Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1169 ggr
gunillapower
2013-08-11 10:11

mormoner.

Min sambo har två barn från ett tidigare förhållande som är 8 och 9 år. Dom bor hor oss på heltid om träffar sin mamma varannan helg. Nu är vi lite oroliga. Deras mamma har nämligen sagt att hon ska bli mormon. Pojkarna säger att dom då måste gå på bibelskola när dom är där.vad jag förstått står mormoner för ganska många värderingar vi inte vill skicka med barnen. Hur ska vi göra. ?

Annons:
[silkesnosen]
2013-08-11 10:13
#1

Så länge barnen inte far illa, så vet jag inte om ni egentligen kan göra så mycket. Det bästa är nog att ha en lugn dialog med mamman,

Woodland
2013-08-11 10:58
#2

Min Medarbetare Camillhe är utomlands just nu men är vår expert på mormonism. Enligt henne är de sympatiska människor. De anses inte vara kristna därför att vad de lär ut är helt emot kristendomens lära. Fastän de använder samma ord och fraser som de kristna ger de dem en helt annan innebörd. Om ni inte är troende stannar detta som en värderingsfråga vilket kan vara tillräckligt allvarligt i och för sig. Då återstår det att göra "damage control" när barnen kommer hem till er igen. Ni har mycket mera tid med dem och en stor fördel med detta. Om ni är troende kan man hantera det lite annorlunda.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2013-08-11 14:01
#3

Hur gamla är barnen? 

Alltför ofta blir barnen lidande i familjer när det sker saker och barnen har inget att säga till om.  Jag stödjer inte mormonism och tycker att  barn  brukar ha en naturlig tro och senare i livet kan man ta ställning till om man vill gå med Gud.

Upp till toppen
Annons: