Annons:
Etikettinspiration
Läst 1913 ggr
minilejon
2013-05-13 14:57

Allt behöver inte vara så komplicerat...

Det har uppkommit många trådar om evolutionstron på sistonde…

Allt behöver inte vara så svårt… Jag bryr mig inte om alla bevis som finns för evolutionstron. Visst jag respekterar den och tänker inte mucka gräl med någon som är det men… ändå se på allt som finns här i världen, detta kan inte kommit till utan en gud som skapat den? Först tänkte jag inte så här jag gick bara till kyrkan för min mamma gjorde det. Men en dag öppnades mina ögon för detta och jag fattar inte hur jag kunnat vara så blind. Jag blev intresserad och förstod att Gud pratade med oss. Jag kände den helige ande hos mig där på ett läger i smyrna. En tjej hade bett mig komma med på den frivilliga efterbönen. Eftersom detta verkade va en ursäkt för att vara uppe länge tackade jag ja. Det lade sina händer på mig bad för mig. Jag fick be för de jag var rädd för och jag kände inuti mig att någon var me mig vad jag än gjorde var nån med mig. Jag var aldrig ensam. Jag bryr mig inte om alla bevis för alla andra religoner. Jag vet att Gud finns det är inte mer än det.

Det var allt från mig.. Jag vill inte bråka elr va elak mot ngn men jag vet att han finns utan och ha bevis för det… Jag vet att han är alltid.. ALLTID där och han väntar på dem som inte är det. Han gav någon han älskade enormt för det. Han finns där… Och väntar på dig vad du än gör eller har gjort…

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

Annons:
Woodland
2013-05-13 15:18
#1

Amen! Tack för ditt inlägg.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Boxman]1
2013-05-13 15:18
#2

#0

"Visst jag respekterar den och tänker inte mucka gräl med någon som är det men… ändå se på allt som finns här i världen, detta kan inte kommit till av en slump".

Om vi talar om biologisk evolution så är det en deterministisk, och INTE en slumpartad process. Det finns ingen som hävdar att människor har kommit till "av en slump".

minilejon
2013-05-13 15:21
#3

 

Ledsen menade inte så 😟

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

minilejon
2013-05-13 16:02
#4

har ändrat lite.. hoppas det inte känns stötande alla! inte meningen isf 😞😕

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

Morphogenesis
2013-05-13 16:04
#5

Det jag främst vände mig emot i den tråden handlade om missrepresentationen utav ordet teori, vad vetenskap är, och vad i sin tur evolutionsteorin är. Jag har ingenting alls emot personers rätt att tro på gud.

bubrik
2013-05-13 20:31
#6

Och jag tycker att människor har rätt att tro på evolutionsteorin!

Allt är inte komplicerat, men vi älskar ju att krångla till det!

Annons:
[Starman]
2013-05-13 22:53
#7

#6

Och jag tycker att människor som tror att evolution inte har ägt rum har rätt att veta att de misstar sig.

[Boxman]1
2013-05-13 23:02
#8

#6

Och jag tycker att människor förtjänar att få veta hur svaga kreationisternas invändningar mot evolutionsläran verkligen är. Ta bara den här tråden till exempel. Det går ju inte att hitta ett enda hållbart argument. Man är aldrig ens nära. Det närmaste man kommer är ett logiskt felslut, ett argument ur okunnigheten.

Woodland
2013-05-14 07:28
#9

# 5, 7 och 8

Och JAG tycker det är onödigt att hoppa på en ny skribent p.g.a. en avslutad tråd.  TS huvudspår i inlägg #0 gäller inte i första hand evolutionstron, som hon visar en stor försynthet inför, utan TS egna upplevelser.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Morphogenesis
2013-05-14 10:20
#10

#9. På vilket vis hoppade jag på TS?

RobinEH
2013-06-05 23:41
#11

"ändå se på allt som finns här i världen, detta kan inte kommit till utan en gud som skapat den?"

Helt underbart! "Jag vet inte hur, så Gud måste ha gjort det."

"Jag bryr mig inte om alla bevis som finns för evolutionstron."

Detta är skillnaden på tro baserad på tro och "tro" baserad på vetenskap. Jag byter gärna åsikt om det jag "tror" på visar sig vara felaktigt, du väljer istället att stoppa fingrarna i öronen och sjunga "lalala".😕

"Det var allt från mig.. Jag vill inte bråka elr va elak mot ngn men jag vet att han finns utan och ha bevis för det… Jag vet att han är alltid.. ALLTID där och han väntar på dem som inte är det. Han gav någon han älskade enormt för det. Han finns där… Och väntar på dig vad du än gör eller har gjort…"

Nej, du vet inte det men du tror det. 
Väntar han på mig som inte tror på honom?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

minilejon
2013-06-06 21:47
#12

enligt mig ja… Men det e min personliga åsikt.

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

Woodland
2013-06-06 23:15
#13

# 11

Väntar han på mig som inte tror på honom? 

Vad menar du med ordet väntar?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
RobinEH
2013-06-06 23:45
#14

#13

Precis vad TS menar i sitt påstående "Jag vet att han är alltid.. ALLTID där och han väntar på dem som inte är det. Han gav någon han älskade enormt för det. Han finns där… Och väntar på dig vad du än gör eller har gjort…" 😉

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Kathja]1
2013-06-07 20:17
#15

Fint skrivet! ❤️Härligt att höra hur du har hittat din tro vännen.

[Juel70]
2013-06-09 12:48
#16

Härlig att höra ❤️ Det är underbart när Gud ger en insikter.

minilejon
2013-06-12 15:26
#17

#15 #16 Tack! Det värmer att fler kristna förutom sajtvärden skriver här! 😎

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

[Kathja]1
2013-06-12 15:28
#18

Det kan bero på att det kanske inte alltid är så lättskrivet här inne. 🤐

Upp till toppen
Annons: