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

CupcakeGod
10/10/13, 10:30 PM
#4

Även jag som inte bryr mig om religioner blev lite upprörd av denna artikeln. Dock är inte Aftonbladet en pålitlig källa. Deras journalister är rent ut sagt intelligensbefriade.

[Juel70]
10/11/13, 9:45 AM
#5

Woodland, jag håller med dig, det finns många konspirationsteorier överallt. Man ska hålla fokus på Jesus. Men jag tycker det kan vara bra att hålla lite koll på dessa så att man är medveten om det. 

Men det finns konspirationsteorier som har besannats.. såsom HAARP och chemtrails och det finns ju nån slags dold agenda bakom det också. Geoengineering som det heter.

Jag tror inte det är bara väderforskning dom håller på med.

Ljuskristallen
10/12/13, 6:46 AM
#6

Woodland skönt du kan ta det så för många inom kyrkan har ju upprörts och tom jag som inte är med längre störde mig genast på det här.

Intressant ni nämner konspirationsteorier,har liksom inte tänkt åt det hållet i den här frågan.Var nog mer konspiratorisk lagd för en tid sedan men som nämns ovan kan mycket bottna i rädslor att verkligheten skulle vara så skrämmande att en del blir paranoida och rädda för allt.Personligen hamnade jag i dessa tankebanor för jag såg hur mycket elände det finns och drogs med i nya tankar jag inte tidigare haft,det blev lite spännande med nya vinklar men sen kände jag nä det här kan gå för långt om man tillåter det så jag klev helt enkelt åt sidan.

Att vara övervakad tex det är vi ju överallt men då går genast min tanke till att om jag sköter mig och mitt på rätt sätt vad spelar det då för roll ? har jag nåt att dölja skulle jag nog se annorlunda på just den biten.

Sen kan ju diskuteras vad som är sunt för oss rent fysiskt med vacciner osv men sunt förnuft med allt så jag lämnade för jag såg det kan om man tillåter det gå för långt att det inte längre alls är sunt.Men vaksamma på våra liv och rättigheter det ska vi självfallet vara.

Sen kan jag inte låta bli att tänka att oavsett vilken tro vi har så borde vi istället känna oss helt trygga med den så vad är vi egentligen så oerhört rädda för om man verkligen litar till sin tro.

Gay God håller med dig dom kan vara väldigt intelligens befriade många gånger och styr upp så folk ska rent av skrämmas tyvärr.

Annons:
Woodland
10/14/13, 6:57 PM
#7

# 5

Ja du, det finns alltid sanning i teorierna men det är sättet som de tolkar fakta eller bortser från dom som är problemet.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

JonasDuregard
11/4/13, 6:53 PM
#8

#5 "Men det finns konspirationsteorier som har besannats.. såsom HAARP och chemtrails och det finns ju nån slags dold agenda bakom det också."

Vänta nu, när hände det? 🤔

Jag har en viss koll på knasiga konspirationsteorier och sist jag kollade efter var de där två fortfarande precis lika knasiga som när de uppstod. Så vad menar du med att de besannats? 🤔

"Ja du, det finns alltid sanning i teorierna men det är sättet som de tolkar fakta eller bortser från dom som är problemet."

Nej, en del hypoteser är faktiskt fel rakt av.

Woodland
11/4/13, 10:01 PM
#9

Det är sant du skrev att inte ALLA teorier har en gnutta sanning. Jag skrev lite för generaliserande. Jag får vara mera specifik nästa gång.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
11/5/13, 8:50 AM
#10

#8 Göran Persson har i en artikel erkänt att det förekommer sprayningar i den svenska atmosfären. Det var en artikel i nyheterna om Geoengineering för inte såå länge sen. Kan försöka hitta dom åt dig.

Laddar...
11/5/13, 8:53 AM
#11

#10 snälla försök. Jag blev riktigt nyfiken på vad det stod och i vilket sammanhang:)

[Juel70]
11/5/13, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är några artiklar som medger besprutning av atmosfären i Sverige.

http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/miljo/article3640395.ece

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17537515.ab

Det är socialdemokraten Nina Drakfors som säger att Göran Persson med sin socialdemokratiska regering redan 2001 godkänt besprutning av atmosfären. Även Ingvar Karlsson var inblandad in denna FN:s agenda.  Pernilla Hagberg säger också att det finns ett "regeringsbeslut som godkänner chemtrails över Sverige." Annars är det bara att titta uppåt så ser ni strecken hopar sig. Personliga vittnesbörd från piloter och annat.

http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/nyheter_2013.htm

http://www.s-info.se/page/blogg.Asp?id=1664&blogg=56539

Chemtrails sägs innehålla:

Ethylenbromid
Aluminium
Barium
Strontium
Svavelhexaflourid SF6
Bakterier
Virus
Mykoplasma
Nanopartiklar

Själv fick jag lunginflammation hösten 2010 och gick till läkaren som höjde förvånat på ögonbrynen och sade att jag hade mykoplasma i lungorna, som tydligen bara gamla människor kan drabbas av.

Camillhe
11/5/13, 1:55 PM
#13

#12 Läs igenom artiklarna igen. Den första handlar om att man forskar OM geoenginering, inte att man använder, tvärtom talar den rätt tydligt om att man inte gör det i Sverige.

Den andra handlar om precis samma sak. "Han deltar i ett forskningsprojekt som studerar olika aspekter av den här sortens storskaliga tekniska manipulationer av klimatet."

De andra två länkarna orkar jag inte ens bemöda mig med att titta i. 

Chemtrails är en konspirationsteori. Det finns inga bevis på att det existerar. Tvärtom är det en ganska dåligt uppbyggd konspirationsteori.

Mycoplasma är en bakterie som saknar cellvägg och därför är svårbehandlad. Äldre har ofta nersatt immunförsvar och kan därför drabbas enklare. Men människor i alla åldrar kan få bakterien. Den har ingenting med chemtrails att göra.

Annons:
Laddar...
11/5/13, 2:05 PM
#14

#12 Tack för länkarna, även om jag inte blev klokare av dom!

[Juel70]
11/5/13, 2:11 PM
#15

Jag tror helt klart att chemtrails finns, det märks ju, bara titta uppåt. Och jag tror att det kommer att komma fler och fler bevis och erkännanden på det.

Camillhe, forskning innebär en hel del praktiska experiment också. Man kan inte bara forska i teorin. Jag tror att "forskningen" är brett utvecklad redan.

Tycker det är underligt att så många blundar för det 😮

Sen ang min lunginflammation. Det var min första lunginflammation nånsin, och så har jag sån otur och får mykoplasma.

Camillhe
11/5/13, 2:21 PM
#16

Självklart kan man forska "bara i teori". Det är ett oerhört vanligt sätt att forska på, då mycket forskning bedrivs i ämnen som det inte finns möjlighet att praktisera.

[Juel70]
11/5/13, 2:22 PM
#17
[Juel70]
11/5/13, 2:23 PM
#18

#16 Tycker det är lite naivt sätt att avfärda så enkelt. Jaja, vi väntar och ser istället 🙂

[Juel70]
11/5/13, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Camillhe, kanske du har en bra förklaring till dessa chemtrails som man ser på himlen?

Och varför finns Haarp med antenner så starka över hela världen? Och vad gör dom egentligen för forskning? 

Angående bilden, det här är ju helt normalt! Eller hur?😉

Camillhe
11/5/13, 2:48 PM
#20

Du hade redan länkat till den artikeln, och återigen vill jag uppmana dig till att läsa vad som faktiskt står. INGENSTANS i artikeln hävdas det att man utför dessa sakerna.

Jag är inte intresserad av att diskutera konspirationsteorier, det är upp till varje enskild individ vad man väljer att tro på.

Dock är den här artikeln ganska intressant nu när vi har ämnet uppe.

http://conspiracies.skepticproject.com/articles/chemtrails/

För övrigt tror jag att det finns en iFokus sida för de som tror på konspirationsteorier. Vad den heter minns jag inte nu.

Annons:
[Juel70]
11/5/13, 2:56 PM
#21

#20 Jag tror inte på konspirationsteorier, jag tror detta är en verklighet och jag är inte intresserad av att diskutera detta i något konspirationsforum.  Men som du sade så är det upp till varje enskild individ att välja vad man vill tro om detta.

JonasDuregard
11/5/13, 3:47 PM
#22

#19 "Camillhe, kanske du har en bra förklaring till dessa chemtrails som man ser på himlen?"

Det är kondensstrimmor från flygplan. De har funnits lika länge som flygplan (med reaktionsmotorer). Ju mer flygtrafik desto mer kondensstrimmor. De olika formerna beror på enkla meteorologiska fenomen som luftfuktighet osv.

Du kan inte på allvar mena att du aldrig hört de här förklaringarna innan? 🤔 

"Och varför finns Haarp med antenner så starka över hela världen? Och vad gör dom egentligen för forskning?"

Det kan du läsa på deras hemsida. http://www.haarp.alaska.edu/

Eller så kan du läsa på Wikipedia. Eller om du verkligen är intresserad av forskningen så finns det massvis med artiklar om forskningen i öppna forskningsjournaler, men det är svårsmält för amatörer som inte är jätteinsatta i atmofärisk forskning (vilket du inte verkar vara).

JonasDuregard
11/5/13, 3:49 PM
#23

#19 "Angående bilden, det här är ju helt normalt! Eller hur?"

Det är så klart inte normalt att människor flyger, men eftersom vi hållit på med det i hundra år borde vi kanske börjat vänja oss nu…

[Juel70]
11/5/13, 5:09 PM
#24

😂

Highness82
11/12/13, 12:41 AM
#25

Det är lika bra att vi vänjer oss vid att det kommer komma sådana här spekulationer om Jesu existens och historia.  Det finns så många olika variationer av Jesus vid sidan av Bibeln, så man nästan blir fyrkantig.  

Det är lite som att finna Atlantis, den som finner sanningen om Jesus kommer att bli världsberömd.  Ingen skulle bli förvånad om det stod: Evangelierna hade rätt.  Men däremot så blir det uppståndelse OM det visade sig att Jesus aldrig existerat eller inte var den som Bibeln säger att han var.  Kristendomen är ju trots allt världens största religion, den som skulle knäcka koden (OM det nu finns en kod, vilket jag inte tror) så skulle den personen blir världsberömd i all tid och evighet.  

Så det är klart att folk kommer att försöka…det enda som de lyckats göra är att skapa teorier som ställer frågan: Skulle det inte kunna vara såhär istället?  Självklart skulle det kunna vara så att Jesus var Kejsar Titus men det är ju inte direkt troligt.  

När man läser Evangelierna och själva grunden inom den Kristna tron så är det mest rimliga att Jesus faktiskt existerade.  Hela den Kristna tron bygger på något som har hänt kring en viss person.  Att den här personen skulle vara uppdiktad är därför osannolik, enligt mig.  Då är det troligare att Buddha och Muhammed aldrig existerade, än Jesus själv.   För när det kommer till dessa två personer, så handlar inte religionen om dem, utan om den läran som de förmedlade.  När det kommer till Jesus själv så är själva grunden vad han gjorde.  Att han föddes, att han predikade och utförde Faderns goda gärningar. Att han tog våra synder på sig, blev korsfäst, dog och sedan uppstod.   Att han sedan färdades upp till himlen och sedan sände Helig Ande.  

Det han sade och lärde var ju något som bygger på det som han gjorde.  Ta bara det han sade: "Älska era fiender och be för dem som förföljer er."  Om Jesus aldrig uppstod och besegrade döden, så hade detta varit väldigt befängt.  Men om Jesus faktiskt uppstod från de döda så har han besegrat döden och därför kan vi älska vår fiende även om fienden dödar oss…för döden har inte längre sista ordet.  Så Jesu lära bygger på det som hände honom själv.  Han har utstakat vägen - så att vi kan leva den lära han förmedlade.  

Självklart kan det vara så att Jesus aldrig uppstod, även om jag absolut tror att han gjorde det.  Men att utropa att Jesus aldrig ens existerade är det få historiker som håller med om.

JonasDuregard
11/12/13, 7:26 AM
#26

#25 "Hela den Kristna tron bygger på något som har hänt kring en viss person.  Att den här personen skulle vara uppdiktad är därför osannolik, enligt mig."

Underligt argument. Som att verkligheten skulle anpassa sig efter er tro.

"Då är det troligare att Buddha och Muhammed aldrig existerade, än Jesus själv.   För när det kommer till dessa två personer, så handlar inte religionen om dem, utan om den läran som de förmedlade."

Skilnnaden i hur pålitlia källor vi har handlar nog mer om när de levde. Där har Muhammed fördelen att varit sist på plan och Buddha nackdelen att varit först.

"Men att utropa att Jesus aldrig ens existerade är det få historiker som håller med om."

Det är sant. "Vi vet inte riktigt om jesus funnits eller inte" är nog en mer korrekt utsaga.

Woodland
11/12/13, 8:32 AM
#27

# 26 Det gäller att hålla sig a jour. Att Jesus har levt är accepterat som faktum i de historiska akademiska kretsarna även av de som är ateister. Diskussionen handlar snarare om de andra aspekterna gällande honom.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: