Annons:
Etikettjesus
Läst 1195 ggr
ALPHIRA
2013-09-05 01:43

Jesus live

Hej!

Läser ofta vad ni skriver men har aldrig skrivit själv något här.
Undrar, är det någon av er som SETT Jesus…

Annons:
[Juel70]
2013-09-05 08:11
#1

Bara genom någon dröm jag haft, men oftast har jag inte fått se hans ansikte tydligt, förutom en gång då jag såg hans ögon, som var som eld.

Men däremot hans röst, hans personlighet och närvaro har jag upplevt.

Jesus sade till honom: "Därför att du har sett mig, tror du. Saliga är de som tror, fastän de inte ser." (Joh 20:29).

[Juel70]
2013-09-05 08:17
#2

Hittade en bra länk om det också.

http://www.apg29.nu/index.php?artid=2011

ALPHIRA
2013-09-05 11:25
#3

Härligt Joel!

Tänkte också på Joh 20:29 när jag skrev min fråga.

Woodland
2013-09-05 12:12
#4

Glad att du ställde en fråga! Mitt svar är "nej." Jag söker "se" honom i bibelordet. . . hoppas du förstår mig rätt här.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Thomthom
2013-09-05 21:21
#5

Hej,

Roligt att du läser här och att du skapat en tråd. Jag har inte heller sett Jesus såsom jag antar du menar och syftar till. Men jag har känt honom, även om jag är nyfrälst och nyss börjat läsa bibeln och gå i kyrkan har jag känt hans närvaro. Den gör mig lugn, trygg och lycklig. Jag önskar du kommer få uppleva samma typ av känsla då du välkomnar Jesus i dig själv.

Vänligen,

Thomthom

Vänligen,

Thomas

ALPHIRA
2013-09-05 21:52
#6

Woodland, förstår dig mycket väl.

Thothom. Härligt att du känt hans närvaro som ger dig trygghet och lugn.

Jag tror han är närmare oss alla än vi kan ana. Nära även oss "vanliga syndare" som inte har tagit emot Jesus på det sättet som många här på sajten kanske gjort.

Annons:
Thomthom
2013-09-05 22:02
#7

Det tror jag också Alphira. Jag kan bara tala för mig själv, och jag syndar ofta. Min resa är inte klar, men så länge jag ber Jesus att vara med mig, inte glömma mig så tror jag inte han kommer göra det. Det är en vetskapen som skänker mig lugn och trygghet.

Tron är vad jag tror är viktigast.

Vänligen,

Thomas

Upp till toppen
Annons: