Annons:
Etikettbibeln
Läst 1608 ggr
Emmyjane
2013-05-23 16:53

Uppenbarelse boken

Någon av er som läst den väldigt speciella del av bibeln?

Jag har börjat och den är fascinerande!

Era åsikter kan man använda något i ens vardag?, något som slagit in eller är på väg att slå in? Vad jag förstått var det ju en framtids vision på den tiden och nu har ju tiden gått några varv runt solen.

Annons:
Camillhe
2013-05-24 22:51
#1

Jag har läst den ett par gånger, men aldrig riktigt orkat lägga riktigt med tid på den. Det är en uppenbarelse om framtiden, men jag har personligen inget intresse av att se på händelser och försöka placera in dom i uppenbarelseboken.

Jag har många vänner som tycker det är otroligt intressant och det är mkt debatterande om pre, mid eller posttrib.

Woodland
2013-05-25 06:44
#2

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2013-05-26 08:47
#3

Jag har läst den, men minns inte allt, förutom den viktigaste den talar om så att man inte ska bli ledd på avvägar.  Det är säkert mycket som slagit in redan och flera gånger.

I ordspråksboken står det: Inget nytt sker under solen. Historien repeterar sig, så det kan vara svårt att säga. Ingen ska ju kunna veta när Jesus kommer tillbaka. Men den är ju till lite ledning om vad som komma skall. 

Man ser ju redan nu naturkatastrofer, svält, sjukdomar, fiskar och fåglar som dött i massor, krig osv osv.

I USA har dom ju börjat chippa människor redan. Chippet ska sitta mellan pekfinger och tumme, på högra handen. Dom har tagit upp massor av det positiva med att bli chippad, men utelämnar det negativa. Det finns en hel del youtubeklipp ang. det. Sök på  CHIP IN, USA.

Woodland
2013-05-26 20:07
#5

#4 Detta stämmer inte. Hade de börjat med det i USA hade det varit revolution. Man bör alltid kolla snopes.com när man hör dessa sorters "nyheter" . Kolla http://www.snopes.com/politics/medical/microchip.asp

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
2013-05-26 20:23
#6

Emmyjane Hur man relaterar till Upp berör mycket på vilka huvudtolkningar man utgår ifrån: preteristiska, historiska, futuristiska eller symboliska. (som jag förklarade i länkens #2 inlägg som jag skrev i inlägg #2 övan.) Oavsett vilken tolkning man anslutar sig till är det allmänt ansett att Jesus är huvudpunkten och Hans maktposition är det som belyses i boken. Sedan kan man diskutera detaljerna. Tänker du på något särskilt?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[Juel70]
2013-05-26 20:53
#7

Det är inte obligatoriskt ännu, men ska bli. Däremot så har ju frivilliga börjat implantera den redan. Tack för din länk.

Camillhe
2013-05-26 21:45
#8

Juel, det är en myt. Det händer inte och är inte på väg att hända.

Emmyjane
2013-05-26 23:47
#9

För trött för att svara nu men återkommer med ett mer genomtänkt svar när jag läst mina kapitel och funderat.

Upp till toppen
Annons: