Annons:
Läst 6158 ggr
tanya.w
2/13/13, 8:41 PM

Kristna romaner

Hejsan, jag är ganska ny här på iFokus och dethär e mitt första inlägg jag skriver :)

Jag tycker om att läsa böcker med bra buskap i, så jag undrar om ni har någon kristen roman som ni blivit riktigt berörd av?

Författaren Karen Kingsbury gillar jag verkligen, har läst många böcker hon skrivit och jag tycker hennes berättelser har väldigt fina budskap. :) Vad tycker ni?  

// Tanya

Annons:
Camillhe
2/13/13, 11:00 PM
#1

Min favortiförfattare genom alla tider är C S Lewis. Han har skrivit romaner, men jag föredrar hans andra böcker. Jag läser inte så mycket romaner tyvärr och har inte hört talas om Karen Kingsbury men skulle gärna läsa en bok av henne.

Ledsen att jag inte kan ge dig så mkt boktips, jag läser mer undervisningslitteratur, men förhoppningsvis kan du få tips av andra på sajten:)

tanya.w
2/14/13, 10:46 AM
#2

Det behöver nödvändigtvis inte vara romaner heller, men C.S Lewis är ju en känd författare :) Jag kollade upp hans andra böcker under teologi och flera av dem skulle jag nog kunna tänka mig att läsa :) tack för tipset!
Du kan ju kolla upp Karen Kingsbury på biblioteket! :)

Iselinka
11/18/14, 11:28 PM
#3

Den bästa kristna roman jag läst, är  Fabiola eller, the Church of the Catacombs av Cardinal Nicholas Wiseman.

white lady
3/20/15, 2:14 PM
#4

Jag vill rekommendera. "   Drabbad av det oväntade "       

Av,  Elisabeth Sandlund

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Kristenbokslukare! :)
1/8/16, 10:37 PM
#5

Hej Tanya! Första gången jag skriver här oxå nu! :) Har i dagarna läst "Kärlek som befriar" av Francine Rivers för andra gången(!), har läst ca 40 kristna romaner av olika författare och detta är helt enkelt utan tveksn den absolut bästa roman du nånsin kommer att läsa! Tror att den går att beställa på nätet rätt billigt eftersom den har några år på nacken…men det gör den absolut inte omodern på något sätt. Eftersom boken utspelar sig under 1800-talet så kommer den gå att läsa länge framöver utan att den känns gammal… Aja, du fattar vad jag menar! :) Lycka till! Kram Vickan

en_person
1/15/16, 11:53 AM
#6

Första gången jag också skriver här 😛

Jag kan rekomendera starkt en författare, som jag tror inte är så känd. Jag har läst flera av hennes böcker, dock är dom mer passande för tonåringar/ungdomar än vuxna, men ändå väldigt bra.

Författaren är Hanna Christenssen, och dom böckerna jag har läst är en serie som hon har skrivit "Evelina"

Annons:
Dioramabyggare
2/8/16, 8:50 AM
#7

Två böcker med kristet budskap som berört mig starkt är "Kristens resa" av John Bunyan och "Katja och silverkorset" av Myrna Grant.

Heberniclobochs
9/26/17, 5:45 AM
#8

Äldreomsorgen i Övre Kågedalen av Nikanor Teratologen är bland det intressantaste som skrivits i norden på senare tid (ja, 90-talet var inte så länge sedan :) Har du tur finns den på ett bibliotek nära dig.

Upp till toppen
Annons: