Annons:
Läst 2103 ggr
[JoanB]
2012-07-10 23:55

Boktips tack :-)

Jag var in och kollade runt lite i Bibelbutiken. Där finns ju en del intressant. Jag skulle ju gärna vilja ha någonting som handlar om Jesu tid, alltså Nya Testamentet. Men där fanns ju en del annat som kunde vara spännande.

Nu har jag i alla fall beställt en ny Bibel som bara är min. Den jag har nu är från 1917 och var min fars konfirmationsbibel.

Alltså, tips på andra böcker än Bibeln.

"Handbok till livet" är alldeles för dyr just nu, men den skulle jag ju vilja läsa. Kanske den finns på biblioteket.

Nya Testamentet utan Apokryperna, kan det vara något?

Annons:
Woodland
2012-07-11 16:37
#1

Nya Testamentet utan Apokryperna, kan det vara något?

Ja, det är en bra början!  Det kanske är mest praktiskt för dig (och billigast) om du läser bibeln och frågar oss här.  Vi är flera som kan samverka för att ge dig tillförlitliga svar.  Vi har tillgång till mycket referensmaterial. Det kan vara lite bekvämare än att balansera flera böcker.  Det finns alltid någon  medarbetare eller medlemmar som tittar in titt som tätt så det lär inte dröja så länge på svar.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[JoanB]
2012-07-11 16:53
#2

# 1 - Jag funderade faktiskt på denna!

Men nu kommer jag i alla fall att få en ny Bibel och kan börja studera denna. Det är ju jättebra att denna sajt finns och att här finns så många kunniga :-)

Upp till toppen
Annons: